Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja, kjempespennende, gleder meg masse jeg.

men har endel å gjøre før den tid da, også er det bare to uker igjen... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp-jepp-jepp, da var dagen i gang.

startet med frokost også 30 min fitnessball-trening + 10 min ren balansetrening.

phju, ble jaggu mer svett og anpusten av å sprette, klemme og styre rundt med ballen en jeg ble av steppen jeg tidligere hadde...

og det balansebrettet rett etterpå.... låra og leggene mine kjenner det gitt! :ler:

festlige saker.

so, da var det snart å sprette i dusjen før jeg kaster meg over dagens muster.

og isj.. har gått opp en kg igjen i påska.... regnet med det, men liker det jo ikke da. :forvirret:

så nå blir det streng diett igjen, og litt mindre snacks i helgene...

trenger å gå ned den kg igjen i løpet av de neste to ukene, gjerne litt mer altså...

skal prøve å få gått masse i tillegg, rask gange + ball + balanse + armer og attitude-trening + dansinga.... kjøpe masse frukt og grønsaker.

må gå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, og nå er jeg seriøst sliten i kroppen... :overrasket:

det verker jo både her og ikke der, at det kjentes i låra og rompa var liksom forventet, men etter 30 min ball 10 balanse og nå avsluttet med litt over 2 timer dans, så skriker musklene fra øverst i nakken til nederst i tærne...

det må jo bety at det funker da? :sjarmor:

men jeg kom plutselig på hvor kort tid det er igjen til em... :overrasket:

hjææælp! JEG er da ikke klar! *skjelver litt i buksene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow, hatt en supereffektiv morgen idag.

sydd ferdig ett prosjekt som jeg krangla mye mer en beregnet med.... håper bare det ble bra nok. :sjenert:

i tillegg fikk jeg klasket sammen ett ekstra skjørt til antrekk + ferdiggjort ett annet skjørt litt, så nå har jeg mest håndarbeid igjen på antrekket, og det går an å ta med seg overalt, så da får jeg satse på å rekke det.

men, må ut å løpe litt.. aktiv dag idag.

og med en mage som IKKE er enig, den holdt meg våken inatt og er uggen som fy. men den har vært bra så lenge nå at jeg skal vel ikke klage tenker jeg.

kanskje jeg kan tigge på meg noen magenåler idag? det funker jo, så jeg må ihvertfall prøve. :ler:

men, løpe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsdag, nydelig vær og nok å gjøre.

men, idag skal jeg ta meg tid til å gå en rask tur nå om ikke så lenge, for det MÅ man jo bare i dette været.

magen er mye bedre, digger de nålene for magen, de har fungert hver gang, og med en gang. utrolig deilig.

også har jeg gått på og kjøpt noe som kanskje er superteit, men hva prøver man vel ikke... :ler: (det kosta lite så det var liksom ikke no stort tap om det ikke funker.)

var innom en sånn morsom reisebutikk som har kommet på byporten, de har utrolig mye festlig og stilig og praktisk, alt fra reisehåndklær pakket til str av en lommebok, til reisebøker, småflasker av alt fra shampo til hårspray + masse andre ting som myggnett og pakkeposer etc etc.

fantastiks artig butikk.

de hadde da altså noe som heter wzy-travel wristbands..

det er to håndleddsbånd med noen punkter, så skal man altså ha på seg disse, de skal skape ett lett press på ett punkt som heter NEI-KUAN, ett akupressurpunkt som skal hjelpe for å fjerne kvalme ved reise, morgensyke og andre ting.

aner ikke om det funker jeg, men tenkte at pytt, jeg kan da prøve jeg.

må høre med akupunktøren min.. :sjenert: o store orakel.

kanskje ett teit kjøp, men kanskje det funker, om ikke annet, så på psyken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro kan flytte fjell .. så tror du på det kan det godt tenkes.

Prøvde sånn på barna mine - det virket ikke - men en nevø var strålende fornøyd - og ble ikke bilsyk i det hele tatt når han hadde de på.

Jeg har dessuten "kurert" flyskrekk med hvitløkspiller .. :ler: - ga det til en som hadde fullstendig angst .. og sa de hjalp .. og det gjorde de. Hun fløy på dem i mange år hun :sjenert: .. nå har hun vel skjønt at jeg lurte henne .. men hun tør ikke spørre - for de virket jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

ja, og det komiske med meg er jo at jeg aldri har blitt reisesyk en gang i mitt liv, så det er jo bare angsten for å kanskje bli det som gjør at jeg blir urolig og stressa.

tenkte kanskje at det da hjalp å ha på disse, så egentlig så må jeg jo få masse gode tilbakemeldinger om at de hjelper på alle som har prøvd dem! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få hvitløkspiller av meg også - så er du på den sikre siden :ler:

Jeg har mange reisefobier - men jeg er mest redd for å glemme noe - ikke ha med ting og tang som kan komme til nytte (tror omtrent jeg har alt som kan tenkes + litt til i vesken når vi reiser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: neitakk, hvitløkspiller tror jeg det skal mye til før jeg tror på i forhold til angst på fly.. :ler:

jeg har heldigvis liten panikk for å ha glemt noe, pakker alltid i god tid + dobbeltsjekker at alt som er must er med, også har jeg innfunnet meg med at det jeg evt finner ut at jeg har glemt, det kan jeg helt garantert kjøpe der jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Du må slutte å foregripe begivenhetenes gang, kjære venn! Men ok da, ta med de pokkers armebåndene, for det stemmer at NEI GUAN, Den Indre Barriære, hjelper blant så mange andre ting mot kvalme.... :sjarmor: Men, love meg, å ikke ta de på før du evt kjenner at du må, ok?! :fy_fy:

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

.. du aner ikke hvor godt hvitløkspiller hjelper du :ler:

(men da må du selvsagt ikke vite at det er hvitløk da :sjenert:)

... alt kan stort sett fikses underveis - klart det - men det er jo greit å være føre var...

- men hvorfor skulle du bli reisesyk denne gangen i og med at du aldri aldri har blitt reisesyk før :klø: da blir du det sikkert ikke denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: skammer meg litt... :ler:

men så fint at det faktisk ikke var helt bom da! :sjarmor:

skal love å ikke ta den på så lenge jg ikke faktisk blir kvalm, men blir jeg kvalm så tar jeg dem på asså! *ser trassig på Ling* :ler:

ellers så må jeg bare få si: Fredag!! :hoppe:

skal riktignok være forsiktig med helgesnopet i helga, for jeg vil IKKE gå opp igjen før jeg skal til nederland. så det blir mini-snoping denne helga har jeg bestemt meg for.

spratt nemlig opp igjen i vekt i påska, og har kommet meg ned igjen nå, så holder meg gjerne der jeg. spesiellt rett før konkurranser.

men bortsett fra det, så ser det ut til å bli en sosial og koselig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- men hvorfor skulle du bli reisesyk denne gangen i og med at du aldri aldri har blitt reisesyk før :klø: da blir du det sikkert ikke denne gangen heller.

nei, altså, jeg vet ikke om jeg sånn logisk sett er så veldig redd for å faktisk bli reisesyk, men jeg har hatt ganske mange flyturer hvor jeg har hatt fulle angstanfall fordi jeg er REDD for å bli syk i den typen situasjoner.

også tar jeg alle forhåndsregler, tar med alt jeg trenger som sikring, men jeg VET jo at det bare er med på å opprettholde problemet.

men det er drit-skummelt å skulle reise uten alle sikringer.

så det tar litt tid før jeg faktisk klarer å kutte den vanen.

men så BLIR jeg jo ofte kvalm i slike situasjoner da, selv om det ikke er reisesyk-kvalm, så er det angstforreisesyk-kvalm, og det gjør ikke situasjonen bedre. så om det hjelper da også vet jeg jo ikke, men psyken kan kanskje slappe av dersomattehvis. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndag, lurer på om jeg ikke må gå meg en tur idag.

ellers blir det bare sying for å få ferdig antrekk.

fant noe festlig i går...

vi datt innom en hobbybutikk siden kona til pappa trengte kontaktlim, der hadde de stoffmaling i sprayform! kult!

:sjarmor:

måtte jo selvsagt prøve, så jeg kjøpte en hvit, en sølv og en sort penn.

har nå moret meg på fire overdeler, og to av dem ble skikkelig bra, de andre to ble forsåvidt kule, men litt mindre systematiske.

laget sjablong med motiv, det ble kjempebra!

også la jeg en heklet duk over en sort topp, sprayet på først hvitt (ble ikke kritthvitt, men litt sånn skjoldete grå over i hvittt) + litt sølv.

det ble utrolig stilig. :ler:

men nå har jeg brukt opp den hvite da, så jeg må nok kjøpe mer på sikt.

det var skikkelig artig, og MASSE potensiale! :ler:

men, godt jeg brukte opp den ene, for jeg har egentlig masse annet jeg MÅ gjøre før jeg har tid til å leke meg med nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...