Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Gjest Litjmæ

Det var jo veldig koselig at hun tenkte på deg da, kanskje du kan begynne der når du er ferdig med "ryddinga" ;) Veldig bra at du forklarte situasjonen akkurat som den er og supert at hun reagerte så bra synes jeg. Det lover jo godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg skal ringe henne når jeg er frisk igjen, så hvem vet hva som skjer.

om jeg ikke finner på noe helt annet.

jeg har vel ihvertfall bestemt meg for at nå er det tid for å fokusere på å jobbe med meg selv for å kanskje bli frisk litt sånn over lenger tid liksom.

det er godt å tenke på at jeg har tid og mulighet til det nå, og uten at det er noe firma som sitter og forventer at jeg skal komme på jobb etter evt terapitimer, ingen som sitter og venter på at jeg skal bli ferdig og frisk så fort som m ulig.

jeg tror ikke jeg trenger "så fort som mulig", selv om jeg selvsagt håper jeg ikke trenger bruke masse tid... men det må nesten bare få ta den tiden det tar på en måte.

også er jeg i stand til å jobbe igjen når jeg er i stand til å jobbe igjen, ikke når andre mener jeg kanskje bør være det.

så idag bare slapper jeg av, venter på at jeg skal få mulighet til å fikse ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn.. nå har jeg trent vekk en 400 kcal! :sjarmor:

jeg tror jeg skal bli superdupersprek og slank og lækker mens jeg ikke jobber! trening gir sjelefred. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. tror ferie hadde gitt meg litt skjelefred jeg ... :sjenert:

Kjenner at jeg begynner å trenge det - her er det så vannvittig mye mas om dagen at fysj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne og tenkt meg ferie, reist bort.

men må først fikse terapi og få hodet og følelser på rett plass, så får jeg heller se etterpå. :ler:

håper det blir litt lettere for deg til uka da billers. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bli det - for nå begynner jeg å bli lei

.. og så føler jeg meg helt utenfor når jeg ikke får oppdatert meg her på KG engang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

Ja jeg synes det har vært litt uvant stille fra deg :)

Ikke glem å ta vare på deg selv da, jeg jobber selv med det der ekle ordet på tre bokstaver hver dag, vi MÅ lære oss, vi skal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: NEI NEI NEI (dagens øvelse)

- men nå løsnet det litt ... (hvis bare ikke sjefen ringer og maser om et regnskap nå - så :sjenert:) - har fått unna masse - nå er det bare en idiotisk nettside som ikke vil slippe meg inn .. :frustrert: - alle andre kommer inn - bare ikke fra kontoret her .. liker det ikke..

Så nå tror jeg jeg skal ta et knekkebrød - og ta KGrunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: det skal søren meg ikke være enkelt å samarbeide med trygdekontoret heller.

de har sendt endel papirer jeg skal fylle ut og sende tilbake, men de papirene passer jo til når man er sykemeldt og fremdeles ansatt i ett firma... masse om oppfølgingsplan med firmaet etc, hva jg kan gjøre for å jobbe noe igjen og hva jobben kan gjøre for å tilrettelegge...

jeg mener, hun som sendte meg papirene var jo hun som sa at jeg heller burde slutte så fort jeg kunne, siden jobben er en stor grunn til at jeg var syk!

så hun VET jo at jeg ikke har noen oppfølgingsplan med firmaet etc.

dessuten står det at dersom man ikke er i stand til å utføre arbeid, så skal del 2 på sykekravet fylles ut av legen, men del to på sykekravet, den delen som skal sendes til trygdekontoret, er det jo jeg som skal fylle ut, det er jo egenmeldingdelen min!

den delen legen skal fylle ut sånn sett, står jo egentlig bare på min røde del, som jeg skal beholde selv.

dessuten har han ikke fylt inn noe der...

og jeg får ikke tak i saksbehandler fordi hun er opptatt på telefonen hele tiden... har lagt igjen beskjed, men damen kunne ikke love at hun ringte idag.

men jeg må jo levere papirene innen i morgen (noe jeg ikke oppdaget før nå... :sjenert: ) eller kan jeg risikere å miste pengene.

dette sa jeg også..

jeg kan gå dit å levere det i morgen jeg, det er bare rett borti gata, men jeg må jo få oppklart endel ting først!

og akkurat sånne ting som dette, er motgang nok for meg til igjen å knekke.

og lure på om jeg klarer å gjennomføre dette...

kanskje jeg heller burde tatt den jobben og nok en gang ignorere vekk at jeg bør gå i behandling....

det hadde ihvertfall vært den lette veien ut, sånn i utgangspunktet. selv om jeg da ville visst at jeg kom til å ende her igjen en dag, fordi jeg ikke har fikset bare ignorert.

pøkk!

verden er skit av og til.

jeg skjønner hva som trigger folk til å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Litjmæ

Trygdekontor og andre offentlige instanser fungerer helt håpløst dårlig noen ganger - og dessverre alt for ofte de gangene de burde ha funket bra! De skyter jo selv selv i foten med det der... Hva med å begynne å hjelpe folk som virkelig trenger det - NÅR de virkelig trenger det? *sukk* dagens utblåsning. Det eneste rådet jeg kan gi deg er å ikke gi deg, fortsett å ring til dama utover ettermiddagen, eventuelt kanskje ta en tur opp dit i dag hvis du orker?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk tenkt tanken på å gå dit en tur, men om hun ikke har tid til meg på telefonen så har hun det vel ikke om jeg kommer heller?

og jeg har forsøkt å ringe igjen og igjen + at de har lagt igjen beskjed til henne.

problemet mitt er jo at jeg pga den psykiske situasjonen jeg er i, sliter hver gang jeg skal ringe, og hver gang jeg ikke får svar eller hjelp, så blir jeg jo bare mer og mer usikker og har mindre og mindre kraft igjen til noe som helst.

jeg lurer litt på hvordan andre med psykiske problemer takler dette jeg?

jeg mener.... ingen fortalte meg at jeg må gå med spenning om jeg får støtte eller ikke, jobbinga med å få tak i folk bare til å svare på ett enkelt spørsmål og alt det der.

jeg spurte legen min i går, forsikret meg om at jeg har krav på sykepenger selv når jeg har sluttet på jobben, og han forsikret meg at jeg har det.

men jeg ser ikke noe info om det på trygdekontorets sider... det står ikke noenting noe sted om hvordan regler man da må lese og hva man da må sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Bombe. Jeg blir sint jeg over at det fungerer så dårlig :sinna:

Men sånn rent erfaringsmessig så er det jo ofte enklere å "ikke ha tid" til folk over telefon enn om man møter opp personlig da. Hvis du orker altså, så slipper du hvertfall sitte og vente og lure og tenke på det...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun var så grei sist, jeg syntes liksom jeg var så heldig, og senest i går tenkte jeg at "gud så deilig, ting løser seg!"

det var en dag med god ending, det holdt visst.

tror ikke jeg får kommet meg bort idag, de stenger om ett kvarter (besøkstiden), og jeg vet ikke om jeg hadde klart likevel.

akkurat det der med å kreve å bli hørt og sett er liksom noe av det jeg sliter med da, det er det jeg har problemer med når jeg er nede.

så da var den dagen heller ødelagt, om hun ikke ringer innen telefontiden er over (som vel er nærmere fire)...

kjenner jeg egentlig ikke orker dra på dansing eller gjøre noe, vil helst slippe å se noe til verden igrunnen.

får trene litt mer her hjemme istedenfor, og innse at siden jeg hadde en ok dag i går, så var det vel bare å forvente at idag skulle bli dritt. :forvirret:

også er det så lite jeg kan gjøre med det.

ja jeg kan tvinge meg på dansinga, men jeg er så lei av å dra dit når jeg er nede, er så lei av å føle meg som klaga i gjengen, lei av å se meg selv i speilet når jeg er sånn som jeg er nå.

så selv ting jeg pleier å synes er gøy og deilig blir py på sånne dager. bare fordi ingen hadde tid til å hjelpe meg med noen spørsmål.

men det er vel sånn jeg må regne med at det blir fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...