Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Så flink du er aline, og kreativ. Skulle ønske jeg og kunne sy. Det hender jeg har ideer oppi hodet mitt, men de få gangene jeg har prøvd blir det ikke helt sånn som jeg hadde tenkt. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: jeg og har hatt noen av de, at jeg har bilder i hodet og at det overhode ikke blir seende slik ut ja. :ler:

men har alltid vært kreativ og likt å lage ting, det er vel stort sett det jeg har likt gjennom hele livet og ønsket å jobbe med i bunn og grunn.

men så gikk det lang tid hvor jeg har gjort alle de feil tingene og også mistet kreativiteten... så det er ufattelig deilig å ha funnet den igjen, det gir litt tro på at jeg er på rett vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, er i grunnen godt fornøyd med det meste.

og jo mer jeg blir varm i trøya, jo mer tør jeg prøve meg på mer avanserte ting også. artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgen.

og for en deilig morgen. :)

hihih.. jeg hadde neste mareritt i morres jeg...

drømte at jeg var ett eller annet sted hvor det var litt sånn gulv at det var treplank med god avstand imellom og åpent under, slik det gjerne er ut til båtene og slikt (jeg har helt gått istå på hva det heter.. :ler: ).

så jeg bråvåknet av at jeg følte at det var noen under senga som strakk seg opp etter meg mellom plankene i senga... :overrasket:

ellers har jeg det bra...

er trang i nesa, igjen. kjens ut som det kommer en forkjølelse nå, så da trøkker vi innpå med c-vitamin i nypeekstraktform. varm nypeekstrakt er godt det.

og jeg gleder meg til å dra til grønland og se etter stoff til nytt danseantrekk :)

har mer eller mindre klart for meg hvordan jeg vil ha det.

mer sånn som denne bare i heeelt andre farger og en litt smalere stil på den utenpå.

da kan jeg ha den innerste helt tait og den utenpå figurnær, skjuler litt men viser likevel fasong og bevegelse.

egentlig er det denne som er drømmen min, også i andre farger. men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få den til. ....

så det ender nok med den andre kanskje.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass - og dette skal du sy selv .. imponert. Det blir nok stilig.

Det var ikke sånn antrekk jeg tenkte på når du snakket om danseantrekk - vet vel ikke hva jeg tenkte (og nei .. jeg tenkte ikke på cowboystøvler, vest og hatt :ler:) Men hadde liksom ikke sett for meg så mye "ballroom-stil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det ikke mange som ser for seg den typen drakter, men til vals kan jeg fint stille i en av disse uten å skille meg ut, også skifte skjørt etter de andre stilartene.

her er bilder direkte fra vm i linedance, noen er full ballroom andre er litt enklere, men hjemmelaget skal jeg kunne lage en blanding som blir flott men ikke over the hill tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... fant ikke noe stoff som var slik jeg ville, så nå må jeg begynne planleggingen på nytt gitt. :ler:

men nå vet jeg litt mer hva jeg har av muligheter ihvertfall, og kan planlegge litt mer utifra det.

blir nok en tur på grønland og rundt om i morgen og gitt.

tror de har masse sånne rysjer/frynser som står rett ut når man snur på seg, på grønland, det er stilig når man danser.

også har de kanskje stoff der, ellers må jeg opp i byen, og muligens må jeg opp i byen uansett... de har ett stoff jeg kanskje kan bruke også på bernina... så dersom jeg finner frynser i rett farge, så må jeg løpe byen rundt i morgen og med andre ord. :overrasket::ler:

ble skikkelig sliten idag jeg, så nå blir det sløving resten av dagen idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe: fredag!!

deilig vær!

jeg har ny plan!

skal rase ned til byen igjen og se om jeg får til å kjøpe noe idag da. :ler:

også har jeg gått ned igjen (etter at jeg føyk opp den kiloen jeg gikk ned forrige uke, etter en helg med snop...), så i helga skal jeg prøve å spise litt snop, men ikke for mye.

en liten sjokolade idag + masse frukt og bær. så får jeg se imorgen. og søndag skal jeg være godterifri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: fredag ... og tydeligvis ikke helt våken for jeg leste

"skal rase ned til byen igjen og se om jeg får kjæreste idag da." :overrasket::ler: ... synes det hørtes ut som et ambisiøst mål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler: hadde vært vel ambisiøst ja, enig med deg i det.

men derimot FIKK jeg kjøpt meg det jeg skulle da.

så nå driver jeg å syr overdel.

og duverden så billig det er på grønland. fant det stoffet jeg ville ha på salg til 125 kr metern, i en norsk stoffbutikk i byen kosta samme stoffet 199,- pr m.

og frynser, fant noen akkurat slike jeg ville ha, de kostet 50,- m i forskjell til akkurat de samme på andre butikken som kostet 200,- m. :overrasket:

og jeg sjekket hva de var laget av og dro og herjet med begge for å sjekke litt, og det var jaggu ikke noe merkbar forskjell. ihvertfall ikke til det jeg skal bruke det til.

så nå har jeg stoff nok til både topp, ant ett skjørt + pynt til de andre skjørtene for å hente opp igjen fargen i toppen.

kjempefornøyd med dagens innkjøp. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. og da melder jeg meg til manekengoppvisning :ler: (regner med at det serveres kokosboller :sjarmor:)

Jeg og. :vinke: Det høres kjempeflott ut det du skal sy deg. Har faktisk blitt litt inspirert selv, i første omgang til å forandre litt på noen klær jeg har. Ikke sy helt fra grunn av da, det våger jeg ikke å hive meg utpå.

nei, det ikke mange som ser for seg den typen drakter, men til vals kan jeg fint stille i en av disse uten å skille meg ut, også skifte skjørt etter de andre stilartene.

OK, her avslører jeg min uvitenhet. Jeg har trodd at linedance (det er det du driver med sant?) bare var én dans jeg. Litt sånn country-stil. Men det er altså flere varianter? :klø:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, her avslører jeg min uvitenhet.  Jeg har trodd at linedance (det er det du driver med sant?) bare var én dans jeg.  Litt sånn country-stil.  Men det er altså flere varianter? :klø:

Du er ikke den eneste .. men vi har da lært litt etterhvert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: når jeg er både ferdig og har fått ryddet, så er dere begge hjertelig velkomne til visning med kokosboller, skal si ifra jeg, når det er klart. ;)

og du er langt ifra alene anonyma, de fleste tror at linedance, og ja det er det jeg danser, kun er country.

men det er langt ifra sant, linedance utvikler seg som alle andre dansestiler.

så på vanlig trening som ikke har med konkurranse å gjøre, så er det ihvertfall hos oss overvekt av funk, som da altså danses etter dagens nye popmusikk.

vi danser etter både madonnas nye sanger og etter replay f.eks.

det eneste som er en helt sikkert kjennetegn på linedance idag, er at det er min to på gulvet, helst flere, og de danser samme koreograferte dans. til tross for at det ikke alltid ser slik ut, da noen varierer, noen detter ut og noen styler slik at det ser helt annerledes ut. :ler:

den linedancen vi trener til konkurranse, har veldig mange likhetstrekk med ballroomstilene og stylingen. vi lærer samme måte å bruke hele kroppen på som både standarddansere og streetdancedansere.

men det er nok forskjellig fra klubb til klubb, vet om flere klubber som ligger litt mer "på landet" og hvor de fremdeles kjører 60-70% country og resten non-country.

selv liker jeg best de som kjører mest non-country, da det faktisk er mye mer man kan gjøre og det blir mye mer trening ut av det når det er til annen type musikk.

det store jeg blir jaget på av trener min nå, er akkurat det å klare å ha tension... eh.. spenning/kontroll på hele kroppen hele tiden mens man danser. ikke spenne hele kroppen, men konstant ha musklene i kontroll og vite hva alle gjør. ikke bare danse med bena som man lett gjør i country-linedance, men også ha kontroll på og bruke alt fra ansikt, hode, overkropp, armer, fingre, og alt nedover. skifte mello må danse igjennom anklene og knærne til å danse fra hofta eller ryggmusklene eller magen. '

men du kan si, det gikk fra å tro jeg var flink, til å lære så mye at jeg ikke føler jeg kan noe lenger... er det ikke alltid slik? jo mer man lærer, jo mer ser man alt man ikke kan... :sur::ler:

bortsett fra det går det strålende med overdelen min :sjarmor: tror det blir dritbra jeg!

skal bare kaste meg rundt på steppen en stund først, så skal jeg ta fatt og sy mer. kun med opphold for å løpe ut og kjøpe litt sjokolade... :sjenert::sjarmor:

ha en strålende lørdag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en følelsesladd søndag er snart over, og det skal bli litt godt også.

følelsene utenpå, førstedag mens, uffent. :sur:

også må jeg slutte å studere alle danseantrekkene som er på tv for tiden..... :sjenert:

jeg får nye ideer hele tiden jo... og det passer jo dårlig, jeg holder på med ett, har ikke verken grunn eller tid eller råd til å begynne på enda ett eller to.... selv om jeg fikk noen supre ideer i kveld. :ler:

så jeg skal glemme alle antrekk og fortsette på det jeg holder på med. *skalskalskal*

men, nå skal jeg se på tv også skal jeg legge meg.

straks mandag. (lenge siden jeg har GLEDET meg til mandag gitt! ) :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn, da var det ny dag ja. :)

godt det, føles som om hormonene har roet seg bittelitt idag, og det kan jo være greit. :ler:

hadde jeg skullet på angstringen med nervene og følelsene der de satt i går, kunne det jo blitt interessant.... :overrasket::ler:

men... må kaste meg litt rundt, driver å løper opp og ned i vaskekjellern + trene stepp + vasker opp.... også må jeg masse mer, så her er det bare å stå på, det er deilig det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...