Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har vi akkurat spist middag .. (veldig enkelt .. ferdig pizzabunn på rull .. ost og pepperoni .. ) - minsten fikk bestemme - for det er bare oss hjemme. :) .. så nå er det Rikets røst og PC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

middag nå?

dere er gærne. :ler:

jeg har nettop spist kveldsmat jeg.

har dessuten vært kjempeflink idag også, klart meg uten godteri nå helt siden mandag.

og i morgen er det fredag, så da kan jeg litt. men det blir nok ikke så mye snoping i morgen heller, skal danse i morgen, har vaskekjellern + må fikse om på en topp som jeg skal ha på meg på kvelden, så det er ikke mye tid til å kjøpe snop og snope altfor mye før lørdag.

DA derimot.... DA skal jeg snope! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en liten tendens til å snu litt på døgnet - i feriene .. og så er det trening .. så da blir det brødmat for ham .. inntill det roer seg..

(I dag har det vært trening fra kl. 1300 til 1930 - mer eller mindre .. det meste uorganisert riktignok..) og jeg gidder ikke å lage middag til meg selv alene først.

Men det kan jo kalles kveldsmat .. og så var det brød til middag :ler:

Du har vært flink .. heøt uten godteri - da blir det vel kokosbollefeiring i morgen da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dessverre ikke tid til kokosbollefeiring i morgen, har endel jeg MÅ gjøre på formiddagen/dagen i morgen.

men kanskje jeg klarer å lure meg ned på butikken, jeg har funnet ut at jeg er nødt til å prøvesmake den der nugattien med 50% mindre sukker... :sjenert:

jeg digger egentlig nugatti, men prøver stort sett å holde meg unna...

den nye må i det minste prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som elsker sjokolade - liker det ikke på maten. (Heldigvis) .. er nok for mye ostemenneske til det. Kan kanskje strekke meg til sjokade på fersk loff - om jeg får god fersk gulost (Synnøve) på toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: loff med sjokoladepålegg og gulost????

det hørtes ikke veldig godt ut?

jeg liker sjokolade i det fleste former jeg i grunnen. :sjenert:

men ikke alle typer, nugatti er den eneste.

det hender jeg kjøper sjokade, men det er når jeg egentlig ikke skal ha noe, for jeg liker egentlig ikke sjokade, så den varer lenger.... :ler:

men, nå må jeg skru av maskina her.

må få begynt på en topp jeg skal ha på i morgen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: jeg er nok typen som hadde freaka totalt om de ikke hadde alt jeg trengte og jeg ikke rakk noen annen butikk.

jeg planlegger og lager sikkerhetsrutiner som låser meg veldig, så når noe skjer som ikke passer inn i sikkerheten, så blir jeg panisk.

noe av grunnen, tror jeg, er min usikkerhet til meg selv. jeg har så lite tro på meg selv at når jeg f.eks. kommer i butikken og må handle noe annet en jeg har planlagt, så stoler jeg ikke på at jeg klarer å få til noe. kan sammenlignes med dansinga, når det plutselig forventes av meg at jeg skal finne på andre ting en det jeg har lært eller det andre gjør, så stopper det... jeg stoler ikke på at jeg klarer det, og da gir jeg opp før jeg engang har prøvd.

en annen del av problemet er angsten, det å skape seg sikkerhetsrutiner er veldig typisk å gjøre når man har angst, selv om det bare er med på å opprettholde og kanskje til og med forværre angsten, så gjør man det, for det er det eneste jeg klarer, det eneste som gjør at jeg tør stole på at jeg fikser ting.

vet at jeg må endre mye, må snu på mange ting. og tror på at jeg kommer dit, jeg har en god veileder da.  ;)

og jeg har også innsett at når jeg sliter med f.eks mennesker som ikke reagerer som jeg vil eller gjør ting som jeg ikke er forberedt på, også setter det meg helt ut, ødelegger meg eller gjør meg forbanna, så er det meg og min oppfattelse som må endres ja.

jeg vet at man ikke kan endre andre, jeg vet at ikke alle fungerer på samme måte som meg, og jeg vet at jeg må lære meg endel for å fungere bedre sammen med andre, for min egen del.

det er mye å ta tak i gitt... også jeg som hadde planer om å bli frisk neste måned....  :sur:

...

men jeg tar til meg alt du sier Ling, jeg gjør gjerne det. selv om ting tar tid, og jeg stritter i mot (noe som ikke er en bevisst handling, den er innarbeidet automatisk), så er jeg jo på vei.

å velge sine kamper har dere selvsagt rett i at er viktig, selv om jeg personlig har litt problemer med det av og til. jeg er flink på noen områder, og ikke flink på andre. kunne latt flere kamper være, som bare irriterer eller sårer meg.

jeg jobber ihvertfall mot å følge mer med det som vel er mer "meg", høre mer etter, selv om jeg foreløpig ikke helt forstår hva jeg hører og hva jeg skal gjøre med det...

nærmer meg sakte men sikkert.

hormoner derimot, gjør ikke saken enklere. :ler:

Vi er ALLE på vei, og det er noe av det som er viktig for meg å få frem! Det er ingen forskjell på deg og meg - eller noen andre for den saks skyld. Vi er alle på veien - ikke for målet skyld, men for veien i seg selv. Man kommer aldri frem, man er stadig på vei. Hver med sine ting. Bare forskjellige steder på den samme veien. Og det som er fint med dét, er at vi kan hjelpe hverandre! Noen er alltid "foran" eller "bak" oss på denne veien og det gir oss alle muligheter til å være til hjelp og motta hjelp. Egentlig en ganske fin deal! ;)

God fredag, Godt Folk!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en veldig fin deal.

jeg setter stor pris på å kunne hjelpe andre som nå er der jeg var, støtte og hjelpe og vise at det går an.

og jeg følte vel egentlig litt at jeg dreiv å tusla litt ut i skauen litt tidligere....

nå har jeg ihvertfall kommet meg tilbake, og kan ta tak i ting videre.

åh... fredag :hoppe:

god fredag til alle ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pføy! *spytter og ekler seg*

kjøpte den nye nugattien, som liksom skal smake det samme men ha 50% mindre sukker....

IKKE KJØP DEN!!

Den var stygg på smak, spiste en liten skive og kasta resten av boksen rett i søpla!

og jeg digger nugatti og er glad nok i sjokoladepålegg at det skal ganske mye til før jeg KASTER noe.

den SÅ til og med eklere ut....

nei, pføy... er fremdeles litt uggen jeg. selv om jeg fasta skiva, helte innpå med friskt vann og spiste opp resten av fruktsalaten jeg kjøpte meg i går ettermiddag.

fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia.

måtte bare en snartur til byen og stikkes litt, men nå er jeg hjemme.

fy flate for deilig vær!!!

SÅNT vær vil vi ha, masse sånt vær!

fikk seriøst vårfølelse jeg.

også har jeg kjøpt lørdagssnop, pizza og god drikke.. og har kun en plan: være hjemme og slappe av!

kjenner at kroppen trenger det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en fin lørdag, aline. Her er det også snop på gang :ler: , men i tillegg surrer vaskemaskina. Det er sånn jobbing som jeg liker på en lørdag. Maskin vasker, og jeg surrer rundt på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, jeg skal nok kose meg jeg,.

for meg er vaske klær-dag ikke bare kos, siden jeg har vaskekjeller og må løpe opp og ned i kjellern en tre-fire ganger mens jeg holder på.

men pytt, det gjorde jeg i går, så idag kan jeg bare slappe av.

må egentlig vaske opp, rydde litt og sånt, men det tror jeg jaggu skal få vente til i morgen. :ler:

ha en deilig lørdag du også cata. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her surrer også maskinene .. (og jeg) .. vaskemaskin + oppvaskmaskin .. og så har jeg "overflateryddet" :ler: - så det ser hyggelig ut.

Skal bort i kveld - men det er jo hyggelig for han som skal være hjemme at det ser litt ok ut også.

Liker været - og er absolutt klar for vår, men når det smelter sånn .. og fryser på om natten - blir det vannvittig glatt. Jge har nå en is"svull" som henger ca 0,5 meter fra taket .. venter bare på at den skal smelle i bakken.

Kos deg i kveld. Deilig med sånne bare slappe av kvelder med bare kose seg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, har sett at det er mange av de issvulltypene ute og henger om dagen.

skummelt er det, holder meg stort sett i gata jeg, når det er sånne hengende fra taket.

kan godt slutte å fryse på på natta ja, det blir jo speilglatt overalt.

regne øs pøs ett par netter, og sånn på dagen som det er nå... det hadde passet meg bra.

bli kvitt snøen og isen.

jeg er SÅ klar for å begynne å gå med en lettere jakke, lettere sko, slippe å knyte støvlene godt uttapå buksa så jeg skal kunne kravle i snøfonner for å komme meg rundtom og alt det der.

liker sånne dager, og kjenner jeg trenger det. med mens, mage som fikk litt noia i går, og trent hver dag hele uka.... trenger å sitte helt stille litt.

skal sy litt på ett par bukser jeg ikke bruker lenger, tror jeg... se om jeg kan fikse dem til slik at de blir interessant igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte og veldig deg ja .. :)

- men vårsko - det er for meg lave sko (småsko) ... - og det gleder jeg meg til å begynne med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vårsko for meg, er sko som er lettere en vintersko og ikke foret. gjerne i friskere farger og en freshere look. :ler:

småsko bruker jeg vel sjelden..

sneackers er vel det nærmeste jeg stort sett kommer tror jeg. DET derimot, bruker jeg MYYYYE, stort sett hele våren og sommern og høsten, til alt.

disse går det an å knappe ned da, så man kan brette ned skaftet og tunga og kneppe fast nede på skoen, slik at de blir lavere. :sjarmor:

blir nesten sneackers da, nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...