Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

morgen sytpeiser! :sjarmor:

sovet hos kjærsten, sto opp tidlig og busset meg hjem, skal til legen om litt og masse annet styr.

men er litt tafatt idag....

er litt "spent" på legen tror jeg. er litt redd for at han vil jeg skal prøve mer jobb.... og det føler jeg virkelig ikke at jeg takler. sliter med de 50% jeg ER på jobb....

også lurer jeg fælt på hva jeg skal gjøre videre.

kanskje skal jeg snu helt om å se om jeg finner noe helt annet å jobbe med?

men hva?

og hvordan?

skulle ønske jeg hadde artium... da skulle jeg omskolert meg litt tror jeg.

men har ikke råd til å ta studiekompetanse nå, også vet jeg jo ikke helt til hva.

men savner å jobbe med noe der jeg kan hjelpe folk som trenger hjelp.

må tenke en hel masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er sant, burde sjekket litt.

men er ikke egentlig sikker på hvor jeg vil og hva jeg vil.... men vet jeg vil hjelpe, vil at det skal gjøre noens dag lettere ved at jeg gjør jobben min, på en eller annen måte. savner å bety noe i arbeidet mitt.

fikk helt uproblematisk 50% sykemelding en måned til. Kan godt hende jeg kunne fått mer og, men jeg ønsker ikke det, og det sa jeg også. jeg synes ikke de 50%ene jeg er på jobb er gode, men de holder meg litt på tå slik at jeg ikke sklir inn i dårlig sirkel som jeg ser mange gjør når de går langtidssykemeldt eller arbeidsledige. mister litt energien og piffen liksom.

nå jobber jeg litt, og da blir uka aktiv og det er enkelt å komme seg opp på morgenen og ut.

fikk cd fra nm idag.... og må faktisk si at jeg synes jeg er flink!!

jeg ble faktisk litt stolt og litt glad, i meg selv! :rosasmil:

det var godt + at det ga meg litt følelse for at kanskje jeg klarer å vinne til helga... :sjenert:

det hadde vært kjempegøy.

snakket med treneren min idag om at jeg var litt skeptisk til det, siden jeg må opp i en vanskeligere klasse til neste år dersom jeg vinner denne konkurransen... og at jeg har lyst å satse på litt utenlandskonkurraner til neste år, og føler ikke jeg passer i klassen over i forhold til utenlandske dansere... men det skulle jeg ikke tenke på mente han, det var ikke slik jeg måtte tenke.

så da må jeg vel ikke tenke sånn da.... for jobbe hardt for å BLI flink nok til å konkurrere i klassen over.... :sjenert:

i morgen er det jobb, nåler, mer sying og pakking, så jeg bør vel legge meg snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk sykmeldingen din - og det er nok lurt å være litt i jobb - selv om du sliter - så er det jo tydelig at du fikser det når du er der på 50%.

Gøy du fikk cden fra NM nå da - rett før konkurranse - som en liten vitamin og motivasjonsinnsprøyting (og det er vel ikke tvil om at du er flink .. vinner ikke sånn helt uten vidre vet'u)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg takler det, og jeg kommer meg igjennom uka uten å være ett ødelagt vrak når jeg kommer til helga, så da er det greit. litt ok å være her også (på jobb altså, her jeg er nå), det minner meg på hvorfor jeg tok valget å si opp uten noe å gå til, og det motiverer meg til å gjøre noe med situasjonen.

ja, den cden var virkelig en vitaminsprøyte!

jeg var litt engstelig da, det kunne jo vært stikk motsatt... :overrasket::ler:

jeg har sett video fra andre konkurranser, hvor jeg har sittet og gremmet meg... :ler: det hadde IKKE vært sjakktrekk nå, så det var godt det ikke var sånn.

så at jeg kan slappe av på endel områder, at jeg fikser det bra, og fikk plukket opp litt småting som jeg godt kan prøve å legge av eller forbedre. uten at det var helt feil.

også så jeg hvor slank og fin kropp jeg har..... :sjarmor:

jeg ble sittende å titte litt... er helt normal, ikke wow-slank, men jeg ble litt wow likevel, for JEG tror jo jeg er tykkere..... :ler:

gleder meg litt jeg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert:

AU!!

putte TI nåler i meg helt sånn svupp-svupp-svupp, vri litt på de, også bare slippe meg løs på gata etterpå??? :frustrert:

:ler:

kroppen har virkelig ikke vært helt seg selv etter akupunkturen idag.... venstre hånd er doven, når jeg gikk hjem fra bussen klarte jeg nesten ikke å gå... venstre bein var dovent og det kjentes faktisk veigt å legge vekt på det, usikkert om det holdt seg oppe rett og slett.

kjenner det på hånda nå når jeg skriver også, og tidligere i kveld når jeg sydde.... den har liksom ikke lyst til å gjøre noe, vil gjerne bare få henge der uten å bevege seg.

at det skjer noe i kroppen av akupunktur er ihvertfall ikke tvil om!! :ler:

men har hatt mer energi etter behandlingen idag, før har jeg bare vært slapp og sløv, nå er jeg egentlig ikke det. er blid!

føler jeg er blid inni meg, og finner det litt festlig at jeg må kjempe med hånda mi for at den skal skrive det jeg vil den skal skrive. :ler:

men, må vel pakke snart vel... og stryke skjørt? :overrasket:

eller kanskje jeg skal satse på at jeg får låne strykejern på hotellet?

man kan låne strykejern på hoteller kan man ikke? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan låne strykejern .. eller kanskje de tom stryker for deg. .. har også bodd steder hvor det var strykejern på rommet - det kommer an på hotellet.

Krysser fingrene for deg - og ønsker deg lykke til i konkurransen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan låne strykejern .. eller kanskje de tom stryker for deg. .. har også bodd steder hvor det var strykejern på rommet - det kommer an på hotellet.

Krysser fingrene for deg - og ønsker deg lykke til i konkurransen. :klem:

satser på det, for jeg gadd ikke stryke, bare putta alt ned i bagen og stryker når jeg kommer bort dit.

takk forresten. :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare si at du er vanvittig flink til å ordlegge deg og bidrar med mye bra her. :blomst:

tusen takk. :):klem:

blir litt revet med av og til, over dumskap. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, men det er ikke alltid så lett å skrive fornuftig når man er "i kok". Det synes jeg du er flink til.

:ler: tusen takk.

vet jeg før i tiden hadde det med å bli fryktelig saklig når jeg ble irritert, det er en grei måte å reagere på.

vet ikke alltid om det er like saklig det som kommer ut, men det kommer ihvertfall ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Aline - jeg oppdaget plutselig at du hadde dagbok, og da måtte jeg jo innom en tur. Har ikke hatt tid eller tålmodighet til å lese den fra begynnelse, siden starten ligger så langt tilbake i tid, men fra august og til nå har jeg lest.

Hva er det du danser egentlig? Det har ikke jeg fått med meg tidligere, at du danser? Så morsomt! I mitt neste liv skal jeg danse også, jeg har ennå ikke tilgitt min kjære mor for at hun lot meg få lov å slutte og danse da jeg var ganske liten. Hun skulle ha tvunget meg videre... jeg var jo bare åtte-ni år og visste ikke bedre, annet enn at jeg fikk hold på trening alltid... :tristbla::sur:

Liten har danset i mange år, freestyle, men sluttet da det ble mer interessant med gutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: har ikke hatt tilgang på internett da jeg har vært på dansekonkurranse hele helga. ;)

danser linedance, men ikke slik de fleste tenker på det som.

konkurrerer, og da bruker vi stilarter som ligger helt oppunder ballroom, lærer teknikk og kroppsbruk som og fra ballromdansere.

så det blir som ballrom både med bevegelse og antrekk og alt, bare at vi danser uten partnere og flere på gulvet samtidig.

ble selvsagt forkjøla på fredag, første dagen på eventet... lå rimelig strøken på lørdag og var virkelig engstelig for hvordan konkurransen i dag skulle gå, om jeg kom til å klare å stille.

levde på smertestillende og beroligende i hele går, og var mer dopa en noe annet.... :roll::ler:

men kom meg opp idag, selv uten særlig søvn i natt.... (fikk fikset håret i går, og fant ut at for å beholde alt der det skulle være, med masse hårnåler og perler og stæsj, så skulle jeg sove med badehette... :overrasket::ler: ett av problemene var jo da at det knitret hver eneste gang jeg snudde på hodet, det andre var at jeg våknet to ganger og hadde "mareritt" om at alt håret sto tuppert til alle kanter... )

fikk i meg bittelitt mat, hadde så nerver at jeg sto å ristet....

klarte å komme meg igjennom alle dansene (danser seks danser, fem stildanser og en fun-dans) og følte virkelig at det var skikkelig dårlig.

ble seriøst sliten etterpå, men holdt ut til premieutdelingen var igang, da ble det for mye så da fikk jeg DET panikkanfallet.... klarte ikke stå på beina, tårene rant og jeg følte jeg kom til å seine om når som helst. :tristbla:

måtte få noen andre til å ta imot en evt medalje, og gå langt vekk....

kom tilbake etterpå og fikk høre at jeg hadde vunnet!!! :sjarmor: vant alle dansene untagen en som jeg kom på andre plass på. vi var bare fire i gruppa mi da, men dog.

det som er værre er jo at jeg da, siden jeg vant nm også, må opp en klasse... og de er FLINKE... :overrasket::sjenert:

men, nå er jeg trøtt, og hjemme, og alle spenner og nåler er ute av håret og forsøkt å skyllet rent.

pakke opp får bli i morgen.

sove nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 1. premien. Synd du ikke fikk gått opp og hentet premien selv.

Linedance høres gøy ut. En venninne foreslo nettopp at vi skulle se oss om etter et begynnerkurs, sånn for trimmens skyld. Mistenker at her blir det Cowboy-stil.... men jeg tror det er en morsom måte å få rørt seg litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :klappe: - gøy at du vant - men det kan ikke vært så velidig "morro" med panikkanfall og sånn.

God bedring av forkjølelsen. Typisk det - å bli syk akkurat før en viktig konkurranse - men nå kan du vel roe ned og pleie deg selv litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nybegynner kursene er nok gjerne mer country ja, det var det ihvertfall før.

men det er utrolig artig også da, så avanserer man jo etterhvert, om man vil. og da kan man vel mer velge om man vil holde seg til klubber som foretrekker country eller klubber med mer annet.

Billa: nei, det var ikke kult med verken angstanfallet eller å bli sjuk..... men, pytt, jeg vant likevel.

lenge siden jeg har hatt så kraftig anfall... men var fryktelig sliten, både pga forkjølelsen, søvnmangel, sliten fra jobbsituasjon og nerver før dansinga. men det kom litt kasta på.....

og også etter at det var over, når jeg kom inn å fikk vite at jeg hadde vunnet, så bare gråt og gråt jeg.... jeg som ikke akkurat er veldig glad i å gråte offentlig.. :roll:

men pytt.

bare slappe av med kjærsten i kveld, og skravle med mamma litt. det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...