aline Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #1481 Del Skrevet 6. januar 2006 .. det er vel noe av livet det - vi kan ikke bare skumme fløten -- desverre følger det ofte med alt for mange nedturer på kjøpet. ← det er vel delvis derfor jeg har puttet det ikke-glade under teppet bestandig. liker ikke å ha vondt, og ihvertfall ikke når jeg ikke bare kan fikse det. Aline-vennen! Har du fått vondter? Liker ikke det!!! Sauen har et dårlig forhold til vondter. Skulle bare ønske deg en kjempefin helg! ← har dessverre litt vondter, men jobber med å lære meg å leve med det. er endt opp som sykemeldt, og litt av grunnen er vel nettop at jeg aldri har taklet å ha det vondt inni meg i særlig grad. så får vel bare akseptere det og takle at man har litt vondt inni seg av og til. ha en kjempefin helg du også, yndlingsværen min. Du er nok inne på noe der, Aline. ← vet ikke helt om jeg liker det da... det er jo vondt jo. (men nå har jeg ihvertfall ikke vondt i foten lenger...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #1482 Del Skrevet 7. januar 2006 ny dag, nye muligheter. fikk gjort ganske lite i går.... hangler litt, kjennes ut som en miniforkjølelse. men pytt. er oppe, har meditert, trent mage og ryggmuskler, spist... skal alldeles straks være superfornuftig og ta oppvasken før jeg rusler ut for en liten spasertur. må ut å handle brød uansett, så kan like godt gå en tur. ender sikkert ikke med at jeg kjøper noe snop..... neida! også skal jeg sy mer gardiner! må jo bli ferdig med EN snart ihvertfall..... og siden det ikke er noen film på tv som jeg har lyst å se, så skal jeg se Pirats of the carribian! igjen. har bare sett den en gang før da, men den var kul, og det er lenge siden. (kjøpte den på salg her forleden, 79 kroner kostan på posten, posten har mye billig.) håper jeg får pakken min fra gojane snart.... selv om det ikke er en uke siden jeg bestilte engang, så jeg får vel bare roen. den er sendt fra us ihvertfall. kanskje jeg skal kjøpe noen flaxlodd idag? eller lotto? har aldri vunnet noe, men vinner jo ihvertfall ikke om jeg ikke prøver litt av og til? vel, oppvasken roper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #1483 Del Skrevet 7. januar 2006 oppvask er tatt, tur er gått og en gardin er gjort helt ferdig. og det ble bra altså! gleder meg masse til å få den andre gardina ferdig også, så jeg kan begynne å henge det opp. nå henger det bare over stanga til "himmelsenga" mi, og da må den henge over så jeg ser jo ikke hele i full lengde og bredde. også kjøpte jeg ett par kokosboller til lørdagskos.... jippi. også skal jeg inn å lese litt om ett yoga-senter som vissstnok har yoga her oppe hos meg.... tror det kunne vært interessant å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. januar 2006 #1484 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg har vunnet 239,- på lotto jeg (riktignok over to omganger .. men det var innestående på kortet mitt nå .. så da har jeg snart spart opp til ny 10 ukers .. Yoga høres spennende ut .. har også senter i nærheten .. men til nå har det blitt med tanken .. Synes det koster veldig mye penger - og vil da være helt sikker på at jeg får mye ut av det .. og da må jeg være veldig klar .. og så klar har jeg ikke vært ennå.... Renger med full visning med servering når gardinene er ferdige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #1485 Del Skrevet 9. januar 2006 wow!! lottovinner jo! ja, det er egentlig tai-chi jeg er mest interessert i, men de har jeg foreløpig lagt på is til jeg hører fra dem. skjer det ikke noe der, prøver jeg meg på yoga, og går evt over på trenings-yoga etter å ha lært klassisk først. det koster litt ja.... enig. jeg er vant til dansinga jeg, og det koster mindre. men jeg har lyst til å lære mer om pust, bevegelse, harmoni etc, og da er en trening av den typen en fin måte tror jeg. klart snuppa, så fort gardinene er ferdig og hengt opp, så bes du på visning med servering. kan skjønne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #1486 Del Skrevet 9. januar 2006 idag ble det myyyye gitt!! fant plutselig ut at jeg skulle henge opp nye fester til gardinstanga, da de nye gardinene er tyngre en de gamle, så måtte jeg få hengt opp ett tredje feste, og da kjøpte jeg tre nye, som passet sammen. men fader for jobb da!! det jeg ikke tenkte på, er jo at det er murvegg den veggen... og jeg har jo ikke verken drill eller annet slikt, så jeg stod med en gammeldags syl (ikke av beste kvalitet), noen prøveskruer og hamret og skrudde og bannet og svertet i flere tiiimer!! var så sliten i armene at jeg trodde jeg skulle svime av der. men, etter mye om og men, fikk jeg dem ihvertfall opp, og har hengt opp den ene nye gardinen, bare for se hvordan det ble. og da dukket ett annet problem opp. for å kunne feste det tredje festet, så måtte jeg henge gardinene høyere oppe en de gamle var, og jeg har målt høyde etter den gamle gardinstanghøyden... så plutselig var de en ti cm kortere en planlagt.... jeg har selvsagt oppbrett til å legge dem ned ti cm, men pyntesnora som jeg har sydd på ble jo da helt snål.... så da var det å sprette opp nederst, sy opp. sprette opp nederst på pyntegarnet og sy en ny avslutning. alt for hånd selvsagt, da jeg ikke gadd ta ned gardina igjen. og jeg er da sjeleglad for at jeg bare har sydd en, så slipper jeg ta opp noe på den andre. enda ett problem dukket opp, det har jeg ikke løst enda. gardinstanga er en slik for ekstra brede vinduer, det vil da si at den er todel, en del som er litt tykkere en den andre, slik at den andre delen glir inn/ut av den største, slik kan jeg tilpasse lengden på gardinstanga til vinduet. supert. men, de gamle festene tilhørte stanga, og hadde hull og en skrue slik at jeg kunne presse fast stanga til festet, så når jeg dro opp og igjen gardinene, så flyttet ikke stanga på seg. det har ikke de nye festene, så nå må jeg klatre opp på sofaen og holde fast stanga når jeg drar opp og igjen gardinene... men det må da finnes noe lim som er sterkt nok til å lime sammen stengene? de er vel av stål, må høre litt rundt. lime sammen i selve skli-delen, da har jeg ikke problemet lenger. noen som vet om ett superbra lim som limer stål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. januar 2006 #1487 Del Skrevet 9. januar 2006 Nok en grunn til at jeg ikke syr .... ... () ... tror jeg ville fått sånne aha opplevelser hele tiden jeg... -og så hadde jeg blitt så eitrande sinna at alt hadde gått veggimellom .. og så rett ut. Vet ikke om lim .. men det er vel kanskje litt dumt å lime .. for da er de der for evig og alltid .. hva med en eller annen form for tape? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #1488 Del Skrevet 9. januar 2006 det var ikke egentlig sømdelen som gjorde meg sinna, det var den pokkers skruinga.... sydelen takler jeg. om jeg limer selve stanga, ikke limer stanga til festene, så er stanga likevel løs og kan taes av og på, men det er kanskje lurere å tape... bør da ha sort, sterk tape. har grå elektrikertape, må sjekke om skjøten vil synes når jeg har gardinene fra, ellers kan jeg jo faktisk tape stanga der den glir i hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. januar 2006 #1489 Del Skrevet 9. januar 2006 Det finnes jo sånn supersterk grå bred tape .. (finnes kanskje i sort også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 9. januar 2006 #1490 Del Skrevet 9. januar 2006 Tullesnupp! Det du gjør er å tre strikk på den tynne delen av gardinstanga. Dytt den inn i den tykke delen, og den sitter som støpt, samtidig som ikke stanga er lik til evig og alltid. Helt vanlige strikker. Gleder meg til å se resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #1491 Del Skrevet 9. januar 2006 ah... supert!! hva du vet søs, hva du vet!! nå har jeg ikke noe strikk da... men DET får jeg alltids tak i. skal løpe og kjøpe i morgen, så er problem løst. skal be deg også på kokosboller når alt er ferdig jeg, så blir det gardinvisning (og bord og sånn) med servering på deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rhoswen Skrevet 9. januar 2006 #1492 Del Skrevet 9. januar 2006 *søker jobb hos Alines* Drømmer fo røyeblikket om å bli butikkdame i en hyggelig butikk med hyggelig kolleger og hyggelig arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. januar 2006 #1493 Del Skrevet 10. januar 2006 god morgen. Tror dere med alle tankene deres har smittet meg jeg. Jeg er ikke den som vanligvis analyserer alle gamle følelser og tanker - og tar dem frem igjen og føler på dem - men i går leste jeg en bok - husker ikke en gang hva den het.. og spesielt god var den ikke - men der var det en beskrivelse av følelsene rett etter en fødsel - og hvordan foreldrene reagerte på det lille nurket. Og de beskrivelsene gikk rett i hjerteroten på meg - hvordan alle følelser og forventninger toppet seg i den litt overmodige følelsen av mirakelet det var å få barn - og alle de "rosenrøde" forventningene om at alt ville være fantastisk til evig tid - og at vi som en egen liten enhet var inne i en boble hvor verden rundt opphørte litt å eksistere. Det var helt snodig å "finne igjen" de følelsene etter så mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #1494 Del Skrevet 10. januar 2006 visste ikke at vi var smittsomme. god morgen. og rhos, klart du får jobb hos meg! idag skal jeg danse. så idag er jeg selvsagt litt uggen i kroppen, småtett i hodet, litt urolig i magen, stort sett. men men, sy gardiner skal jeg også. også har jeg vaskedag, så jeg iler opp og ned i kjellern som en jo-jo. nå er det bare tørketromling igjen, så er jeg ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. januar 2006 #1495 Del Skrevet 10. januar 2006 visste ikke at vi var smittsomme. ← Visst er dere smittsomme .. - bare tenk på den kokosbollefeberen du har laget her .. etter at du fant fabrikken (atta og anonyma var vel der forrige dagen feks) .. og hvor mange må du levere til ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. januar 2006 #1496 Del Skrevet 10. januar 2006 .. når du er ferdig med vasken din .. vil du komme en tur hjem til meg å ta min også .. oppdaget nemlig at det bare var ett rent håndkle igjen i skapet .. tror de gutta mine spiser håndklær jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #1497 Del Skrevet 10. januar 2006 kokosbollefeber. det er jo faktisk litt sant det da, alle digger de kokosbollene. hørte at atta og anonyma skulle dit ja og du, bare så du vet, vaskedager gjøres kun når det er nødvendig, det er ikke sånn at jeg LIKER å løpe opp og ned og bort og rundt for å vaske klær altså. men det er klart, om du synes det er viktigere at jeg kommer og vasker klærne dine fremfor at jeg syr ferdig gardiner slik at det veldig straks blir visning med servering.... så har du rare prioriteringer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. januar 2006 #1498 Del Skrevet 10. januar 2006 Multitasking kjære deg .. sier ikke mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #1499 Del Skrevet 10. januar 2006 ehe... så du mener jeg skal ta med meg symaskin og gardiner og gjøre det samtidig? phø, jeg stresser ikke lenge. livet mitt består av ro og velbehag (så lenge jeg får det til ihvertfall), og ting jeg egentlig ikke liker, gjøres kun når det er nødvendig. mens gardinene, det er jo gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. januar 2006 #1500 Del Skrevet 10. januar 2006 ehe... så du mener jeg skal ta med meg symaskin og gardiner og gjøre det samtidig? ← trodde aldri du skulle foreslå det livet mitt består av ro og velbehag ...... og ting jeg egentlig ikke liker, gjøres ikke.... ← .. lettere redigert .. sånn vil jeg også ha det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå