T.S Skrevet 18. oktober 2006 #3061 Del Skrevet 18. oktober 2006 se det ja Ting ordner seg for de som fortjener det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2006 #3062 Del Skrevet 18. oktober 2006 Oj, gratulerer med ny jobb. Et av dagens mål er å lese dagboka di fra perm til perm, basert på det inntrykket jeg har av deg. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #3063 Del Skrevet 18. oktober 2006 Gratulerer så mye med jobb! :-D Ble ordentlig glad på dine vegne jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3064 Del Skrevet 18. oktober 2006 se det ja Ting ordner seg for de som fortjener det! ← jepp! Oj, gratulerer med ny jobb. Et av dagens mål er å lese dagboka di fra perm til perm, basert på det inntrykket jeg har av deg. Ha en fin dag. ← Tusen takk. lese dagboka mi fra perm til perm ja... hihi.. det kan nok by på mye forskjellig. mor deg. ha en fin dag du og. Gratulerer så mye med jobb! :-D Ble ordentlig glad på dine vegne jeg nå ← tusen takk. :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3065 Del Skrevet 18. oktober 2006 og sånn bortsett fra glede, så ble det litt nedstemthet å dra innom tannlegen.. ho var kjempekoselig og snill, men jeg fikk den lure ideen at når jeg først lå der, så kunne hun jo i tillegg til å fikse den fortanna mi, ta den årlige fullsjekken... og ups da... tre hull! så da må jeg inn to ganger til og gjett om jeg gruer meg. men de skal visst være flinke på tannlegeskrekk, så jeg overlever nok. økonomisk blir det vondt, men forhåpentligvis blir det da lenge til neste gang. også skulle jeg shoppe bukse til ny jobb som feiring, men fant jeg noen? nope! (finnes jo ikke kresen, så det var bombe) så jeg endte opp med å kjøpe sko, de var pene sneakers, så kan jeg variere.. greit å ha LITT mer en ett par pene sko, og det ene paret jeg hadde fra før er med hæler, greit å kunne velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. oktober 2006 #3066 Del Skrevet 18. oktober 2006 Sko er da aldri (?) bortkastet å kjøpe..... Litt verre med tannlegen da, men så kan du jo kose deg med at når du er ferdig med økta så slipper du å tenke på denslags på et helt år. Og når alt er fikset så blir det sikkert bare kontroll de nærmeste årene. *psyker opp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3067 Del Skrevet 18. oktober 2006 sko er sjeldent bortkastet ihvertfall, og disse har jeg hatt lyst på før og, så det var igrunnen greit. tannlegen ja, joda, det er lov å håpe at det er bare kontroller fremover da, men nå har jeg hatt hull de tre siste gangene jeg har vært der (inkl denne), så jeg føler jeg er i en dårlig rutine med tanke på tenner og hull.. men men, enten pusser jeg så hardt at jeg pusser vekk emaljen, ellers pusser jeg for dårlig så jeg får hull i tenna... hm... jaja, får dra å borre også se om jeg får noen gode tips om hvordan jeg kan finne en mellomting som ikke ødelegger mer pga for hard puss men likevel bra nok til å slippe hulll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #3068 Del Skrevet 19. oktober 2006 ny dag og i dag har jeg faktisk FRI!! hihi altså, jeg skal både trene og gjøre masse og slikt, men jeg trenger ikke tenke en flekk på å søke jobber, dra på intervjuer eller gjøre noe slikt, og jeg begynner ikke på jobb før mandag, så jeg har fri i dag og i morgen. *fniser* men gleder meg om dagen og har det bra, ser fryktelig frem til å komme i en normal rutine med alt det medfører. har sklidd litt ut i det siste i forhold til å være flink til å spise og dette med godteri, det synes faktisk på vekta.. har gått bittelitt opp igjen, ikke noe krise, men skal se om jeg ikke får det ned igjen når jeg får ting inn i faste former. legge opp til ett mer fast opplegg iforhold til både mat, spising, mellommåltider, skikkelig middag, ikke godteri annet en fredag lørdag, trening og alt. blir bra. mer grønnsaker og frukt, mindre sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #3069 Del Skrevet 19. oktober 2006 hrmf... pratet nettopp med nav for å varsle om at jeg begynner i jobb, og det var jammen bra... jeg får ikke penger de siste 8 dagene, og det svir nå som tannlegeregninger blir større en jeg ventet... har sittet og regnet på det litt fremover nå.. og jeg har jammen ikke mye å rutte med fremover nei. det er helt klart at det ikke blir fler konkurranser i år ihvertfall, og ikke blir det vm heller... og ingen fler utskeielser, julegaver må nok lages litt i år.. og det ser snaut ut sånn generellt altså... trist oppdagelse, men det går kanskje seg til... og det er folk som har det værre økonomisk en meg, så jeg skal vel ikke klage. isj.. kjipt og joda, jeg begynner å jobbe og alt blir bra, men så får jeg alt av kvartalsregninger nå også da, og de suger jo sitt. vanligvis har jeg satt av penger til dette hver mnd, det har jeg jo ikke hatt sjans til på rehab-penger, så da kommer alt når jeg starter i jobb. og det er klart, det går seg til over noen mnd, men før det går seg til, så blir det trangt. kjipt trangt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 20. oktober 2006 #3070 Del Skrevet 20. oktober 2006 Huffda (så rart) Er det noe du virkelig trenger eller ønsker deg? Tenk litt på det. Jeg har nemlig fremdeles ikke fått somlet meg til å kjøpe bursdagsgave til deg ( ) og vil gjerne kjøpe noe du har lyst på/trenger. Tannlegeregningen din har jeg nok ikke mulighet til å dekke dessverre . Send meg en PM da. (gleder meg til hjemmelaget julegave ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3071 Del Skrevet 20. oktober 2006 ja, det var litt rart, og spesiellt rart at ingen har fortalt meg om at ventelønn ikke fås hele ventetiden, bare så og så lenge. siden jeg ikke selv søkte på dette, det ble fikset automatisk fra aetat, så pratet jo ikke jeg med trygdekontoret om det, og aetat sa ingenting, selv om de VISSTE at behandlingstiden kom til å være lenger en ventelønna. men, det ordner seg. jeg har lånt litt penger av mamma, så da dekker jeg værste krisa, selv om det blir trangt likevel så får jeg ihvertfall til både tannlege, faste regninger OG mat.. og jeg tror kanskje jeg har litt godt av det jeg, nå har jeg vært bortskjemt med å shoppe for mye og når jeg handler mat f.eks, så ser jeg ALDRI på pris... jeg har sluttet å tenke når jeg bruke penger, for jeg har da alltids råd til det. så jeg tror jeg har godt av å knipe litt, lære meg til å se hva jeg bruker penger på, handle litt på pris en liten stund, ikke kunne shoppe hele tiden. Da kan jeg kanskje klare å ta med meg det videre ihvertfall en stund, når jeg får kaoset under normale forhold igjen, slik at jeg kanskje klarer å tenke litt selv når jeg får helt ok økonomi igjen, og da klarer å spare litt. så, det er egentlig helt ok, jeg har forberedt meg på å knipe litt nå, igår var det nok mest sjokket. og at jeg må droppe konkurranser i år, vel, forhåpentligvis har jeg mulighet til å ta igjen til neste år, kanskje jeg da får fikset meg ett skikkelig antrekk og alt også, også får jeg trent meg tryggere på de ting jeg nylig har fått til, så det er egentlig greit. tannlegeregninga mi hadde vært kjekk ja, men den er drøyt dyr så jeg får vel finne på noe annet... skal sende pm jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3072 Del Skrevet 20. oktober 2006 og, bortsett fra det, så er det fredag, jeg skal til byen og signere kontrakt og levere skattekort. også skal jeg handle mat og være nøye med handlingen for første gang på lenge.. *fniser* ikkeno fancy, bare enkel, rimelig mat og grønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 20. oktober 2006 #3073 Del Skrevet 20. oktober 2006 Men får du ikke vanlig arbeidsledighetstrygd de 8 dagene da? Syns dette høres rart ut jeg... Jaja, så lenge du har råd til mat og såpe er det vel ok. OG snart får du jo din første lønn!! Har du forresten justert skattekortet ditt i år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3074 Del Skrevet 20. oktober 2006 Men får du ikke vanlig arbeidsledighetstrygd de 8 dagene da? Syns dette høres rart ut jeg... Jaja, så lenge du har råd til mat og såpe er det vel ok. OG snart får du jo din første lønn!! Har du forresten justert skattekortet ditt i år? ← jo, dersom jeg hadde søkt på arbeidsledighetstrygd så hadde jeg fått det regner jeg med, men jeg visste jo ikke at jeg ikke fikk penger, så jeg har ikke søkt og nå får jeg ikke søkt i etterkant fordi jeg da må bruke en dag på å sitte i kø på aetat for kanskje å få etterbetalt de dagene om noen uker.... så da har jeg resignert istedenfor og fikser det ved å låne av mamma. synes det var fryktelig dårlig av div saksbehandlere å ikke informere meg om dette, men det har jeg sagt ifra om og bedt henne ta opp videre. og jepp, får lønn allerede etter tre uker, det er lønn hver 14. dag, så det blir greit. tar nok litt tid før alt går seg til likevel, da det kommer nok regninger og tannlegen på toppen ikke akkurat var med i planen... men det går seg til, kanskje det tar en måned eller to, men etter det bør jeg være på rett vei igjen. nei, har ikke justert skattekort, justerte det heller ikke opp når jeg gikk opp i lønn sist fordi de sa på trygdekontoret at det ikke var nødvendig (har ikke hatt noen digre lønnshopp, så siden jeg har sånn fleksibelt skattekort, så har de sagt jeg ikke trenger endre.) eller er det noen annen grunn til at jeg bør justere? skjedd noe nytt som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 20. oktober 2006 #3075 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei Aline. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3076 Del Skrevet 20. oktober 2006 Heia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 20. oktober 2006 #3077 Del Skrevet 20. oktober 2006 Savner å ha maskin hjemme - men nå har den snart rekreert ferdig - så fra uken er jeg på igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3078 Del Skrevet 20. oktober 2006 godt, for fra neste uke av så blir jeg nok ikke her på dagtid lenger, så da blir det forhåpentligvis bare på hjemmetid jeg blir her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Restart Skrevet 22. oktober 2006 #3079 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei Aline Stikker innom for å Gratulerer deg med jobb!! Lykke til! Gleder meg til å følge deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3080 Del Skrevet 22. oktober 2006 heia Restart. Tusen takk, gleder meg til å starte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå