Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

du var tørr i huden? var det så?

prøv enten å finne en heliosbutikk, eller en helsekost som fører sånne småpakninger, det gjorde jeg når jeg begynte.

kjøp en liten kvedekrem og en liten rosekrem, også evt en liten rensemelk og ansiktstonic.

jeg kjøpte småflasker av alle i starten, de koster vel en 25-35 pr stykk, så da kan man teste litt uten å bruke tullete mye penger på det som evt ikke funker så bra.

mamma bruker rosekremen, jeg bruker kvedekremen til hverdags og rosekremen en dag i uka eller så. vi har begge tørr hud, mamma har da voksnere tørr hud en meg.

rensemelken og ansiktstonicen er jeg veldig fornøyd med, rensemelken føles som fløyel mot huden, og fjerner sminke veldig varsomt. ansiktstonicen får huden til å jobbe, så du vasker med rensemelken først, tar på ansiktstonicen etterpå og om morgenen tar du så på krem, om kvelden bruker du ikke noe annet en rensekremen og tonicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble da voldsomt da.. rense og tonic og flere sorter krem .. :ler: - men jeg skal gjøre et forsøk til - å se om det jeg får litt mer hjelp...

Vil jo gjerne stråle og bli ekstatisk jeg også :sexy::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: det ække så ille, lover.

jeg har aldri brukt alt dette før, men synes igrunnen det går helt fint.

og du trenger jo ikke flere typer kremer, men inntil man finner den som passer for din hud, så kan det ihvertfall være greit å kjøpe småflasker, de koster ikke noe særlig og er ikke noe tap verken å kjøpe eller å kaste om de ikke gir noe.

kokosboller har helt klart en bra effekt, men den er ikke bare positiv dersom man spiser dem hver dag for å oppretthode effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve da :ler: - og med min frekvens på kokosboller burde det ha en god effekt .. for det er absolutt ikke for ofte...

I dag tror jeg det blir en litt kort dag .. selv om jeg ser haugene hope seg opp. Han en følelse av at influensaen eller noe sånt lurer i krokene .. så i dag blir det bare det mest nødvendige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn følelse har jeg også idag...

ikke influensa, men har følelsene av at det ligger en forkjølelse og lurer.

var uggen i magen på dansinga i går, og kjenner alle leddene mine idag. ikke vondt, men kjenner at de er der, kjenner at de er litt slitne...

så idag skal jeg sy litt, så skal jeg gå til byen for akupunktur, hjem igjen og slappe av.

dansinga idag får jeg fikse selv senere. (vi har konkurransetrening idag, og skal lære en av dansene, men jeg får lære meg den selv... stilarten var vi nøye igjennom i går, så det bør gå)

dansinga er så seint idag også, fra ni til ti, så bussen hjem halv elleve, i byen elleve, hjemme halv tolv.... det tror jeg virkelig ikke er lurt om jeg skal prøve å unngå å bli forkjøla, når jeg er sliten allerede fra morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. rense og tonic og flere sorter krem .....

Det er her du gjør feil vettu Billa, det skal være gin og tonic, ikke rens og tonic :ler: Da blir alt både strålende og ekstatisk. Øøh, eller kanskje ikke................

Jeg trenger i hvertfall kokosboller i dag kjenner jeg. En stund siden sist og, så jeg tror det er helt i orden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg tror faktisk jeg må vente med kokosboller, magen var ikke vennnen min i går, så da får den bare fornuftige ting til den er litt mer kamerat. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er til pass for deg, magen. Når du ikke er venn med meg får du ikke kokosboller" :fy_fy:

Synes jeg ser deg snakke strengt til den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thi-hi...

jeg snakker til magen min ofte jeg.... :ler:

og ja, det er faktisk akkurat det jeg sier. :sjenert:

"når du oppfører deg sånn, så blir det ikke noe godt på deg!"

det har jeg drevet med i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

:klem: Takk for god PM, snuppa. Skal lese den senere for meg selv (må antagelig lese den daglig for påminnelser) og svare deg også :)

Akkurat nå må jeg ile til, poden er hjemme med vannkopper og vi koooser oss.

HAdde ikke vært ueffent med kokosboller, men vi får ta det vi har, kanskje skeie ut og bake sjokoladekake eller noe :sjarmor: Ethvert påskudd er godt nok.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: jeg er der selv vettu, bare litt på oppovervei.

og den fornuftige delen av meg, har alle svarene.. :ler:

det å klare å følge dem, er søren meg ikke like riktig.

hmm... kanskje bake muffins?

nope, magen min fortjener ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er her du gjør feil vettu Billa, det skal være gin og tonic, ikke rens og tonic :ler:  Da blir alt både strålende og ekstatisk.  Øøh, eller kanskje ikke................ 

Jeg trenger i hvertfall kokosboller i dag kjenner jeg.  En stund siden sist og, så jeg tror det er helt i orden. ;)

Mulig at gin og tonic hadde gjort susen i dag .. bokstavlig talt :ler:

Min gamle kollega sa alltid at congac var det beste middelet mot forkjølelse og andre sykdommer - for om du ikke ble bedre hadde du det i det minste litt hyggelig mens du var syk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

jeg er bare hanglete jeg....

sliten i kroppen og vondt i nakken.

gjorde absolutt ingenting i går, bortsett fra akupunktur.

er litt usikker på idag, har litt lyst til å danse, men vet ikke om det er bra og vet ikke om jeg orker.

eier ikke energi til å gjøre annet en å ligge helt stille.

det gjør vondt i hodet når jeg gjør noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde det i går jeg da, så jeg synes egentlig at med det og nåler for å stimulere imunforsvar, så burde jeg være frisk som en fisk idag... :sjenert:

men det er kanskje ikke helt sånn det fungerer.

er det som i går, så føler jeg meg fin så lenge jeg sitter stille, når jeg gikk ut for å kjøpe tråd i går, fant jeg ut at neei..... skal ikke gå til byen idag nei.

det var tungt å gå de skarve 50 meterne, tungt var det faktisk.

var skikkelig sliten etter en tur rundt kvartalet.... :overrasket:

kjente det på dansinga på tirsdag også, kjente at orken ikke var helt som den skulle, så får se hva jeg får til idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kroppen sier fra sånn - så er det vel egentlig greit å "adlyde". Det er tid for litt ta det rolig - og ikke gjøre noe. Når spreke du blir utslitt av å gå 50 meter .. da er det et klart tegn.

Jeg skal ta såpeserier osv. på sofaen jeg :) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er kanskje det. men har så lyst vettu.

skal føle på formen i løpet av dagen, også skal jeg bare sløve hele dagen ihvertfall, så får jeg se om det gir energi til å klare å dra å danse i kveld eller ikke.

går det ikke så går det ikke.

egentlig har jeg bare lyst til å sove, men jeg sov til jeg våknet av meg selv klokka halv ni, og da hadde jeg ligget å jobbet for å sove litt lenger en stund allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...