Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler:

håper dere får en fin helg da.

dagen min idag startet litt bedre, magen er ok, og jeg krysser fingre og tær for at det fortsetter slik.... skal jo ut og danse jo.

og wow.. jeg begynner å nærme meg idealvekta mi!! :overrasket:

kun ved å kutte godteri!

selv om jeg faktisk føler at også akupunkturen på magen har gjort sitt, ihvertfall på følelsen.

håper jeg får steiner til antrekk snart altså... jeg vil begynne å pynte opp overdelen til antrekket mitt.. så jeg ser litt mer hvordan det kommer til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Morgen. Trett i dag jeg :tristbla: - det er rart det skal være så vanskelig å få lagt seg om kvelden.

(Noen som har en kur mot lakenskrekk ???)

Armen er vond - det blir mye mas på jobben i dag .. så i grunnen er det ikke noen god dag :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da var vi på mandag igjen da.

trist vær, men det blir vel bedre tenker jeg.

masse å gjøre, så det blir noen intensive uker fremover.

jeg husker jeg tenkte litt med frykt på det å bli sykemeldt, langtidssykemeldt.

fryktelig mange blir late og kommer inn i dårlige rutiner med sløving og tv-titting og vanskelig å komme seg igang igjen.

ville ikke bli slik, men var redd det bare kom av seg selv.

det har det ikke gjort.

greit nok, jeg har nok PÅ tv mer en ellers, men har lagt merke til at jeg faktisk SER mindre tv en jeg noengang gjorde når jeg jobbet. :ler:

tv står på, men istedenfor å sitte å se, så går det i trening, dansetrening, sying av antrekk, pynting av antrekk, planlegging av reise, registreringer, økonomi, etc etc etc.

helgene prøver jeg å få til å bli bare avslapping, mindre trening, mindre dansing, og mindre planlegging av dagene, det er litt ok.

fremdeles så kan jeg si "jippi, fredag" og det ER faktisk god forskjell på helgedager kontra hverdager.

men, nå må jeg sette igang med litt trening straks, før resten av planen for dagen. :)

også er det angstringen, selv om jeg vel bare blir mindre og mindre motivert, siden jeg synes jeg får for lite tilbake av det...

men blir nok litt ihvertfall, til jeg får svar fra psykologen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Morgen.  Trett i dag jeg :tristbla: - det er rart det skal være så vanskelig å få lagt seg om kvelden.

(Noen som har en kur mot lakenskrekk ???)

Armen er vond - det blir mye mas på jobben i dag .. så i grunnen er det ikke noen god dag :tristbla:

morgen.

det praktiske med det er å være glad i lukta av seng.... :ler:

jeg elsker lukta og følelsen av dyna mi, nå har jeg den jo midt i stua jeg da, så tilgangen er bedre en om jeg hadde hatt soverom. :ler:

ellers er det vel mest fornuften min som får meg til å hoppe til sengs, fordi jeg vet jeg har lyst til å komme meg opp tidlig neste dag, og hater å være trøtt, så jeg legger meg heller tidlig.

men så er jeg ett morgenmenneske da, mer en jeg er ett nattemenneske.

søs ble natt, jeg ble morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert::frustrert::frustrert:

nå har jeg akkurat blitt ringt opp igjen fra en butikk jeg har bestilt en glidelås fra...

jeg var innom denne butikken i februar en gang, spurte etter glidelåsen i riktig materiale og lengde, den hadde de ikke inne og de mente jeg måtte regne med å bestille den andre steder også siden den var så lang.

så jeg bestilte den da....

ventet en uke, to uker... tre uker, fire.... nå, etter ca fem uker, får jeg beskjed:

"det har skjedd en feil hos fabrikken, som må lage en og en glidelås.... og som har skiftet sjef og da har alt blitt borte... så om jeg vil kan de bestille på nytt også kan de purre på den og kanskje jeg får den da innen tre uker..."

takket nei jeg og sa at det var faktisk ikke tale om, og at jeg nå har forsøkt å få tak i den glidelåsen og vært på dem nok ganger at jeg syntes det var fryktelig rart de ikke hadde funnet det ut før nå.

ringte en annen butikk og spurte hvor lenge jeg måtte regne med å vente om jeg bestilte via dem, "bestille? vi har den inne i butikken fast vi! jeg kan legge den av til deg, så kommer du bare og henter den når det passer deg!"

:overrasket:

så kjære jakkeeier, sorry at jeg ikke dobbeltsjekket med flere butikker, jeg var dum nok til å tro på den første butikken siden de tidligere har opptråd seriøst.

de på den andre butikken ble helt oppgitt når jeg nevnte hva som hadde skjedd via første butikk.... latterlig, og at de måtte lage glidelåsene en og en... :grine2:

var det dummeste hun hadde hørt.

den var til og med billigere hos denne andre butikken en hos den første....

blir helt sjokkert jeg!

(dessverre har de mye bra stoffer i den første, så jeg blir nok å handle der siden også, men da vet jeg ihvertfall at jeg aldri skal handle noe de ikke har inne i butikken og ikke handle noe som krever mer kundeservice en å si hversågod og tusen takk over disken) :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: (ikke pent å le .. men det er da typisk)

Lage glidelås en og en .. sitter de da og klemmer på små metalltenner i passende avstand eller :sjenert: (bilder i hodet av tannpåklemmere på rad og rekke).

Men det er godt du har noe å pusle med .. tenk om alt gikk på skinner - det ville vel være for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: ja, typisk.

og jeg fikk også noen bilder i hode når dama sa at "ja, de må faktisk lage en og en!" :overrasket: :grine2:

*skal vi seeee... der klemmer jeg på en bit, målemålemåle, DER setter jeg neste....* :ler:

det er jo greit at jeg skal ha noe å drive med, men kan de ikke tulle med det som er mitt da, dette er til en jakke jeg skal fikse for andre en meg selv. det blir jo nesten pinlig.

borsett fra det, idag er jeg trøtt da... og tett i nesa, o gtrang i øya. og jeg la meg da ikke så seint i går, la meg ca tolv-halv ett og sto ikke opp før halv ni...

men, det går seg vel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud som jeg hater oppussingsarbeid!!

nå har de drevet på siden klokka halv elleve idag og konsekvent borret.

og det er i en leilighet nær min, så det høres ut som de står tre cm over hodet mitt og durer borret i en murvegg timer i strekk. :frustrert:

først gikk jeg ut og fikk gjort endel ærend, greit nok.

når jeg kom hjem, var det stille litt, så nå tenkte jeg at jeg skulle legge meg å slappe av litt på sofaen, for jeg er sliten i hodet og kroppen, NÅ begynner de selvsagt IGJEN!! :frustrert:

det kjennes ut som om noen lirker ett tannlegeborr inn mellom brystbeinet mitt og skrur på, det dirrer i brystet og i uroen innvendig.

de kunne like gjerne fysisk stått og ristet i meg, hadde jaggu ikke vært noe mindre irriterende. :frustrert:

og jeg vet det er sånt jeg må regne med når jeg bor i blokk og bla bla, men psyken min fikser det like dårlig likevel.

har mest lyst til å krabbe under en busk i hagen og ligge der og riste. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de ga seg til slutt, og jeg fikk sovet litt før jeg dro og danset.

nå er jeg da i strålende humør, jeg fikk nemlig selvangivelsen idag, og jeg får igjen ca 7000,- :sjarmor:

det passer meg helt udmerket faktisk, så nå skal jeg kose meg i nederland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bortsett fra byggeplass som rister veggene og gjør at det å høre noe som helst er klin umulig, ihvertfall noe annet en borring... så er det jo egentlig en deilig dag da.

deilig vær, jeg kjøpte en "bukett" kvister fra ett ferskentre i går, masse knopper og nydelige rosa blomster når de spretter. lukter skikkelig deilig vår.

smiler bare jeg ser på dem og lukter på dem. :)

så når jeg blir for sprø av borring, setter jeg tv på full dur, lukter litt på blomstene og smiler, og jobber hardt for å ikke gå i spinn av bråket.

skal straks kaste meg på kaste meg over steppen, også må jeg få sydd ferdig ett skjørt idag, da har jeg bare ett skjørt igjen, og finne en bukse.... kanskje.

burde få vasket litt gulv og sånt idag også, før dans....

jaja, klarer jeg å bli i leiligheten på tross av bråket, så skal jeg vel rekke alt tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få igjen på skatten. Det føles jo nesten som å få noe "gratis" - selv om det jo er dine egne penger - så er det så godt å få en sånn sum på en gang.

Jeg fikk en stor bukett med gåsunger i går .. med et par tulipaner innemellom - det er vår det. Skikkelig nydelige store pusunger... Har ikke hatt det inne siden gutta var små - men fikk skikkelig vårfølelse av det.

Nå har jeg begynt å telle ned til helgen .. er bare SÅÅÅÅ klar for litt ferie - er lei - har vondt i armen - og så er jeg trett osv osv... men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, de pengene gjør at jeg med god samvittighet skal koooose meg i nederland. :)

det blir lite annen ferie, så bortreising og kooosing sånn blir nok forbeholdt konkurransene i år ser det ut for.

og det er kose md sånt som spretter, det viser vår.

skal stikkes litt ekstra i ferien jeg da, blir hjemme og syr og danser + superstikkedager. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heia.

det SNØR... :frustrert:

og er bare såvidt plussgrader... :frustrert:

men, jeg har egentlig såpass å gjøre idag at det får bare snø og herje, har ikke tid til å bry meg særlig med det gitt. :ler:

masse å ordne, masse å få klart og fikse.

i morgen er det fredag :sjarmor: og sjokoladelov :sjarmor: og det gleder jeg meg til. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::danse::digge::klappe::hoppe:

fredag fredag, det er fredag.

solen skinner og været er fint, og det er sjokoladedag og jeg har det bra.

dog litt trøtt... har vaskekjellern fra åtte til elleve idag, så sprette opp sånn kvart på åtte er litt tidligere en jeg pleier.

også skal jeg hente sommersko idag, og kjøpe sjokolade, og besøke søs, og slappe av, og nyte været, og nyte helga.

i morgen blir fullt kjør med ut og se på konkurranse, men ikke delta denne gangen. ser ut som det bare blir utenlandske konkurranser i år, rett og slett fordi de aktuelle konkurransene er latterlig dyre.

men, nå må jeg begynne å løpe litt opp og ned i kjellern. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: - hektisk dag ser jeg ... og all opp og nedløpingen unnskylder enda mer fredagssjokolade :)

Kos deg i helgen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...