aline Skrevet 7. november 2005 Forfatter #741 Del Skrevet 7. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 7. november 2005 #742 Del Skrevet 7. november 2005 Ha en fin aline-dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rhoswen Skrevet 7. november 2005 #743 Del Skrevet 7. november 2005 Heia, snuppa Sissan er super du er kjempeheldig som har slike ressursmennesker rundt deg, som ser deg, som ser hvem du er og hva du er verdt og som i tillegg bryr seg NOK til å handle også. Jeg håper så det ordner seg for deg! Noen her som kjenner til psykomotorisk trening hos fysioterapeuter? Det er visst en retning eller spesialisering innen fysioterapi, som går på sammenhengen mellom psyken og hva som setter seg i kroppen. En venninne har anbefalt det, jeg lurer på å prøve, lurer på om flere har hørt om det? Ønsker deg en god dag, aline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 7. november 2005 #744 Del Skrevet 7. november 2005 Stolt av deg, Aline! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. november 2005 Forfatter #745 Del Skrevet 7. november 2005 håper dere andre får en flott dag og, det er utrolig deilig å ha ett sted som dette å skrive på, og at jeg blir sett og hørt og folk kommer med tanker og støtte.... dere skulle bare vissst hva det betydde for meg. Sissan er en flott person ja! at hun er der og er sterk for meg når jeg ikke fikser ting er en utrolig støtte, vet ikke helt om jeg hadde klart å kommet meg igjennom dersom jeg ikke hadde det. rett og slett fordi jeg ikke er sterkest akkurat nå, og knekker hver gang jeg møter den minste lille motstand om dagen. selv på gode dager som i dag, så kjenner jeg panikken for at noe skal ødelegge og knekke meg. samtidig som jeg er litt redd for å gå ut, jeg liker ikke at folk (fremmede) ser meg og er rundt meg for tiden, kjenner at jeg går omveier når jeg må ut, dersom jeg ser det kommer folk på fortauet lenger opp, krysser jeg gaten eller går en annen vei.... så det å gå tur idag kan jo bli en spennende sak. men jeg var ikke kvalm når jeg gikk å la meg i går, og jeg er ikke kvalm idag. så det er en bedring til mandag å være. Ling, takk! hva skulle jeg nå gjort uten deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. november 2005 Forfatter #746 Del Skrevet 7. november 2005 Heia, snuppa Sissan er super du er kjempeheldig som har slike ressursmennesker rundt deg, som ser deg, som ser hvem du er og hva du er verdt og som i tillegg bryr seg NOK til å handle også. Jeg håper så det ordner seg for deg! Noen her som kjenner til psykomotorisk trening hos fysioterapeuter? Det er visst en retning eller spesialisering innen fysioterapi, som går på sammenhengen mellom psyken og hva som setter seg i kroppen. En venninne har anbefalt det, jeg lurer på å prøve, lurer på om flere har hørt om det? Ønsker deg en god dag, aline ← har ikke hørt om psykomotorisk trening, men legen kjenner kanskje til det? håper det går bedre med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 7. november 2005 #747 Del Skrevet 7. november 2005 Gå en liten tur langs elva da - sikkert ikke så mange der nå om høsten/vinteren. Ta med en brødsmule til gakk-gakken - mye god terapi i en god and Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. november 2005 Forfatter #748 Del Skrevet 7. november 2005 ja, gakkgakker kan sikkert gi masse terapi. må ut å handle litt også, så ut må jeg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Restart Skrevet 7. november 2005 #749 Del Skrevet 7. november 2005 Heisann aline! Så fint at du har en litt bedre dag idag Selv husker jeg også godt den litt blandede følelsene som man får når man ikke skal på jobb med det første. Jeg valgte også å bruke ukene til å jobbe med meg selv; brukte mye boken trange rom og åpne plasser. I tillegg ringte jeg frisklivssentralen på hjemstedet å ble med på trim sammen med andre sykemeldte(trim på grønn resept). Vi møtes 2 ganger pr uke i 2timer hver gang. Vi hadde turer med staver og avspenning inne etter turen. I tillegg et foredrag i uken om ulike temaer. Dette kan jeg virkelig anbefale deg hvis det finnes i nærheten av deg! Kommunen vet antagelig mer. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. november 2005 Forfatter #750 Del Skrevet 7. november 2005 har den boken ja, og får føle litt på hva jeg gjør etterhvert. foreløpig så er det å skulle ut blandt folk noe som krever nok i grunnen, det ble ikke så lange turen idag, gikk til apoteket, innom butikken også hjem. tenkte kanskje jeg skulle rusle litt langs elva etterpå, men fikk panikk for alle menneskene jeg måtte passere... løp nesten siste biten, for å komme meg inn igjen. i morgen må jeg ut uansett, skal på dansinga på kvelden, SKAL på dansinga på kvelden! da har jeg ihvertfall ett mål og mennesker som kjenner meg og vet at jeg sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. november 2005 #751 Del Skrevet 7. november 2005 Hei .. eller god ettermiddag eller hva det egentlig er.. Hatt nok en masete dag på jobb .. men jeg fant hvertfall ut at det styremøtet jeg hadde satt i hodet mitt til i morgen - ikke er før om to uker .. og det er bare sååå deilig. Får jo omtrent abstinenser når jeg ikke får fulgt med og sagt god morgen .. og så tenker jeg på deg Aline - og håper at det at du er ferdig på jobben kan gjøre hverdagen litt lettere .. og at du kommer videre snart. .. og hva med litt kokosboller igjen snart??? Noen her som kjenner til psykomotorisk trening hos fysioterapeuter? Det er visst en retning eller spesialisering innen fysioterapi, som går på sammenhengen mellom psyken og hva som setter seg i kroppen. En venninne har anbefalt det, jeg lurer på å prøve, lurer på om flere har hørt om det? ← Jeg har gått til psykomotorisk behandling - og hadde kjempeutbytte av det. Vet at andre ikke har vært så heldige - så noe er nok avhengig av det å finne rett fysioterapeut. Jeg fikk henvisning da jeg slet med å slappe av - hadde høy puls omtrent uansett hva jeg gjorde. Sov dårlig eller lite - og klarte ikke få ro på noen måte. Ville ikke begynne på sovepiller (hadde prøvd det en runde - og hadde bestemt meg for at det ville jeg aldri spise mer) - men visste at jeg måtte lære å slappe så mye av at jeg fikk sove - eller om jeg ikke sov - hvertfall få hvile i løpet av natten. I tillegg til at jeg stresset masse - og ikke klarte å legge fra meg stresset - men alt bygget seg opp og "satt seg fast". Jeg fikk masasje for å løse opp "alle" stramme muskler - fra hodebunn/kjeve ... til hender og føtter - det var bare fantastisk .. vondt/godt og gjorde underverker - (det burde være en menneskerett med sånn massasje), i tillegg til at jeg lærte en del avspenningsteknikker etc. som jeg bruker den dag i dag. Lærte også å puste med mer enn bare øverste del av brystkassen og ikke gå og knyte meg i magen hele tiden. Nå blir jeg ikke panisk om jeg bare sover noen få timer en natt - for jeg klarer å slappe av så mye av (er det å komme ned på alfanivå de kaller det) at jeg egentlig ikke trenger å sove så mye hver natt. Meg ga det et helt nytt liv - for jeg er ikke sikker på hvordan jeg skulle klart å fungere om jeg ikke hadde fått hjelp den gangen. Vet at det er forskjell på hvordan behandlingen er - sikkert også hvorfor du får det. Hadde en venninne som ikke fikk massasje - men bare øvelser i tillegg til prat. Hun var ikke på langt nær så fornøyd som meg - så det er vel opplagt forskjellige erfaringer - men får du mulighet anbefaler jeg det hvertfall på det varmeste. - dette burde vel strengt tatt vært i din bok Rhos .. men siden du spurte her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. november 2005 Forfatter #752 Del Skrevet 7. november 2005 Hei .. eller god ettermiddag eller hva det egentlig er.. Hatt nok en masete dag på jobb .. men jeg fant hvertfall ut at det styremøtet jeg hadde satt i hodet mitt til i morgen - ikke er før om to uker .. og det er bare sååå deilig. Får jo omtrent abstinenser når jeg ikke får fulgt med og sagt god morgen .. og så tenker jeg på deg Aline - og håper at det at du er ferdig på jobben kan gjøre hverdagen litt lettere .. og at du kommer videre snart. .. og hva med litt kokosboller igjen snart??? .... ← hei. ante nesten det, men savner deg når du ikke er innom. det føles litt roligere ihvertfall, nå som jeg ikke skal på jobb. jeg sliter ikke med å legge meg, og puster mye uten at det er vondt. problemet nå virker mer som at dersom jeg kunne vært hjemme hos meg selv uten å gå utenfor døra, så hadde jeg klart meg relativt fint..... litt vondt i brystet og litt sår av og til, men mye bedre. men så går jeg ut.... og det er ukult. ihvertfall når jeg går ut alene og ikke skal noe spesiellt. blir interessant å se om det går lettere i morgen når jeg faktisk skal noe. blir forresten gjerne med på kokosboller igjen snart, vi får bare finne en dag som passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 8. november 2005 #753 Del Skrevet 8. november 2005 Vel, for å prøve å se det fra den lyse siden, ingen årstid som denne for å sitte inne litt. Tenn lys og kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. november 2005 Forfatter #754 Del Skrevet 8. november 2005 det er sant. det føles sånn ganske bra fra morgenen av nå igrunnen, så lenge jeg holder meg hjemme. så tror jeg skal holde meg hjemme til jeg faktisk MÅ dra idag, sånn at jeg bare går ut når jeg skal noe jeg vil. men, nå må jeg trene litt på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. november 2005 #755 Del Skrevet 8. november 2005 morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 8. november 2005 #756 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg synes faktisk det må være lov til å gjøre akkurat det man vil og ikke tvinge seg til å gjøre alt man "burde". Hvis du vil være inne, så vær inne da, det skader jo ingen det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. november 2005 #757 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg synes faktisk det må være lov til å gjøre akkurat det man vil og ikke tvinge seg til å gjøre alt man "burde". Hvis du vil være inne, så vær inne da, det skader jo ingen det. ← - og ikke minst å gjøre det med god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. november 2005 Forfatter #758 Del Skrevet 8. november 2005 problemet er vel heller at jeg egentlig vil ut. jeg vil jo egentlig fungere normalt, vil egentlig kunne nyte pent vær og gå lange turer for rekreasjon..... og hater at jeg ikke funker. ellers: god morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 8. november 2005 #759 Del Skrevet 8. november 2005 Det er klart, det er ingenting som er så irriterende som når man vil gjøre noe, men ikke får det til. Men noen ganger må det være ok å ikke klare alt også synes jeg. Bare nyte det man har og ta livet med ro. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. november 2005 Forfatter #760 Del Skrevet 8. november 2005 finner nok ut av det ja, må bare litt tilvenning til. inse at jeg foreløpig er litt satt ut av normal funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå