Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

:ler: - jeg er ikke erfaren - har dagkrem - og pøvd kvedekremen - og vet når jeg skal bruke det - så vi får håpe aline kan hjelpe.

(Men den lille eske er da søt da)

.... eller tror jeg ikke jeg liker denne torsdagen ... jeg er trøtt - har vondt i hodet - og sovet dårlig i natt :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp! Yndig liten testpakke med Dr. H er ankommet, men.....hva i allverden er det jeg har fått :klø: ?

Reinigungsmilch og Gesichtstonikum er greit. Det skjønner jeg hva er. Crema alla Rosa også :ler: . Deretter blir det vanskelig. Hva er Gesichtsmilch? A-ha, den var på engelsk på andre siden, så det er altså dagkrem. Gesichtswaschcreme er rensekrem, men skal jeg bruke den når jeg skal vaske grundigere enn med rensemelken?

Og siste men ikke minst: Hva er Gesichtscreme Quitte for noe. Det er jo tydligvis en krem av ett eller annet slag, men når/mot hva skal den brukes?

Håper på hjelp fra erfarne Hauschka'er :sjenert: .

:ler: jepp, som du ser, står det på engelsk også.

rensemelken eller rensekremen bruker du på samme måte, bare finne hvem av dem du liker. selv bruker jeg rensekremen og er veldig fornøyd med den, altså til rensing av huden og fjerning av sminke på kvelden + rens av ansiktet på morgenen.

tonicen bruker du etter rensemelk eller rensekrem.

på natt tid bruker du ikkeno, men på dagtid kan du bruke en av kremene som følger med, prøv ut hvilke du liker bare.

både rosekremen, dagkremen og kvedekremen (quitte) er ansiktskremer til dagbruk/hverdagsbruk, så der er det bare å prøve seg frem på hvem man liker best.

jeg bruker dem alle, litt hipp som happ. rosekremen blir litt fet å bruke lenge for huden min selv om den er tør. kvedekremen kan jeg bruke hver dag, det samme gjelder den flytende dagkremen, den er faktisk veldig bra også på tørr hud, den gir ikke fett men den gir bra med fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... eller tror jeg ikke jeg liker denne torsdagen ... jeg er trøtt - har vondt i hodet - og sovet dårlig i natt :sur:

mmm... jeg er og trøtt, og litt panisk fra starten.

angstmessig var gårsdagen ikke en god dag, og jeg våknet og fikk panikk ganske raskt i morres også. :forvirret:

men, skal ned å stikkes litt i, og håper at jeg om ikke annet, roer meg da.

gleder meg til i morgen jeg, da er det fredag og jeg kan spise godteri. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis* Jeg skjønte etterhvert at den Quitten måtte være den meget omtalte kvedekremen. Den var faktisk ikke så verst, men det var mye lukt i den. Ganske god lukt, men mye...

Rosekremen har jeg forfremmet til nattkrem. Jeg skjønner hva dere mener når dere sier den er veldig fet. Det blir i meste laget for meg også til dagbruk - og jeg har tørr hud. Men nattkremer skal jo være litt fetere så det går bra. Blir spennende å se når jeg har prøvd meg gjennom esken. Men jeg ble litt mistenksom - det er jo alkohol i ansiktsvannet? Det hørtes da ikke særlig "naturprodukt" ut? Jaja, jeg får prøve og se hva som skjer. Det var en hendig liten prøveeske iallfall.

Det var forresten bare en som det så ut til å stå på engelsk på. Ellers var det tysk, fransk og italiensk :ler: . Ikke rart det ble forvirrende. Kan litt tysk, men ikke "hudpleietysk" ;) .

I morgen er det godteridag, ja. Jeg prøver også å begrense meg i ukene, men i morgen "får jeg lov" til å drikke ekte brus :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er IKKE meningen man skal bruke kremer på natten når du bruker serien cata, så ikke bruk rosekremen som fast nattkrem, da får du ikke fullt utbytte av serien tror jeg.

du kan evt bruke den som en slags maske en gang i blant, men ikke hver natt.

rensekremen og ansiktsvannet skal være nok til å få huden til å jobbe selv i løpet av natten, det er noe av greia med serien, at den ikke bare skal tilføre men også få huden til å jobbe selv slik at den ikke er like avhengig.

og ja, det er alkohol i flere av produktene, men ikke kjemisk fremstilt alkohol. husker ikke hva det var alkohol av, men det er også naturlig og annerledes en vanlig tilsatt alkohol. så det skal ikke være noe problem. noe må det jo nesten være i produktene, ellers ville de råtnet innen rimelig kort tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bortsett fra det.... så er det litt :forvirret: mikset med :tristbla: ...

fikk skikkelig angstanfall idag, riktignok hos akupunktøren, så jeg fikk roet meg ned igjen, men den dumme angsten min hindrer meg fremdeles i ting altså.

og fikk ikke tatt mage, og det kjenner jeg. dumme magen min.

det positive: jeg ser at det er lenge siden jeg har hatt ett så sterkt/voldsomt angstanfall, og det er bra.

det negative: jeg blir litt down i etterkant av sånne... det føles ikke godt å ikke takle, ikke tørre.

også blir jeg litt stressa av tanken på at det kun er en mnd igjen til em og nederland.... :overrasket:

har mye igjen både iforhold til selve dansinga, antrekket og litt styring med betaling, registrering, hotellgreier og enda mer hotellgreier...

at jeg aldri kan begynne tidligere?

også liker jeg ikke å si nei til folk jeg er glad i, selv når jeg må si nei fordi jeg faktisk ikke kan. :tristbla: skulle så gjerne fått til alt, gjort alle happy. men da ender det med å ikke gjøre meg happy... jeg MÅ ta vare på meg selv, selv om det er gudbedre så vanskelig.

ser frem til fredag og godteridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

og fredag. (fikk ikke til hoppern jeg... smilefjesene vil ikke opp)

er fremdeles uggen i nese-hals-hode, men pytt.

idag skal jeg bare gjøre litt ting, så skal jeg slappe masse av.

også la jeg plutselig merke til at jeg har jo ikke fått regninger til husleia... :overrasket:

må forte meg å ringe dem og høre, klart jeg kan ha forlagt det, er vel distre nok til det.... men har liksom kikket de plassene jeg av diskrethet kan ha lagt ting, og finner ikkeno.

men pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: synd å høre om anfallet - men det er jo hvertfall godt at det blir lenger tid mellom hver gang.

.. og :hoppe: - jeg får hoppe jeg da .. når ikke du kan.... :)

-- Deilig med fredag .. selv om jeg har klemt flat puppene mine på morgenen - liker det ikke :sur: - men nå skal jeg hjem og spise god lunsj snart - og så er det helg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten at vi var på side 100 - det er vel verd litt feiring :danse::digge::perebrus::digge::danse:

(Hvor er sjokoladesmilyen når vi trenger den ... eller kokosbollen???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så forresten at vi var på side 100 - det er vel verd litt feiring  :danse:  :digge:  :perebrus:  :digge:  :danse:

(Hvor er sjokoladesmilyen når vi trenger den ... eller kokosbollen???)

Heyhey, 100-party :hoppe::hoppe: Hørte jeg kokosboller??? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skeiet ut med påskesjokolade fra nidar jeg da.... yummy.

selv om magen slo seg helt vrang da gitt, fikk DET supertrykket helt nederst i magen, nesten sånn mensenvondt... gikk krokbøyd hjemmover igjen uten å få gjort alt jeg hadde planlagt.

men når jeg kom hjem, ga det seg etter ett par min selvsagt.. :roll:

det gode med at det gir seg, er jo at da kan jg gomle sjokolade. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påskesjokolade fra Nidar er topp (minsten klarte å overbevise meg om at den posen som lå i kjøleskapet burde spises i går - så jeg fikk smake i går .. selv om det meste forsvant før jeg fikk sukk for meg)

Alle sjokoladene i den posen er gode (og så liker jeg påskemarsipan også jeg da :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte sånn plate jeg da.. :sjenert: du får nidars påskesjokolade, ekstra fin, i vanlig sjokoladeplate.... den var goooooood. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde meg på julesjokoladen også, den var og god ja.

men jeg synes den er litt annerledes... uten å kunne sette fingeren på hvordan...

men jeg sliter med å ikke kaste innpå hele på rappen her...

tror jeg må ta meg en lettis, bare for å få noen annet i meg uten å gomle alt godteriet på en gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...