aline Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1301 Del Skrevet 6. desember 2005 vet... blir bare sånn... spør søstern, jeg er ekspert på å dosere informasjon og har vel vært det stort sett bestandig. en liten skrivefeil der... glemte til i "hoppe over". hoppe over til var det jeg skulle si. hopper aldri over dusj og frokost jeg. og ang håret så har jeg ingen planer om å gå sort eller blå, har vært mørkemørke brun før, det blir for mørkt, så det blir en lys brunfarge. dybden i fargen blir nok ikke mye mørkere en dybden i fargen jeg har på det mørkeste nå, men vil bare piffe den opp til å bli mer brun en leverpostei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 6. desember 2005 #1302 Del Skrevet 6. desember 2005 Men du, det er jo en grei unnskyldning "har alltid vært sånn", men det er ingen andre enn DU som kan ta tak i det og snu den trenden da. Som sagt, du kan ikke få hjelp hvis du ikke forteller alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1303 Del Skrevet 6. desember 2005 begynner å innse det, også begynner jeg å innse at jeg trenger hjelp og at jeg trenger å snu ganske mye i livet mitt. virkelig gjøre noe med ting, selv om det betyr at jeg må snu opp og ned på livet mitt. endre mange oppfatninger, mange tanker om hva som er rett og normalt og hva jeg kan og ikke kan. veldig mye må gjøres, og det er søren meg ganske skremmende. tror det er derfor jeg har lett for å ignorere det, utsette det. håper liksom at dersom jeg ignorerer det ihjel eller ikke tar det på alvor så går det sikkert bort også kan jeg leve og være som alle andre. men jeg liker jo ikke meg selv i det hele tatt. jeg kjenner ikke meg selv, aner ikke hva jeg trenger og hva jeg ønsker. hva jeg kan og hva jeg bør. har prøvd å presse meg inn i en fasong som ikke passer, og har gjort det så lenge at det er vanskelig å innse at den ikke passer. at jeg må gjøre noe for å få ting til å bli rett. vet ikke helt hva og hvordan, men vet at det må gjøres og at det må gjøres nå. ellers tror jeg jeg kommer til å ødelegge meg selv. for selv om jeg ikke er veldig tungsinnet lenger, så har jeg angstanfall og følelser som er så sterke at jeg ett par ganger i uka er virkelig redd for at jeg kommer til å ødelegge meg selv, bli gal, rive i stykker ansiktet mitt, rive opp huden på armene, klore av meg hår og hud. det er ganske skumle følelser, selv om jeg ikke er redd for å ta livet av meg selv, så er jeg virkelig redd for at jeg kommer til å skade meg selv om jeg ikke endrer ting. en dag har jeg kanskje ikke kontrollen lenger, og hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 6. desember 2005 #1304 Del Skrevet 6. desember 2005 Du er på rett vei i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1305 Del Skrevet 6. desember 2005 tror det jeg og, så nå er det bare å holde det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1306 Del Skrevet 6. desember 2005 men, nå må jeg hoppe i dusjen og komme meg igang med litt gjøremål. ha en super dag jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. desember 2005 #1307 Del Skrevet 6. desember 2005 , men vil bare piffe den opp til å bli mer brun en leverpostei... ← Rådyrbrun .. var det en som foreslo for meg en gang .. det høres ut som en nydelig farge - ha en fin dag du og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 6. desember 2005 #1308 Del Skrevet 6. desember 2005 Ha en fin dag ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1309 Del Skrevet 6. desember 2005 Rådyrbrun .. var det en som foreslo for meg en gang .. det høres ut som en nydelig farge - ha en fin dag du og. ← rådyrbrun er nok over på noe av det jeg tenker ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1310 Del Skrevet 6. desember 2005 jaja, brunette kan jeg kanskje ikke kalle meg, men på vei til å bli det kanskje? farget underhåret brunt, stripet inn noe av samme fargen i overhåret, bleiket etterveksten på noen striper fra i sommer og lot noe av være igjen av min farge. + at jeg klippet meg mye kortere, har nå en kort bob, sliter med å få det i hestehale, men får fint til to små musefletter (ikke flettet da... ) deilig med forandring ihvertfall, så skal jeg se hva jeg tenker om brunfargen når det kommer dagslys og jeg kan se hvordan det passer til resten av meg. om det ser bra ut så tar vi noen fler striper slik at det blir mer brunt en blondt. også fikk jeg pratet masse med legen idag, brukte faktisk ca tre kvarter inne hos ham.... det var over stengetid når jeg kom meg ut.. han hadde nemlig regnet med at jeg hadde gitt ham litt lite informasjon, så han var vel ganske frempå med at jeg kanskje skulle fylle inn litt for ham. så da gjorde jeg det, fortalte om problemer fra barndommen og andre ting som har medvirket, og beskrev mer om de forskjellige reaksjonene og stedene, ikke bare bussen og venterommet, men at jeg av og til får stoore på natta... så nå søker vi på modum, vi aner ikke om jeg blir akseptert for å komme inn, men vi søker ihvertfall så får vi bare se. han er helt enig med meg i at vi ikke gjør som anbefalt å putter meg på piller, der er vi faktisk deilig enige om at det ikke er det jeg trenger. og han er ganske sikker på at jeg må forberede meg på at dette kan ta tid, og det er mulig det er noe av det de offentlige ser også, og det er de gjerne ikke like interessert i. (og det var det han som sa) så får se, sykemeldt ut desember nå først. og han var veldig positiv til at jeg hadde tatt kontakt med angstringe og meldt meg på venteliste til selvhjelpsgruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. desember 2005 #1311 Del Skrevet 6. desember 2005 Flott at du endelig har fortalt ham helt hvordan du har det. Og så bra at han selv også skjønte at du rasjonerte opplysningene. Håper du får mulighet til å komme på Modum - og at du får oppbacking på andre ting. Godt at du fortsatt er sykmeldt - så du kan konsentrere deg om å bli frisk. Spennende med ny hårfasong/farge .. hvis jeg ikke kjenner deg igjen neste gang vi møtes -- får du gi deg tilkjenne da Har du forresten fått "julekortet mitt fra KG"? Jeg har nemlig ikke fått beskjed om at det ble levert... (Det var dagens oppgave i kalenderen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #1312 Del Skrevet 6. desember 2005 kjenner meg nok igjen ja, ble mye mindre annerledes en jeg kanskje hadde planer om... kan hende det blir mer etterhvert. og joda, jeg fikk både julkort og andre artigheter av deg jeg. hadde vært utrolig godt om jeg fikk komme til modum, men som jeg sa til legen min så regner jeg vel ikke egentlig med det, tar det heller som en bonus dersom de faktisk sier ja. finner vel på noe uansett, og han syntes IKKE det hørtes dumt ut av meg å gå over til helse/omsorgsarbeid, kanskje vi kunne få dekket det via attføring, men jeg burde uansett prøve, han trodde virkelig at jeg kunne fikse det bra. jeg blir like imponert HVER gang jeg er hos ham jeg.... tror liksom alltid at NÅ... nå gir han meg opp og synes jeg er en sytete hypokonder som burde klappe igjen og få meg en jobb..... også bryr han seg, hører på meg, gir meg den tiden jeg trenger (jeg mener, TRE kvarter?? hvor mange leger setter av så mye tid til en pasient?) og tror faktisk på meg, tar meg på alvor og hjelper meg videre. dritimponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 7. desember 2005 #1313 Del Skrevet 7. desember 2005 Men egentlig burde det jo si seg selv at en lege skal høre på pasienten og hjelpe til da... Synd at det offentlige har gitt oss så mange erfaringer at vi blir imponerte når vi faktisk får hjelp. Men sånn er det jo... Uansett, kjempebra at du fikk pratet skikkelig med han, nå krysser jeg fingrene for at dere får til en bra løsning på dette! Frisyren hørtes fin ut forresten!! Har akkurat ringt og bestilt meg time i morgen jeg også Men det blir nok bare litt stussing og forming her tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. desember 2005 #1314 Del Skrevet 7. desember 2005 morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1315 Del Skrevet 7. desember 2005 god morgen. shoppingdag!! riktignok ikke til meg, men ihvertfall shopping. ja litjmæ, ganske synd at man blir overasket, men nå er jeg litt vel skeptisk og da, det er både litt dårlige erfaringer men også litt liten forståelse for at noen skal tro på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. desember 2005 #1316 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei Aline! Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1317 Del Skrevet 7. desember 2005 super flink, innimellom. du da, går det bra med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #1318 Del Skrevet 7. desember 2005 men, så var det å skru av datan da, så jeg får kommet igang å gjort alt jeg skal. deilig dag ønskes alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 7. desember 2005 #1319 Del Skrevet 7. desember 2005 Har du samma legen som meg eller? Min og er sånn, ein eldre mann som har bøtter med humor og empati. Eg er så uendeleg glad for den mannen. Og skal eg ha ungar må eg skunde meg litt, slik at eg får ha legen min som kontrollperson! Ellers høyrest dette spennande ut, med Modum og hår og alt saman. Ser ut som om ting ordne seg omsider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 7. desember 2005 #1320 Del Skrevet 7. desember 2005 .. bare vask litt i stedet du ... det slår jo alt Men ellers ... tirsdag er en tung dag å stå opp på... - og nå skal de vel begynne med Frustrerte fruer på TV på kvelden også .. og da er det jo ikke noe TVkveld å skryte av heller... så i grunnen kunne jeg klart meg uten tirsdager jeg... ← Ja, men sant, etter vaskinga treng eg ein mann skjønne du vel. Desstuen er det ikkje så tilfredsstillande å vaske når det er reint og ryddig frå før. Ein mann kunne truleg tilfredsstilt meir... Einig, tysdag blir no ein vanleg, kjedeleg dag. Frustrerte fruer er ikkje noko for meg altså, har aldri hatt sansen. Får håpe den tredje vakten kjem tilbake til NrK2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå