AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Nåt barn overnatter borte på sommerleir i flere uker der det ikke er tillatt med telefon, hvor ofte får dere oppdateringer fra barnets gruppeleder om hvilke aktiviteter barnet har vært med på og hvordan barnet har det? Anonymkode: 181f4...d92
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Aldri? Barna brukte å være på Hudøy. Hørte ikke noe fra dem med mindre de sendte et fysisk postkort. Hendte de viste på bilder som ble lagt ut. Anonymkode: a8483...fe3 8
SPOCA Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni Da jeg var på Hudøy som liten var det ingenting, annet enn at man kanskje sendte postkort/brev hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni SPOCA skrev (1 minutt siden): Da jeg var på Hudøy som liten var det ingenting, annet enn at man kanskje sendte postkort/brev hjem. Nå i 2025 er det kanskje vanlig at leiren legger ut oppdateringer og bilder jevnlig i lukket gruppe for foreldre Anonymkode: 181f4...d92
SPOCA Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå i 2025 er det kanskje vanlig at leiren legger ut oppdateringer og bilder jevnlig i lukket gruppe for foreldre Anonymkode: 181f4...d92 Det er mulig, men personlig ser jeg ikke hvorfor det skal være nødvendig. Men, det er meg. 10 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #6 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå i 2025 er det kanskje vanlig at leiren legger ut oppdateringer og bilder jevnlig i lukket gruppe for foreldre Anonymkode: 181f4...d92 Nja, det er ikke alltid like heldig, for man kan aldri vite hva foreldre kan finne på å bruke bildene til. Det er strent tatt ikke noe poeng heller. Skulle det skje barnet ditt noe, får du jo selvsagt beskjed. Anonymkode: 0bbae...f15 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #7 Skrevet 25. juni Ingen oppdatering (fem dager). No news is good news! Anonymkode: 8c5be...ac8 6 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni #8 Skrevet 25. juni SPOCA skrev (6 minutter siden): Det er mulig, men personlig ser jeg ikke hvorfor det skal være nødvendig. Men, det er meg. Nå som alle er digitalr har det vel endret seg hva som er normalt. Foreldre følger også generelt tettere opp enn før. Og når man betaler en god del for et slik opphold er det kanskje ikke så rart at man vil se hva opplegget er. Anonymkode: 181f4...d92 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #9 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen oppdatering (fem dager). No news is good news! Anonymkode: 8c5be...ac8 Jeg kan legge til at dette var i fjor sommer, så ikke flere tiår siden akkurat. Det er begrenset dekning på stedet (fjellet). Helt fint. Viktig å kunne gi slipp. Ikke kontrollere hele tiden. Anonymkode: 8c5be...ac8 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #10 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen oppdatering (fem dager). No news is good news! Anonymkode: 8c5be...ac8 Har leiren delt aktivitetsplan for uka, meny, info om hvordan barn er innlosjert etc slik at du likevel vet hva det holder på med? Anonymkode: 181f4...d92 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har leiren delt aktivitetsplan for uka, meny, info om hvordan barn er innlosjert etc slik at du likevel vet hva det holder på med? Anonymkode: 181f4...d92 Nei, planen er at de tar dagene som de kommer avhengig av været og hva de ellers finner på. Aner ikke hva de spiser. Vi vet hvordan de er innlosjert, i og med at vi følger dem inn på fjellet. Anonymkode: 8c5be...ac8
AnonymBruker Skrevet 25. juni #12 Skrevet 25. juni Vi får ingen bilder, bare en generell oppdatering i form av at dagen har vært fin, og barna er glade og fornøyde, om vi i det hele tatt får det. Ingenting spesifikt om våre barn. Så hører vi ingenting om vårt barn, er alt bra. Hardt for meg som mor, men slik var det jo for mine foreldre når jeg og mine søsken var på leir. Som de sier, «Intet nytt, er godt nytt». Anonymkode: 16ab9...073
SPOCA Skrevet 25. juni #13 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå som alle er digitalr har det vel endret seg hva som er normalt. Foreldre følger også generelt tettere opp enn før. Og når man betaler en god del for et slik opphold er det kanskje ikke så rart at man vil se hva opplegget er. Anonymkode: 181f4...d92 Tenker at det generelt er en uting at man skal oppdateres om alt mulig hele tiden. Jeg ser ikke på dette som bare positivt. 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni #14 Skrevet 25. juni På CISV som var litt over tre uker for 11 åringer fikk vi generelle oppdateringer på hva de hadde gjort i snitt to ganger i uken med bilder. Ikke spesifikt av mitt barn men bilder av gruppen. Anonymkode: ed234...b52
AnonymBruker Skrevet 25. juni #15 Skrevet 25. juni Finnes det leiere for barn som varer i flere uker ? 😳🙈 høres lenge ut 🙈 mi er denne uken , de får ha telefon en halvtime hver dag , da sender hun et livstegn 😅 Anonymkode: 94d1e...462 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #16 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Finnes det leiere for barn som varer i flere uker ? 😳🙈 høres lenge ut 🙈 mi er denne uken , de får ha telefon en halvtime hver dag , da sender hun et livstegn 😅 Anonymkode: 94d1e...462 Har heler ikke hørt om det. Vet at på 50 og 60 tallet var det leier på opp på 4 til 8 uker. Unger i byer ble sendt ut på bygda, og fikk oppleve å bo på bygda osv. Men trodde ikke slik fantes i dag Anonymkode: 1c194...454
AnonymBruker Skrevet 25. juni #17 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har leiren delt aktivitetsplan for uka, meny, info om hvordan barn er innlosjert etc slik at du likevel vet hva det holder på med? Anonymkode: 181f4...d92 Meny? Seriøst? Du mener da vel ikke at du skal sitte å ha oppdatering om hva barnet spiser håper jeg? Anonymkode: c1e43...5f9 4 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni #18 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har leiren delt aktivitetsplan for uka, meny, info om hvordan barn er innlosjert etc slik at du likevel vet hva det holder på med? Anonymkode: 181f4...d92 Meny? xD altså, er ikke litt av greia med sommerleir at man betaler for en opplevelse og barnepass, og så forteller ungen hvordan det var med enten stjerner i øynene eller litt skepsis i etterkant? Virker rart å skulle overvåke eksakt hva som gjøres. Anonymkode: 39642...3a7 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #19 Skrevet 25. juni Ingen. Barnet forteller selv om opplevelsen når de har kommet hjem. De voksne på leiren er opptatt med å aktivisere barn, passe barn osv, og kan selvfølgelig ikke gi alle foreldre en oppdatering om hva akkurat deres barn har gjort den dagen, det har de ikke kapasitet til. Og det er ingen nytte om de skriver generelt for det vet vi jo ut fra beskrivelsen på leiren (at de skal bade, gå tur, stå på vannski, padle kano osv og stort sett gjør noen dette hver dag delt i grupper). Anonymkode: 0cdcd...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #20 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Finnes det leiere for barn som varer i flere uker ? 😳🙈 høres lenge ut 🙈 mi er denne uken , de får ha telefon en halvtime hver dag , da sender hun et livstegn 😅 Anonymkode: 94d1e...462 Mange uker er ikke veldig vanlig. Hudøy, som mange i Oslo er på, 12 knapt to uker fra fjerde trinn (fem dager før det). CIAV sine leirer for 11-åringer er fire uker, ofte utenlands. Anonymkode: a8483...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå