Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

For vond hals hjelper ikke smertestillende .. du trenger råmelkstabletter - enten CuraMedHals eller Vekk i Morgen. Kjempekjedelig å ha vondt i halsen.

Har hatt en veldig rolig helg - og hatt mor min til middag i dag. Fint å få tid til det innimellom. Vanligvis er helgene veldig hektiske .. er man transportbyrå - så er man.. men denne helgen har det vært lite .. så da har jeg bare tatt det rolig :) Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

burde nok hatt det ja, men hadde ikke, og da hjelper smertestillende en stund ihvertfall.

og det går nok snart over.

deilig med rolige helger også ja, trenger det innimellom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såh.... nesa er litt bedre, men halsen er fremdeles vond, og det er ukult å måtte svelge, drikke, spise og slikt. litt sliten i kroppen fremdeles også, men det kjennes bedre ut uansett.

også fant jeg noen sånne kuramed/vekk i morgen greier, så en sånn en hjalp på i går kveld. tok faktisk ikkeno smertestillende på kvelden i går, og har ikke tatt noe idag.

hadde egentlig hjemmetrening og masse styr idag, men har vel innsett at jeg har best av å bare slappe av frem til jeg skal opp på angstringen idag, må en liten tur ut og handle, men ellers skal jeg bare ligge å slappe av, sove litt og pleie meg frisk.

har igrunnen ikke mye tid til å være borte fra dansinga, siden det nå er en mnd igjen bare til em :overrasket:

så da ligger jeg idag, og satser på at jeg kommer meg fint til dansing i morgen.

det kjennes sånn ut altså. som at det skal gå mener jeg, om jeg tar dagen idag med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var flink og slappet helt av i hele går.

trente ikke, sov masse, slappet masse av.

ble hjemme også fra angstringen, det var vondt i kroppen, vondt når jeg svelget og urolig i magen, så fant det viktigere å få vekk forkjølelsen.

(vet liksom ikke hvor mye jeg føler jeg får utav angstringen, og det blir litt interessant å se hvordan det blir å være tilbake neste gang når jeg var borte nå... vet de mener noe om at folk er borte, og snakker om det, så det kan bli interessant å høre. nå sa jeg ifra og sa fra hvorfor jeg da, så mye prat regner jeg ikke med, men dog)

idag skal jeg leke litt forsiktig husmor + sy litt på antrekk, så er det dansing i kveld, DET skal jeg ha med. :ler:

er forøvrig mye bedre i dag også, det er ikke vondt lenger å svelge og sover nå godt om natten, det er sånt som hjelper på forkjølelser.

det komiske er at jeg er vant til å skjemme meg bort når jeg er forkjøla, kjøpe pocketbok og godteri, ligge under pleddet og lese og gomle godis.... nå spiser jeg jo ikke godteri på ukedagene, så det ble ikke noe godis. det var rart. :overrasket:

men drakk lettkakao og spiste biola med masse rett fra frysa.

men idag er det tilbake til friskhet igjen.

i morgen skal jeg til legen, se litt hva som skjer da....

og ser frem til nåler på torsdag :ler:

og masse dansing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får late som curamed er godteri da :erter:

.. men god bedring hvertfall :troest:

Bare innom såvidt - mens maskinen min skriver ut en hel masse. (Greit å ha små pauser innimellom - så da er det oppdateringstid :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke curamed lenger nå, halsen er nesten bra. litt slimete, men ikke vond ihvertfall.

pauser er bra, det må taes om ikke armen skal gå helt av ledd igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pauser er bra, det må taes om ikke armen skal gå helt av ledd igjen.  :)

:tristbla: .. og dit er den på vei .. men jeg må gjennom denne uken - uansett .. så får jeg se når påsken kommer om ting blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:riste: ikke bra vettu.

men, går det for langt igjen, så stopper det seg jo til slutt selv.

er trang i halsen jeg da, men ikke vond. men litt uggen i halsen og får da lett sånn teit kvalme i halsen som jeg hadde mye før.

også skal jeg snart ut og kjefte litt på legen min, selv om jeg vet jeg er elendig til det.

jeg vil ha psykolog!

men han tøven får jo ikke ut fingern og gir meg henvisning.

det tar jo nok tid å vente om jeg ikke skal trenge å vente en måned eller to har det vel gått, på at legen skal skrive henvisning. :sur:

men, det blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også skal jeg snart ut og kjefte litt på legen min, selv om jeg vet jeg er elendig til det.

jeg vil ha psykolog!

men han tøven får jo ikke ut fingern og gir meg henvisning.

det tar jo nok tid å vente om jeg ikke skal trenge å vente en måned eller to har det vel gått, på at legen skal skrive henvisning.  :sur:

Sett deg på kontoret og si at du ikke går før du har fått henvisning. :sjarmor: Han må vel skjønne at du ikke ber om det for moro skyld??

Lykke til. :klem:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg på kontoret og si at du ikke går før du har fått henvisning. :sjarmor:  Han må vel skjønne at du ikke ber om det for moro skyld??

Lykke til. :klem:

ja, det er det jeg mener også.

han oppfører seg som om han tar meg seriøst, men så blir jeg usikker pga slike ting som dette.

han har tidligere sagt at han slet med å tro på meg i starten, men at han hadde fått seg noen aha-opplevelser underveis og tror 100% på meg nå, også gir han meg ikke henvisning?

og jeg har bedt om det to ganger på legebesøk + en gang over telefonen, og likevel ikke fått noen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har bedt om det to ganger på legebesøk + en gang over telefonen, og likevel ikke fått noen.  :sur:

Helt enig med anonyma .. da sitter du der til du får det - ikke gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener han du skal ha av behandling da? Siden han ikke vil gi deg henvisning? Gir han noen grunn for det? Siden han tror på deg, kan jeg ikke se noen grunn til å nekte deg det. Han burde vel og vite at det kan være ventetid?

Jeg fikk henvisning av min faslege uten problemer, og det var første gang jeg var hos ham, så han kjente meg ikke fra før engang. Jeg bare forklarte situasjonen sånn at han hadde noe å skrive på henvisningsskjemaet. Uten en sånn beskrivelse eller begrunnelse kunne det hende at henvisningen ble avslått sa han, uten å forklare noe nærmere. Jeg spurte ikke heller, jeg hadde jo allerede kommet inn hos min psyk.

Merker jeg blir litt sinna nå, det skulle ikke være nødvendig å sloss med legen sin for noe sånt. Det er jo ikke radikal, risikofylt behandling du ber om heller da. Å gå i terapi er ganske vanlig og noe mange kunne hatt nytte av i ulike perioder av livet. Så det så. :sur: Bare stå på aline. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han nekter meg ikke å få det, har aldri gitt noe tegn til at han er imot det. heller tvert i mot.

jeg får inntrykk av at han er enig i at det er lurt av meg å gå til psykolog, og han sier alltid at han skal skrive den. men han vil ikke bruke tiden min mens han skriver det han ønsker, så derfor har han spurt om han kan sende den til meg.

så glemmer han det rett og slett. :overrasket:

og det er det som gjør at jeg blir usikker på om han egentlig skjønner at jeg virkelig trenger psykolog.

men skal prøve å være litt mer krevende denne gangen.. jeg har jo allerede minnet ham om det ett par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: tum di dum... *traller og titter uforstående opp i taket* :ler:

jeg satt og mannet meg opp til virkelig å si hva jeg mente om saken, satt og satt, selvfølgelig tidlig ute, som alltid. og forsinkelser, som alltid.

kom inn, satt meg ned og begynte ganske kjapt og si at "ja, jeg har jo ikke sett noe til den henvisningen da!" med ett litt skrått blikk. :forvirret:

hvorpå han ble sittende som ett spørsmålstegn, han hadde jo sendt den han.

en liten kommunikasjonsfeil hadde derimot gjort at han hadde gjort jobben for meg, så han har sittet og lett i lister, funnet en psykolog som han vet går mer i dybden og bruker tiden man evt trenger og som jobber med den typen problemstillinger som jeg har, også har han sendt en utfyllende henvisning direkte til henne.

så jeg trenger bare å vente på svar jeg. :sjenert:

han trodde det var avtalen vår han, mens jeg ikke engang visste at leger gjorde sånt for meg.... så han ba masse om unnskyldning for at det var blitt feil i kommunikasjonen og jeg satt der og følte meg litt slem som hadde tenkt og klaget fælt på ham. :ler:

så da var det i orden.

også fikk jeg henvisning til hudlege for å se på føflekker. han tittet kjapt på en som er litt i veien, og som han sa, siden den ligger slik til som den gjør, så får jeg fjerne den uansett dersom jeg vil, men ellers har de sluttet å skjære da de har funnet metoder og sjekke på uten å trenge å gjøre noe inngrep.

så da skal jeg tørre meg til hudlege for kontroll, også får jeg bestemme meg for om jeg tør ta den han så på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp, bare jeg får svar jeg, så er jeg vel happy som en start.

og gjerne ett positivt ett, ikke bare at hun er full og ikke tar inn flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Yndig liten testpakke med Dr. H er ankommet, men.....hva i allverden er det jeg har fått :klø: ?

Reinigungsmilch og Gesichtstonikum er greit. Det skjønner jeg hva er. Crema alla Rosa også :ler: . Deretter blir det vanskelig. Hva er Gesichtsmilch? A-ha, den var på engelsk på andre siden, så det er altså dagkrem. Gesichtswaschcreme er rensekrem, men skal jeg bruke den når jeg skal vaske grundigere enn med rensemelken?

Og siste men ikke minst: Hva er Gesichtscreme Quitte for noe. Det er jo tydligvis en krem av ett eller annet slag, men når/mot hva skal den brukes?

Håper på hjelp fra erfarne Hauschka'er :sjenert: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...