AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #21 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi barnefar får mld om samme bekymring Anonymkode: 1fa0a...904 Men det er jo henlagt, barnevernet sier det ikke er noe hold i bekymringen, så legg det bak deg å gå videre. Anonymkode: a1468...412 3
Irak Skrevet 25. juni 2025 #22 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leser dere hva jeg skriver? JEG fikk en bekymringsmelding om at min ‘nye kjæreste’ hadde alkoholproblemer. Jeg har hverken kjæreste eller noen som har problemer! Men jeg har en venn som går igjennom en stygg skilsmisse og jeg står på sidelinjen som venn og støtte. Såklart vil jeg anmelde når til og med barnevernet mente det var trakassering. noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 1fa0a...904 Jeg har fått tilsammen 14 bekymringsmeldinger og to undersøkelser på meg. Begge ble konstatert med at barna har det bra hos meg. At det kan føles og oppleves litt urettferdig. Det kan jeg forstå. Vær glad for at de bryr seg om barna dine. Er jo det det betyr. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #24 Skrevet 25. juni 2025 Du virker veldig sint TS Anonymkode: d50bf...08c 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #25 Skrevet 25. juni 2025 Det er ikke noe poeng i å anmelde henne for trakassering for å ha sendt bekymringsmelding til bv. Den er jo anonym, og da kan ingen få gjort noe med det. Anonymkode: a5e87...706 3
Ulven Skrevet 25. juni 2025 #26 Skrevet 25. juni 2025 Du kan anmelde, men det vil være feil bruk av politiets knappe ressurser, for den vil bli henlagt omgående. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #27 Skrevet 25. juni 2025 Jeg synes at å sende bekymringsmeldinger er viktig for de som trenger det. Jeg har selv vært fosterforeldre og vet hvor strengt d er. Men å bruke det som i dette tilfelle er ikke greit og bør få konsekvenser. Hadde ikke du følt samme? Anonymkode: 1fa0a...904
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #28 Skrevet 25. juni 2025 Du kan godt anmelde om det kjennes som en ok måte å få noe ut av systemet på. Saken vil bli henlagt umiddelbart (det hadde den blitt om hun signerte med fullt navn også). Anonymkode: 7a745...1f5
Ulven Skrevet 25. juni 2025 #29 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg synes at å sende bekymringsmeldinger er viktig for de som trenger det. Jeg har selv vært fosterforeldre og vet hvor strengt d er. Men å bruke det som i dette tilfelle er ikke greit og bør få konsekvenser. Hadde ikke du følt samme? Anonymkode: 1fa0a...904 Men hvis du har vært fosterforelder vet du jo også at anonyme meldinger er nettop det, anonyme. BV-tjenesten og politiet kommer ikke til å bruke tid og penger på å etterforske en henlagt sak. 2
Melus Skrevet 25. juni 2025 #30 Skrevet 25. juni 2025 Jeg hadde forstått det om dette hadde vært en gjentakende greie hun holdt på med, men å anmelde for trakassering etter én henlagt bekymringsmelding? Det er å ta hardt i, synes jeg. Jeg opplevde det samme med den nye dama til eksen min. Jeg himlet med øyene og gikk videre i livet, det anbefales. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #31 Skrevet 25. juni 2025 Dette skjønner jeg ingenting av. Det er jo ikke DEG det er meldt bekymring angående? Anonymkode: 9e1de...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #32 Skrevet 25. juni 2025 En anmeldelse vil ikke føre fram, bekymringen var anonym og du kan ikke bevise at det var henne. Dessuten er dette en engangshendelse, så det er ufint, ja, men kan nok ikke kalles trakkassering. Denne bekymringsmeldingen fikk ingen konsekvenser for deg, så du har ingen sak her. Du oppnår ingenting ved å anmelde. Det beste du kan gjøre, og som vil irritere vettet av henne i tillegg, er å ikke gjøre noe som helst. Null og niks, lat som det aldri har skjedd eller at du aldri har fått noe brev fra barnevernet. Og fortsett å være en støtte for vennen din. Anonymkode: 500d7...528 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå