Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dere får komme dere en tur til meg på sagene da, klagebøtter!!  :erter:

så kan vi spise masse kokosboller!

:Nikke::hoppe: ... og Litjmæ - kan jeg Harrye - kan vel du Eyrrah - vel :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: prata med sjefen i lunsjen.... faktisk første gang han har pratet med meg etter at jeg leverte oppsigelsen....

HAN ER SÅ BLOND!! (ikke at han ER blond, eller at det er galt å være sånn blond som vi er, men uttrykket passet bare så perfekt...)

han har virkelig ikke en antenne på hele seg!

nå har han de to yngste på avdelingen, yngste og nyeste, og vi har begge sagt opp uten å ha noe å gå til, vil bare vekk, til og med å gå uten er bedre, også fatter han ikke at det faktisk har noe med stedet å gjøre? :roll:

nei, han skjønte jo meg da, for jeg sliter jo sånn med angst så jeg ikke klarer å være med på møter etc etc. og da er det jo vanskelig, så det skjønner han. :overrasket::roll:

da har han fattet det?

men, nå har jeg fått pratet masse skit, så nå er det greit. :ler:

håper kjærsten har tid til å komme opp idag, har lyst å sitte å sløve i armkroken mens vi ser på csi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, han skjønte jo meg da, for jeg sliter jo sånn med angst så jeg ikke klarer å være med på møter etc etc. og da er det jo vanskelig, så det skjønner han.  :overrasket:  :roll:

da har han fattet det?

Fornuftig storesøster ødelegger kosebok: Pass på at det ikke er ettermælet du får av sjefen din når du søker nye jobber. Selv om fyren er en dust og aldri så blond :litt fornærma:, er han din mest relevante referanse og den som alle nye arbeidsgivere vil kreve å ringe til.

Han er nok vanskelig å snu, men du bør bruke de neste månedene på å klare det. Og så bør du kontakte gamlesjefen fra denne og fra forrige jobb og forklare dem litt om hva som er skjedd også, så kan du bruke dem som referanser.

Forresten - GRATULERER MED OPPSIGELSEN!!!! :hoppe: det var jammen :frustrert: meg på tide.

Tar du med et par kokosboller og kommer utover i helgen eller? Eller kanskje det er på tide med Kampen hvis det er godvær?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sissan!! Koselig å se deg igjen ;)

God morgen! *ser etter kokosboller*

Trenger sukkerkick for å starte dagen :sjarmor:

Enig med Sissan, du trenger denne referansen. Da er det kanskje bedre å la ham tro det er angst, i stedet for å ta opp alt som er feil på den arbeidsplassen? Så kan du heller forklare situasjonen på ny arbeidsplass dersom de spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rhoswen :vinke:

Usikker her altså, men tror ikke angst-diagnosen er særlig god fra en referanse. Og selv om aline har angst, har mange av problemene hennes i det siste vært direkte relatert til jobb og sjef, noe som vil lette på ny arbeidsplass. Og da syns jeg det er urettferdig for henne om hun skal søke jobb og få avslag på grunn av at referansen (uten antenner og med blond hjerne) sier:

"nei - aline har så angst at hun verken kan sitte i kontorfellesskap, delta i møter eller fungere normalt - og hun er mye sykemeldt pga dette".

Mente jo ikke at hun skulle vrenge ut av seg alt som er feil med arbeidsstedet, men å forsøke å ta en samtale om hvorfor arbeidssituasjonen har vært så belastende for akkurat henne, tror jeg kanskje hun burde prøve. UTEN å skyte ham i kneet og sparke ham i b*llene. Gjerne stryke litt medhårs nå - selv om det føles vemmelig - for å få en god referanse i andre enden. REferanser er tross alt noe av det viktigste man vurderer når man ansetter folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig storesøster ødelegger kosebok: Pass på at det ikke er ettermælet du får av sjefen din når du søker nye jobber. Selv om fyren er en dust og aldri så blond :litt fornærma:, er han din mest relevante referanse og den som alle nye arbeidsgivere vil kreve å ringe til.

Han er nok vanskelig å snu, men du bør bruke de neste månedene på å klare det. Og så bør du kontakte gamlesjefen fra denne og fra forrige jobb og forklare dem litt om hva som er skjedd også, så kan du bruke dem som referanser.

Forresten - GRATULERER MED OPPSIGELSEN!!!! :hoppe: det var jammen :frustrert: meg på tide.

Tar du med et par kokosboller og kommer utover i helgen eller? Eller kanskje det er på tide med Kampen hvis det er godvær?

heia fornuftige storesøster! :)

den sjefen har bare vært sjefen min siden januar og vet stort sett ingenting om meg og hva jeg gjør, har gjort eller noe ang jobb, så han hadde aldri vært aktuell å bruke til referanse uansett. vi innså det på sist medarbeidersamtale siden vi måtte kutte ut en hel haug av spørsmål som gikk direkte på samarbeidet og hvor fornøyd vi var med hverandre, ingen av oss kunne svare, siden vi kanskje har snakket sammen ti ganger siden han begynte..... :overrasket:

jeg bruker "gammelsjefen" som faktisk var fungerende sjef for meg i tre og ett halvt år av de fire årene jeg har jobbet her, og han vet hvordan ting ligger an og har gitt klare ord om at han kun kommer til å fortelle om jobbting, om jeg ønsker å informere om andre ting så syntes han det fikk være helt opp til meg.

dersom noen krever å prate med nåværende sjef, så skal de vel få det, men jeg skjønner ikke poenget siden han knapt vet hvem jeg er pga at han sjelden ER på jobb. :roll:

jeg har tre tidligere sjefer jeg har pratet med, altså gammelsjefen her, + gammelsjefene på de siste to stedene jeg jobbet, får håpe jeg kommer noen vei med det.

ja, det var superdeilig å levere oppsigelsen, selv om det gikk to av mine tilstedeværende arbeidsdager før nåværende sjef sa ett ord til meg. han bekreftet ikke engang at han hadde mottat oppsigelsen, jeg fikk høre at det var blitt informert om på ett avdelingsmøte på fredag, så da regnet jeg jo med at det var mottatt, men han sa ikke hei engang. "har så mye å gjøre"

har fått mange bekreftelser de siste dagene på at det var det eneste rette å gjøre!

om det blir bra vær hadde det vært knallbra med kampentur, så kan jeg ta med en eske kokosboller jeg!! :sjarmor:

skal i utgangspunktet ikke noe til helga, så ses kan vi vel prøve å få til uansett. om jeg kommer ut til dere så må jeg bare hjem før seint-bussene, om jeg ikke får lurt aline-kjærsten til å hente meg... men det tør jeg ikke satse på, han skal jobbe i helga nevnte han på.

men det hadde vært kjempekos å sett deg/dere, skravle litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forøvrig tenkt litt igjennom hva jeg kommer til å si ved intervju og div spørsmål om grunn for at jeg sa opp uten å ha noe annet å gå til eller noe, det er vel lett noe jeg kan få spørsmål om.

også skal man ikke slenge dritt om tidligere arbeidsplasser, men det trenger jeg vel egentlig ikke heller?

endel omstrukturering og endringer på avdelingen som har endret situasjonen, noe som ikke lenger gjorde stillingen og situasjonen like interessant for min del, og jeg da valgte å gå slik at jeg kunne finne noe som passer meg bedre og de kan finne en som er mer riktig på nåværende avdeling.

eller noe....

det kommer litt an på hva slags person jeg kommer på intervju med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du jeg MÅ bruke ham selv om han kjenner så lite til meg og min stilling på jobb da?

han har jo ikke så mye relevant å komme med, men det er jo ikke min feil, det er han som aldri er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke nødvendigvis. Men når du går ut i jobbmarkedet, har han tross alt vært sjefen din i ett år, så det kan dukke opp. Trodde han hadde vært der enda lenger, mulig du slipper unna. Godt du har snakket med de andre da, men selv om gamlesjefen ikke vil si noe om annet enn "jobb-ting", vil han få direkte spørsmål om nytt selskap har snakket med "nå-sjefen" din.

Jeg krisemaksimerer sikkert, men jeg ville finne det VELDIG merkelig dersom jeg ikke fikk oppgitt vedkommende som hadde vært sjef til en søker siste året før vedkommende søkte jobb hos meg (i barnehagen f.eks.).

Uansett - dette dukker ikke opp før etter et intervju, du får tenkte på hvordan du kan legge det frem bra.

Begrunnelsen for hvorfor du sa opp uten noe annet var gjennomtenkt og fin! :)

Satser på sol og gleder meg til kokosboller i helgen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant, det har vært ett helt år når jeg er ferdig, men mest sannsynelig vil han ikke vite noe særlig mer om meg.

og jeg forsøkte å få ham til å forstå at det ikke var pga angsten men pga situasjonen, men jeg lot ham nok litt tro at det han hadde bestemt seg for var svaret.

jeg vet han har bestemt seg for alle rare grunner til at de andre som sier opp sier opp også, uten å snakke med dem om årsak i det hele tatt..... så vet liksom ikke helt hvordan jeg skal nå inn uten å måtte sette hardt mot hardt å fortelle ham rett ut at jeg misstrives pga bytte fra gamlesjef til ham og alt det det har medført... og at det i stor grad er derfor jeg har slitt mer med angst også, ikke omvendt.

men skal tygge litt på den. Det er jo nettop det at jeg ikke kan prate med ham og at han faktisk ikke bryr seg om egentlige grunner til ting som skjer, som gjør at jeg til slutt fikk nok også... jeg mener, det lille han er der, er han ikke akkurat interessert i sannheten og fakta, så lenge han kan putte problemer i en boks og tro han skjønner omfanget. uansett hva andre sier egentlig.

og hvordan få en vegg til å forstå at den faktisk ikke er en vegg?

vi krysser fingre for pent vær og kokosboller. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ofte det er bedre å bruke tidligere sjefer som referanser jeg - hvertfall hvis siste sjefen bare har kjent deg kort.

Hvis man bytter jobb rimelig kort tid etter at en ny sjef har begynt - er det ikke urimelig at man ikke ønsker vedkommende som referanse - både fordi han ikke kjenner deg like godt - eller fordi man ikke nødvendigvis ønsker å forsure jobbmiljøet ved å vise at man søker nye jobber.

Sett ut fra min egen situasjon - jeg har kun et styre over meg - og sammensetningen er har variert - så en del av dem aner ikke engang hva jeg gjør. Min gamle sjef derimot - selv om det er blitt en stund siden - ville jeg brukt som referanse uten å nøle - for han er opplagt den som kjenner meg og min arbeidsinnsats best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde han hadde vært der enda lenger, mulig du slipper unna.

ja, det trodde egentlig jeg og, for gammelsjefen min har vel vært sykemeldt til og fra fra høsten/sensommeren i fjor.... men jeg pratet med ei av de andre som skal slutte, og hun startet i januar, da hadde ikke sjefen begynt skikkelig enda.

og det stemmer jo egentlig, husker jo jeg var kjempefrustrert for at det gikk flere måneder uten at jeg hadde noen sjef å forholde meg til i det hele tatt, måtte vurdere å gå til adm.dir med problemer, men så sluttet jo han også.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanligvis ville jeg helt klart brukt siste sjefen min som referanse, særlig siden jeg likevel har sagt opp og han vet at jeg kommer til å søke jobber fremover.

men han og hans manglende tilstedeværelse og manglende interesse i meg og min jobb er jo store deler av grunnen til at jeg sier opp, så å bruke ham som referanse ser jeg egentlig mest på som negativt.

men jeg skal tenke litt på det, og om jeg får sjanse til å prate med ham om det så skal jeg se om jeg ikke får det til det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du sier det sånn er jeg egentlig enig. Har hatt en jobb tidligere der det var et evig surr av omorganisering, omdefinering av stillinger, flytting og drit og møkk. Endte med at jeg har brukt en kollega fra den tiden som referanse, hun var den eneste jeg fikk tak i og også den jeg jobbet tettest sammen med.

Alt er dessuten lov i krig og kjærlighet :sjarmor:

Arbeidsmarkedet er ikke snitl i det hele tatt - hvis man har en grei etikk på de mest basic tingene, synes jeg absolutt en skal bruke alle ande snik-muligheter en får og ikke ta smålige hensyn. Det deles ikke ut medaljer for Snill Pike i arbeidslivet, det er nå i hvert fall sikkert :ler:

Det ordner seg sikkert kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også var det morgen igjen, jobbmorgen..... :forvirret:

håper virkelig jeg får 50% litt lenger, synes det er pyton nok med de stakkarslige 2,5 dagene jeg MÅ på jobb jeg.

gjorde vondt med akupunktur i går altså!! :tristbla: også fikk jeg litt panikk, begynte å bevege meg litt også var det igrunnen gjort...

måtte ta ut de vanlige nålene før tiden... liker ikke sånt. :sur:

men, putta i beina i stedenfor da, og det gikk faktisk bra!

var like avslappet og rolig etterpå, og klarte fint bussen ut til treninga.

var litt engstelig når jeg kom på dansinga da, for at vi skulle begynne med funk eller lilt/polka.... for det hadde jeg IKKE hatt verken attitude eller sprett nok til! :ler: seig rundt i en litt fjern døs liksom, har vel i grunnen gjort det etter nåler. Men vi konsentrerte på vals og smooth, og det er glimrende å være treig og sløv til.... :ler: skal bare flyte rundt på gulvet og se litt følsomt drømmende ut, og det gikk jo fint! :sjarmor:

er på jobb idag da, fikk ikke gått til jobb heller. :forvirret: kom rett nedi gata, fikk ett eller annet i øyet, hadde med lite speil og prøvde å fikse uten hell, så da måtte jeg blunke meg på bussen, etter å ha sittet der og blunket og fiklet i ti min ble jeg endelig kvitt hva det nå en var, men da var jeg jo alt på bussen.

men men, skal danse to og en halv time i ettermiddag likevel, så jeg overlever vel.

og sprette opp i morgen og trene stepp selvsagt, før jeg kaster meg over cha-skjørtet mitt som jeg ENDA ikke har fikset..... men kjøpte strikk (må lage det kortere og derfor kutte vekk endel på lengen fra livet og ned!) og trykknapper da, så jeg kan trykke fast skjørtene min på bodyen... ellers sklir de opp og ned som det passer dem selv.

også har jeg vel kommet til den konklusjon da at jeg prøver meg med to akupunkturtimeri uka nå en periode.

følte vel litt at når det gikk ei hel uke, så hadde jeg glemt litt hvor lite ille det var at det gjør vondt, og var derfor nesten like redd nålene som første gangen ejg var der, og freaket dermed ut. og nå kan jeg jo settes nåler på andre steder også, så nå kan vi jo avansere etterhvert, kan takle fire nåler liksom, om den i hånden ikke tar vettet fra meg. :ler:

men deilig og rolig idag ihvertfall, og det er godt.

skravlete idag jeg? :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...