Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

god morgen.

måtte hoppe i dusjen med en gang, vaske hår og kure og sånt.

men nå er det frokost.

ringte å meldte at jeg ikke kom idag likevel på jobben da.... :sjenert:

jeg greide rett og slett ikke maset med først skulle ned å ta akupunktur, for så å gå rett på jobb og være der noen timer, for så å kanskje rekke å kaste meg på bussen hjem for å kaste meg rundt å skifte og dra ned til byen igjen for å finne buss til dansinga.....

det skapte rett og slett mageproblemer bare tanken på det, og det begynte i går kveld....

så idag blir det bare akupunktur, gå hjem som en god spasertur, spise og skifte i ro og mak også dra ned til byen igjen rolig og avslappet for å dra på dansing.

så tar jeg jobben i morgen, da har jeg ingenting annet, så da blir det ihvertfall ikke stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, fant plutselig ut at jeg jo jobber med å tenke på meg, og for meg passet det bedre i morgen. så da endret jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Det er jo sånne ting man KAN gjøre noe med, det spiller vel egentlig ikke noen rolle for dem om du kommer i dag eller i morra, men det gjør stor forskjell for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.

+ at det er en av de jeg virkelig ønsker å si hade til som ikke er der idag plutselig.

håper hun er blitt bedre og kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forvirret: hmm..

så ble det en dansefri uke da....

ikke i form til å dra ut verken på tirsdag eller idag, magen er plagsom.

småkvalm og urolig i magen begge dagene.

det er nå jeg kunne tenkt meg lappen igjen, hadde det ikke vært for bussturen så hadde jeg fint taklet dansinga. men jeg bruker ca en time på å komme meg ut, med litt venting på bussterminalen, og det går dårlig når jeg er gåen. :sur:

greit nok forsåvidt... sliten i kroppen de siste dagene også.

men puster lettere, etter moxa på brystet. det er virkelig bedre plass til å puste etterpå. :)

merkelig egentlig, pusten og trangheten i brystet når jeg puster har vel med psyken å gjøre, har ikke astma eller noe sånt... så merkelig at slik varmebehandling har noe å si.

men jeg har nesten sluttet å la meg overraske, erfarer mer og mer at ting jeg ikke forstår likevel fungerer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Stikker innom for å si hei :klem: Det er godt å se at du tar hensyn til det som passer deg og kroppen i forhold til aktiviteter! Overdrivelse er aldri en god ting når man er i dårlig form. Spennende med akupuntur også, jeg er heldig å har fått meg fysioterapaut som i tillegg til det driver med akupuntur og kinesologi(?). Mange av kroppens punkter holder på mye psykisk smerte og er greit å få hjelp til å løse opp dette :) Har du vurdert å få fysioterapi etterhvert? Mange blir henvist vidre av psykolog, og da går det under egenandelskort ordningen. Man løser på stive muskler og ledd, lærer pusteteknikker osv. Et slik samarbeid mellom psykolog og fysioterapaut er viktig og lærerikt. Bare ett lite tips!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vært inne på den tanken enda nei, men så har jeg ikke kommet i kontakt med psykolog heller enda.

kjenner vel at musklene kunne trengt en overhaling, man blir bra anspent og øm i musklene når man er psykisk syk.

får se etterhvert, hva jeg gjør.

selv om det går på egenandelskort, så koster jo alt dette penger. ihvertfall en stund. det blir uansett noen tusen i måneden, og det kjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert psykomotorisk behandling? Det kan gjøre underverker for både kropp og skjel ... og hjelpe til å takle hverdagen i forhold til stress og sånn (selv om det ikke nødvendigvis tar angsten - så går det mye på helhet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har egentlig ikke vurdert så veldig mye, jeg aner ikke hva som er best for meg.

men det kjekke her er jo at jeg her inne hører om mange forskjellige ting, så når jeg kommer i kontakt med fps så har jeg litt mer peil på hva muligheter og sånt som er der.

etter hva jeg har skjønt, så er det både psykologer, psykiatere + endel andre på fps, så finner de hva som passer best til hvert tilfelle. men hvem vet.

så har jeg akupunkturen som gjør mye, og det må passe med det jeg gjør der også.

men kunne godt tenke meg å høre fra dem snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine: jeg hopper ihvertfall ikke idag....

våknet klokka fire i natt, og har vært kjempedårlig i magen siden da.

satt oppe til klokka åtte, sendte da en melding og en mail til jobb om at jeg ikke kunne komme dit idag da jeg måtte sove.

så sov jeg fra ni til tolv, og fremdeles så er jeg ikke frisk.... :forvirret:

magen er vond og jeg fryser og skjelver og er kvalm...

men som alltid, jeg kaster ikke opp, samme hva.

det er både ok men også slitsomt da alt tar ti ganger lenger tid å bli ferdig med når alt må igjennom systemet uansett om det er sunt eller ikke.

og jeg som ble såååå inspirert av du er hva du spiser i går og hadde store planer om å dra ut å handle ingredienser til sunne muffins med tørkede tomater etc....

det blir ikke idag ihvertfall.

skal jeg ut, er det for å handle pastiller og håndkrem, vasket hendene så mange ganger i natt at de sprekker stakkar.

og skuldrene veldig oppunder øra, må konsentrere for å klare å senke dem en gang i blant.

idag blir det nok knekkebrød og ris tenker jeg.... spennende.... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: det går vel over.

problemet er at selv om jeg vet jeg ikke har sjans, så har jeg LYST på alt mulig godt.... har lyst på, men har ikke lyst på. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...