Gjest GreenSky Skrevet 14. november 2005 #841 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) I dag skal jeg bite i det sure eplet og gå på sosialen. Det er ikke med lett hjerte jeg gjør det, men jeg må. Har utsatt det i det lengste i håp om at aetat skal ferdigbehandle søknaden min om yrkesretta attføring, men det strekker ut og strekker ut pga rotet dems. Nå har jeg 500 på konto og en regning på 700. Jeg vet ikke hvor lang tid aetat bruker, og det kunne de ikke svare på heller. I verste fall til etter nyttår, fikk jeg vite. Trøsten er i alle fall at jeg i verste fall må gå på sosialen i to måneder, max. Forhåpentligvis slipper jeg å gå der så lenge, men jammen er det kjipt. Er innom nettbanken nå for å skrive ut kontoutskrift for de tre siste månedene, og da måtte jeg jo innom KG. Endret 14. november 2005 av GrønnSky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. november 2005 Forfatter #842 Del Skrevet 14. november 2005 uff grønska, det høres kjipt ut! selv så må jeg nok ta en telefon til trygdekontoret selv, for lønna kom IKKE slik jeg var sikker på at den skulle. fikk betalt kun for november, og er helt overbevist om at vi fikk lønn etterskuddsvis når jeg startet for over fire år siden. men jeg har ikke noe skriftlig på det, så jeg har ikke mye å komme med. jeg skal vente på lønnsslippen og se hva de her skrevet der, også får jeg høre med gammelsjefen når jeg er innom en dag i løpet av uka. har fått nok til å dekke regninger og litt mer, så jeg klarer meg jo men. også får jeg jo da fra 11.november og ut mnd fra trygdekontoret, så jeg får en utbetaling til i løpet av måneden regner jeg med. men aner ikke når, om jeg får noe denne mnd eller om de bruker lenger tid på å behandle papirene mine eller hva. men kjenner det var ett lite forsøk på knekk på morgenkvisten. puster og teller til hundre og skal straks kaste meg på steppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. november 2005 #843 Del Skrevet 14. november 2005 Huff, pengeproblemer er noe drit... til begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 14. november 2005 #844 Del Skrevet 14. november 2005 Har du en slant å avse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. november 2005 #845 Del Skrevet 14. november 2005 Leter fortsatt etter de der spanderbuksene mine dessverre... Tror Billa har stjelt dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. november 2005 #846 Del Skrevet 14. november 2005 Morgen .. Flott at "jentehelgen" var koselig - men du verden hvor deilig det er å komme hjem til seg selv etter sånt. Det å kunne krype opp i sofaen og bare være meg hjemme hos meg selv... Har hatt "kos meg" helg jeg. Fredag ville jeg ikke gjøre noe - bare krype ned i stolen - med god mat (litt godt drikke) - fyr på peisen og fjernkontrollen til TVen i hånden .. og småsove TV og bare roe ned. Lørdag var jeg hos en gammel venninne jeg ikke har sett på evigheter og drakk vin og skravlet .. leeeenge. Trodde jeg skulle sove skikkelig ut på søndagen - men da var det alt for fint vær på morgenen - så da var det ganske tildlig opp - og bare tusle rundt + se noen kamper for yngstemann - men ellers bare ta det med ro. Har lyst på mer helg jeg .. for nå var jeg så godt i gang ... Håper nålene gjør godt i dag - og at lønnen kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. november 2005 #847 Del Skrevet 14. november 2005 - jeg ha'kke stjålet noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. november 2005 #848 Del Skrevet 14. november 2005 Det å slite med pengeproblemer er bare pyton .. håper det løser seg for deg GreenSky - det er utrolig kjedelig å vente på penger som det trekker ut med. Og lønn betales da nesten alltid etterskuddsvis. (Hverfall det meste av den) Jeg har alltid fått lønn 20. når jeg har vært ansatt - og det har vært for den måneden vi er i. Men det står vel hvilken periode det er lønn for på lønnslippen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. november 2005 Forfatter #849 Del Skrevet 14. november 2005 har ikke fått lønnsslippen enda, så jeg venter med å hyle og skrike til jeg får den. så skal jeg sjekke om jeg finner litt eldre lønnsslipper også, mener jeg har vært flink å tatt vare på mye, så kanskje jeg ser der. siden det har vært endel omlegginger og slikt, så kan det ha blitt noe kluss der, enten i mitt hode eller hos dem. vi hadde utbetalinger den 15. og jeg var rimelig sikker på at vi da fikk utbetalt for halve siste måned + halve denne måneden. så ble jeg flyttet over til hovedselskapet, og der har de utbetalinger den 12. hver måned... og der får de visst plutselig utbetalt den 12. i den måneden de får lønn for.... noe jeg synes høres rart ut, det er vel normalt å få betalt etterskuddsvis, ikke forskuddsbetaling? men jeg får sjekke litt mer på det utover uken. jeg har fått nok motgang på en mandagmorgen, nå legger jeg det til side og tar opp kampen igjen i morgen. orker ikke dette egentlig. jeg fikk nok til å dekke alt av regninger + endel til eller + at jeg har litt stående i reserve, så jeg klarer meg. men jeg lurer på om det kommer til å komme orden på disse tingene på ett tidspunkt eller om det er nå marerittet begynner.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 14. november 2005 #850 Del Skrevet 14. november 2005 Det er helt helt vanlig når man har fast måneds-/årslønn å få lønn FOR november I november. Bare sånn til info. Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som IKKE har det slik - det er mer for de som får timebetalt. Sier ikke at det er sånn hos dere, for det vet jeg ikke stort om, men jeg tror nok fagforeningen ville protestert på etterskuddsvis betaling - da stjeler jo tross alt bedriften mange rentekroner på ett år. For meg høres det ut som om du har fått helt riktig lønn. Dessverre for deg, om du hadde regnet med mer. Jeg får lønn 15. hver måned, for hele måneden. Da har bedriften lønnen min på konto halve måneden, og jeg den andre halve - så deler vi rentene. Om du får den 12. har du en bedre ordning enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. november 2005 Forfatter #851 Del Skrevet 14. november 2005 joda, det kan nok godt hende jeg hadde fått for meg at det var annerledes bare. og dersom jeg får pengene jeg skal fra trygdekontoret, så klarer jeg meg jo helt fint, og det får jeg jo nesten regne med at jeg får. men det var en strek i regninga i og med at jeg hadde fått for meg at det var annerledes, altså utbetalt fra 15. (nå 12.) til 15. måned til måned. men det gjør ikke noe, fikk jo til å dekke det jeg må pluss til mat, så får jeg låne av lappenpengene mine til behandling, dansing og busskort om det går tregt hos trygdekontoret. har nå vært hos akupunktøren, føler meg alltid litt roligere etter det. det er deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 15. november 2005 #852 Del Skrevet 15. november 2005 Tirsdag gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 15. november 2005 #853 Del Skrevet 15. november 2005 Morgen - henger med på den (sengen min var fantastisk god i dag morges gitt.. kan ikke skjønne hvorfor det er så vanskelig å få lagt seg om kvelden .. da er den ikke så fristende... - når den sååå deilig om morgenen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. november 2005 Forfatter #854 Del Skrevet 15. november 2005 morgen. hjelper ikke å sove nok heller synes jeg. jeg er kjempeflink, legger meg ett sted mellom halv tolv og tolv om kvelden og står opp i nitiden, men selv om jeg våkner av meg selv så er senga uhyre god på morgenen! kunne godt blitt liggende å bare koooose meg i senga, med dyna og alt. men det er pent vær ute, jeg må prøve å klare å gå tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. november 2005 #855 Del Skrevet 15. november 2005 Hei Herlig å sove lenge ja. Slitsomt å stå opp om morran. Håper du får en fin dag. God tur, hvis du skal gå på tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 15. november 2005 #856 Del Skrevet 15. november 2005 Så ekle dere er!! Var oppe 05:15 i dag jeg, og hadde kjørt halvannen time, tatt fly en time og flybuss enda en halvtime før Aline hadde dratt seg ut av senga!!!! "Nok søvn hjelper ikke", nei! Lett for deg å si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. november 2005 Forfatter #857 Del Skrevet 15. november 2005 Hei Herlig å sove lenge ja. Slitsomt å stå opp om morran. Håper du får en fin dag. God tur, hvis du skal gå på tur ← hei hei. godt å sove lenge, og godt å ha mulighet til å kunne slappe av litt. turen var både god og slitsom. slitsom både med været (vind og hagl akkurat når jeg var kommet ett stykke) og psyken.... godt fordi det er godt å klare å gjøre det. men, vet ikke om det var årsaken, men jeg kom meg da ikke på dansing i dag.. og det hater jeg. men om det var pga allerede nok ute blant mennesker eller om det var noe ved havregrøten magen hadde vondt for å ta er jeg usikker på. er fremdeles kvalm og litt pustete... men det er så vanlig at jeg sjelden vet om det er psykisk eller fysisk. kom ikke lenger en fire stopp med bussen ihvertfall, da var det bare å gå av og gå hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. november 2005 Forfatter #858 Del Skrevet 15. november 2005 Så ekle dere er!! Var oppe 05:15 i dag jeg, og hadde kjørt halvannen time, tatt fly en time og flybuss enda en halvtime før Aline hadde dratt seg ut av senga!!!! "Nok søvn hjelper ikke", nei! Lett for deg å si det ← vel, jeg skulle gjerne sovet litt for deg vennen, vet du trenger det. jeg fikk gått tur idag da, selv om det er slitsomt mye mennesker ute (og ja, fire fem mennesker kan virke voldsomt overbefolket for noen av oss..... ) til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 15. november 2005 #859 Del Skrevet 15. november 2005 Hei, hadet og godnatt! Fint at du går tur, det er det eneste en kan gjøre for å overvinne angsten. Å konfrontere den, altså. Skal gjøre det samme selv nå, skal ta t-banen hjem. Håper det er lite folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. november 2005 Forfatter #860 Del Skrevet 15. november 2005 god tur hjem grønska. men det tar for min del så mye energi å utfordre den, at jeg nesten ikke får til å gjøre annet den dagen. en ting om dagen virker som det som funker for tiden. men, det retter seg på ett tidspunkt. får bare finne meg i det så lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå