Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

:cry: :cry: Uff, hjertet mitt gråter idag!!

Men, i morgen har jeg fri, og i helgen skal jeg bort, og det håper jeg blir bra! Gleder meg ihvertfall til å ikke trenge å sitte på jobb å tenke.

Vil så gjerne glemme hvordan han så ut, og huske ham slik jeg husket ham før. Det gjør så innmari vondt i brystet å huske ham nå... :cry: :cry:

Men nå skal jeg straks pakke sammen å dra for helgen.

:cry: :cry: :cry: livet er vondt når man mister noen man er glad i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanessa

Sender en :klem: til deg jeg!

Jeg skjønner at det gjør vondt for deg å se bestefaren din. Jeg skulle liksom ha sommerjobb på sykehjem for et par år siden, men jeg klarte det ikke. Måtte gå hjem etter en halv dag, fordi jeg ikke taklet synet av alle de syke menneskene som bare lå i sengen sin. Jeg begynte å gråte og måtte bare si sorry, men denne jobben klarer jeg ikke. De andre ansatte var heldigvis forståelsesfulle, og sa at jeg ikke var den første som ikke taklet jobben.

Jeg mistet faren min brått og uventet for elleve år siden. Det var naturligvis et sjokk, men på en måte er jeg lettet over at det gikk så fort og at han slapp å ha det vondt. Eller, det slapp han vel ikke, men det tok iallfall ikke mer enn et par dager.

Ville bare prøve å fortelle at jeg tenker på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tanken og klemmen Vanessa.

Jeg har egentlig hatt en fin helg, med kjærsten, masse gode venner og masse artig dansing/workshops.

Far døde natt til søndag, så søndagen ble en tung dag. Men egentlig er det godt også, for hans del. Men det er tungt å miste ham, og hele meg er litt nummen egentlig....

skal ingenting til før jeg blir sint, og gir egentlig f... i alt svada som tåpelige kollegaer går rundt å syter over.

Neste uke er begravelse og alt slikt over, og det er kanskje mulig å tenke mer på de gode minnene en på døden. Det skal bli godt.

Det er utrolig deilig å ha kjærsten min i sånne tider som dette, han er der for meg og støtter meg uansett når det skulle være, holder rundt meg og bare er der.

Men nå skal jeg se om jeg finner no annet å tenke på.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

harikkelystpåsjokoladeharikkelystpåsjokoladeharikkelystpåsjokolade

skalikkekjøpesjokoladeskalikkekjøpesjolokade.... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Indianlady

Kommer inn og gir deg trøste klem og håper at sorgen blir lettere å bære etter hvert.

Snøen detter ned utenfor vinduet mitt jeg hater snø,men en kan ikke vente noe annet nå som det er slutten av oktober.da blir det tid for kveldskos og levende lys på bordet.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøsteklem og gode ord Delline!

Sorgen er allerede lettere, begravelsen var nydelig, og nå kan jeg minnes.

Høsten kan være koselig også synes jeg, med mørke kvelder og levende lys og en god armkrok å krype inn i. :D :hjerter:

ha en fin høst du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

:kjempesinna::sinna::frustrert::frustrert::frustrert:

Nemlig!! :sinna:

Må bare frese litt!!

men det er faan meg ikke en jævel som klarer å gjøre jobben sin sjæl her på huset jo!!!! :kjempesinna:

Sjefen selger, klarer ikke registrere, for han er utenfor huset, klarer ikke ta telefonen for å fikse

at matr. kommer inn eller at kunden skal ta korrektur eller at vi ikke skjønner en drit av matr

som kommer altfor seint, som gjør at vi ikke får med den jævla drittannonse som JEG må ringe kunden (som jeg ikke tjener en drit på og som jeg igrunnen ikke har noe med i det hele tatt!!!) å fortelle at sorry, vi får ikke annonsen din med allikevel, for det er ingen på huset som klarer å gjøre jobben sin!!! :kjempesinna: Det klarer selvfølgelig ikke sjefen å ta selv, selv omd et er hans kunde, hans salg og han som får summen for salget på seg!!!!!

Og grafisk klarer ikke å tolke en tekst, så jeg må ringe kunden ti ganger for å høre om de kan sende den på en annen måte, og når kunden sender den slik at jeg kan se den, så er det faan ikke noe problem å skjønne hva han mener dersom man ikke bare er jævla tett i pappen eller giddalaus!!!! Noe jeg er nødt til åfortelle grafisk, som da skylder på at "nei, nååååå har vi ikke tid til å forstå..." :o :sinna::frustrert:

Også har vi de fordømrade selgerne utenfor huset da!!!!

De klarer verken å selge så kunden eller jeg forstår hva det er de har solgt, de skjønner jo faan ikke hva de gjør sjæl engang jo, så må JEG forklare dem hva dem gjør feil, og rydde opp etter dem!!! :frustrert:

Nei, idag ble en ordentlig DRITTDAG på jobb!! faan ta hele jobben og alle som er her !!!

Ser frem til som en unge den dagen jeg har fått meg ny jobb og kan slenge oppsigelsen i bordet med ett smil!! :sinnatagg:

Men nå er det heldigvis straks helg, og det skal bli utrolig deilig!!

Men :sinnatagg: altså!!!

Bare for å blåse det ut en plass liksom!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hupp og hei!! :vinke:

Igår var jeg skrekkelig redd for at jeg brygget på noe, våknet med stiv nakke og hodepine av en annenn verden!!! Og magen hadde IKKE lyst på mat!!! Men var grinete når den ikke fikk noe også!! :lol:

Men, slikt har jeg verken lyst på eller tid til omdagen, så jeg ignorerte det totalt!! :sjarmor: Og det funka!!! :ler:

Idag føler jeg meg fiiiin!!

Og idag av alle dager så burde jeg egentlig være ett vrak!!

Skal til legen å bli stikki mange ganger!!! :o :cry:

Vaksinering før gambiatur i februar, og de måtte MINST ta 3 sprøyter sa damen!!!! :o :o :o

Og jeg som haaaater sprøyter da gitt!! :-? :lol:

Men føler meg altfor oppegående og blid til at det skal være noe problem, ihvertfall enda!! Spørs vel hvordan det blir når jeg sitter på venteværelset og venter og venter og venter og venter tenker jeg!!! :ler: Er jo alltid forsinkelser på det legekontoret!! Men men, god lege er verd å vente på!! :wink:

Så får jeg besøk av kjærsten i dag!! :hjerter:

Også har jeg vaskedag.... (har vaskekjeller, og det var seff bare i dag som passet!!) :roll: Men men, overlever vel.

I morgen er det tid for å slappe av igjen!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forferdelig grusomt teit vondt i armen idag!!

Var hos legen i går og tok FIRE vaksinesprøyter!!! :o

ene var stivkrampe, og den er driiiiiiitvond nå i ettertid da!! :evil:

Voknet tre-fire ganger i natt av at jeg kom borti armen, og bråvåknet av at det var vondt å komme nær den!!! :o :o

Ordentlig skikkelig dritdyrt var det også!!! Fire vaksiner + turistdiarevaksine som jeg kjøpte med meg derfra, og det kom på pokkers 1367,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o

Fikk jo reint vondt i kortet mitt jeg!!

Der løper fyren rundt å GJØR MEG VONDT!! også blakkern meg for det etterpå??? Nei fy!! :evil: :cry:

Også var jeg skikkelig sur på kjærsten for første gang i går!! :-? :lol:

Hadde en seriøs diskusjon om et tema vi var ganske uenige på, jeg forsto hva han mente, men var ikke enig.

Prøvde å avslutte skikkelig ved å si akkurat det, at "dette er vi rett og slett ikke enige om", men neeeida, han forsatte bare med "Jammen, bla bla bla...." Inntil det plutselig passet HAM å avslutte, og da avslutter han altså diskusjonen med å si følgende:

"jada-jada masekjærringa mi...."

:frustrert::frustrert::frustrert:

DET skulle han ikke gjort!! Da ble lille alinemor ganske vanskelig å ha med å gjøre gitt!! :lol:

Prøvde å forklare ham at jeg ikke liker at han avslutter en seriøs diskusjon ved å "fleipe" med å kalle meg dumme ting! Men det forsto han tydeligvis ikke. Stakkarn prøvde så godt han kunne å unnskylde seg med at "jammen jeg smilte jo når jeg sa det jo..." "det var jo bare fleip", men den gang ei gitt!! Skjønner han ikke at han har bommet, så får han tenke på det til han skjønner det!! :lol:

men, aline er ikke langsint da, så idag ler jeg bare av det, og han hadde hatt med roser til meg i forkant, så man kan jo ikke være sint på ham heller! :ler:

Men ærlig talt altså!! Han kan ikke si ALT heller!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sofia.

Reiser til Gambia i februar.

Skal bo hos stefaren min der, og hans barn og søster.

Det er moren min og jeg som reiser, og blir i to uker.

Gleder meg som en unge på julaften, men hater disse sprøytene altså!

Idag måtte jeg ringe legen igjen, og høre om det var normalt at det verket

så jeg måtte ta smertestillende for å klare å tenke på annet en smerten, og

at stikkene på stivkrampe-armen var blitt harde, hovne og røde...... :o

Og det var visst heeeelt normalt!! :cry:

Men det blir litt av en tur da, så bare armen slutter å smerte nå, så går det greit.

Blir helt nummen helt ned i fingrene fordi det verker

i overarmen jo!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke spesielt godt ut. Jeg er en skikkelig pyse når det kommer til smerte så jeg forstår godt hvordan du har det.

Gambia, WOW! Så utrolig spennende, det blir nok sikkert litt av en opplevelse. Annerledes enn det meste vil jeg tro. Og ekstra bra å treffe noen som er lokalkjente og som sikkert kan viser dere rundt på steder utenfor "allfarveg".

Du skal reise langt iallefall, kjempespennende. Og så er du blitt tante til du kommer tilbake, er du ikke. Mye å glede seg til med andre ord.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forhåpentligvis tante i god tid før jeg reiser, og det gleder jeg meg til ja!! :D

Det som blir spesielt artig med gambiaturen er jo at vi kommer til å bo og leve

kun sammen med gambianere. Vi har ikke hotellrom, og reiser ikke med noe reiseselskap,

så vi finner på alt selv i samarbeid med folk som bor der, kommer derfra og

har tatt med venner rundt i bushen før!! :lol:

Kommer til å få med oss både dyreparker der dyrene går mer eller mindre fritt,

og landsbyer som sjelden har besøk av hvite mennesker, og storbyer (Banjul, hovedstaden)

og småbyer og avsidesliggende småsteder der folk fremdeles bor i runde leirhytter

med stråtak!!

Det kommer til å bli veldig artig tror jeg! Og helt annerledes en noen annen tur

jeg har vært på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og vips, så var dagboken din i normalt format igjen. Så bra!

Å være tante er bare deilig. Bare utrolig deilig. Jeg har barn selv, men er også tante til 4 stykker. De er noen flotte små figurer alle sammen, og jeg er veldig opptatt av og glad i dem alle sammen. Jeg har alltid tatt "tantejobben" seriøst, og får til gjengjeld masse igjen. Gode klemmer og varme ord. Så selv om man har barn selv, må man ikke glemme den nærmeste familien.

Det er godt å høre at man er "god-tanta"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir eneste biologiske tanta jeg da!! :lol:

Men det blir artig ja.

Jeg er ikke en person som noen gang har vært skrekkelig begeistret for barn, og har hittil i livet mitt ikke engang tenkt tanken på å ønske meg noen selv. Men det å kunne følge søstern helt fra starten, se magen vokse, høre om bevegelsene, lese tankene hennes om alt ved graviditeten, sykemelding, forberedelser og tanker om det å bli mamma og å føde etc, har vært med på å få meg skrekkelig nysgjerrig på dette lille vesenet!! :lol:

Jeg gleder meg til å "lære" å omgåes barn, lære å forstå litt mer av hvem de er og hvordan de fungerer. Tror at den forståelsen kanskje vil gjøre meg litt vennligere til barn, og kanskje også se det positive i å ha en selv? Man vet jo aldri. :lol:

Har på en måte lyst til å ha lyst på barn, men kjenner ikke følelsen av å virkelig ønske meg barn. Kanskje jeg ser litt flere sider ved det nå som jeg får det litt nærmere innpå meg?

Gleder meg ihvertfall, og håper jeg og mitt kommende tantebarn kan ha ett godt og nært forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier om å lære seg å være sammen med barn, er noe jeg selv har kjent på mang en gang. Jeg ble tante før jeg ble mor selv, men har alltid hatt en veldig nært forhold til mitt første tantebarn, som jo nå er 16 år. (for meg var det nok spesielt fordi jeg selv kunne ha blitt mamma samtidig... men valgte altså å ikke bli det den gang).. Men når broren hans kom etter 4 år, så var det liksom ikke like stort for meg. Jeg håper han ikke har merket noe :oops:

Men allikavel så ble det annerledes for meg å bli tante etter at jeg selv var blitt mor. Da først kunne jeg liksom forstå hva som kreves og ventes og alt dette med forståelse og tålmodighet. Så til de ungene som er kommet etter at jeg selv ble mamma, er det blitt annerledes. Større forståelse liksom. Og det å tore å prate og lese og synge og leke med de. Uten å liksom føle, gjør jeg dette riktig? For da hadde jeg jo fått "øve" på mine egne to.

Men jeg hadde ikke mere lyst på barn etter at jeg ble tante. I noen tilfeller var det til og med skikkelig "prevensjon" å være på besøk. Jeg husker en sydentur med mamma, søster og hennes to barn, da 2 og 5. Jeg skulle være med som barnevakt. Sjokket var stort da jeg hver (jævla) morgen ble vekket kl. 06.20-30. Tante tante...bade bade bade..

På flyplassen etter å ha venta og venta på div flyplasser med to helvettes drittunger som fløy rundt og terroriserte omgivelsene... sa jeg til min søster: "Aldri i verden...dette ligger altså ikke for meg".

Nå har jeg feriert og reist med mine egne barn, både hit og dit, alene og sammens med andre voksne, det er bare å innse at livet aldri blir det samme... Men det blir bedre...og bedre og bedre.

Men så må man ikke glemme seg selv heller, så alenetid blir hellig og jeg nyter den tiden også...

Du får helt sikkert barn du også en dag, nå vet jeg jo ikke hvor gammel du er, jeg var 28 når jeg fikk min første. Helt grei alder, synes jeg.

og jeg skribler avgårde.... ehh... ikke første gangen heller såvidt jeg husker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29, blir 30 til sommern, så sånn kroppsmessig, så burde jeg vel begynne å få lyst ihvertfall, om jeg skal få før jeg blir for gammel... :lol:

Men, livet får vise. Jeg har endelig funnet en mann som jeg klarer å tenke på en fremtid sammen med ihvertfall, og det er ikke værst bare det!! (til meg å være!!) :lol:

Vi får ta det som det kommer.

Tror nok ikke jeg kommer til å elske å være tante kl 06.00 på morgenen, men det viktigste for meg er nok å venne meg til å ha barn i nærheten, bli litt mer trygg på om jeg liker dem eller ei når de er litt mer "mine", om du skjønner.

har flere venninder som har fått barn, men holdt ikke engang i en baby før jeg ble tvunget av ei venninde av meg for tre år siden!! :o

Ho skulle lage mat, han (baby på 5 mnd) skulle ha flaske, mor puttet baby og flaske i henda på meg og sa "matn du"... :hår:

Jeg viste jo nesten ikke opp og ned på ungen, og satt som et stoooort spørsmålstegn!!! :ler: Inntil ho kikke inn på oss og flira og sa at det bare var å putte flaska i munnen på ham, så fiksan resten sjøl. :lol:

nei, blir spennende å få en liten på nærthold. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...