Gå til innhold

alines dagbok

aline

Anbefalte innlegg

Fy flate altså!! Føler meg som en bjørn som er tvunget til å gå i hi men være våken!!! :sinna:

Kjæfter på kjærsten for ett godt ord, ulmer på kollegaer (ikke at DET er en nyhet men..) og har humørforandringer som en jojo!!!

Hater vintern, hater pms, hater å være småsyk uten at det verken blir borte eller slår ut!!

Så, bare for å ha sagt det liksom:

:sinna::kjempesinna::frustrert::frustrert::frustrert::sinna:

:sinna::frustrert::frustrert::frustrert::sinna::kjempesinna:

:sinna::kjempesinna::frustrert::kjempesinna::frustrert::frustrert::sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fortsetter under...

:overrasket: Det er tre år siden jeg startet denne dagboka, det er fremtredende hvor mye jeg mener jeg bør komme meg vekk fra jobb og bort fra arbeidsplassen jeg misstrives så på....

også er det skremmende å tenke på at jeg sitter her enda.... :overrasket:

nå sykemeldt pga misstrivsel på jobb, og har først nå kommet dit hen at om jeg så må si opp før jeg har noe annet, så må jeg uansett si opp denne jobben.

det har IKKE blitt bedre, selv om jobben/stillingen har blitt mye mer spennende, så har firmaet blitt ti ganger værre, noe jeg ikke trodde var mulig.

så nå er det bare å få fingern ut og si opp.

:ler: jeg er sammen med han jeg var sammen med i starten her da. :ler: igjen. :sjenert::ler:

vi møtte hverandre igjen nå, etter tre år. og fant tonen raskt.

ser vel at det ikke er like "fjortis-forelskelse" som det jeg var med han andre som er beskrevet her, men det har vi jo på en måte vært. nå er det en mer inderlighet. noe dypere, selv om det er i starten.

det var rart å finne igjen tråden.

får jeg det til iforhold til jobb/ny jobb, så skal jeg til afrika igjen til vinteren også.

og niesa mi har blitt DEN snuppa!! kjempeskjønn blondine som sjarmerer alle.

så danser fremdeles selv om det har utviklet seg veldig siden da, er sammen med samme mann, igjen. er i samme jobb, foreløpig, men sykemeldt.....

snodig.

Endret av aline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Sånn kan det gå vennen... Men det med jobb, jeg krysser som sagt fingrene så hardt jeg kan for at du skal finne noe bedre! Fort!!

:klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var lenge siden! Koselig med kjæresten du fant igjen!

Er i samme situasjon vedr. jobb og sykemelding - skjønner deg altfor godt der ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til dere begge. :)

jaja, vi får lete og søke som best vi kan Hu i svingen, så løser det seg nok.

skal trene litt nå, så skal jeg kaste meg over søknadsskriving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så, da har jeg lagret interessante stillinger og lagt inn cv på finn.no...

skal skrive søknader og nå så blir jeg fornøyd, som en start.

og må gjøre meg klar til å dra for akupunturbehanling, mot angsten.... spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, se her! :) Jeg tenkte faktisk på det her om dagen, at jeg ikke har vært og snikt i din dagbok noen gang. Og nå ser jeg jo hvorfor. Men er vel litt koselig å begynne på igjen? Litt morsomt sammentreff med mannen da.

Akkupunktur høres jo interessant ut. Jeg har tro på at det kan virke på så mangt.

Og jobbsøknader og alltingen.. Mye på gang ja!

Jeg titter nok innom flere ganger tror jeg :)

Ha en fin tirsdagskveld

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt fint å begynne på igjen, også fordi det var litt ekkelt å se at jeg sitter i samme sørpa jeg satt i for tre år siden, uten å ha tatt tak i det i det hele tatt.... isj liksom. :)

men her jobbes med saken!

Trenger bare å få kontakt med to tidligere sjefer av meg nå, så jeg har referanser på cven min, så er jeg klar til å sende ut søknader på seks stillinger jeg har liggende som jeg kan søke på! :sjarmor:

akupunkturen virker interessant ja, blir ihvertfall mye roligere av den, og det hjelper mye siden det er angst jeg sliter med.

nå skal jeg ikke inn igjen før nesten uke, så det blir spennende.

og klart man tåler smerte, om man bare tror på at det har noe for seg, og det har jeg jo! ;)

idag er det greit nok, har trent og spist og sitter nå å jobber med søknader og å få tak i rette personer så jeg får ferdig cven min.

har lovet meg selv å få ut min en søknad i dag, helst flere, og venter BARE på de referansene. så føler jeg er i gang.

også skal jeg ut å danse etterpå, nå er det nesten en uke siden, så det skal bli godt.

og ja, det er litt moro med mannen, snålt hvordan ting skjer. men godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres skikkelig optimistisk ut - så bra! :-D

Du søker altså mens du er sykemeldt? Har lurt på noen nye jobber jeg også, men har hatt det for meg at jeg må friskmeldes først. Kommer du til å fortelle om sykemeldingen ved et eventuelt intervju? Man er vel ikke egentlig forpliktet til det, men... Hmm, bare lurer jeg, siden min situasjon er ganske lik din.

Kos deg med dansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres skikkelig optimistisk ut - så bra! :-D

Du søker altså mens du er sykemeldt? Har lurt på noen nye jobber jeg også, men har hatt det for meg at jeg må friskmeldes først. Kommer du til å fortelle om sykemeldingen ved et eventuelt intervju? Man er vel ikke egentlig forpliktet til det, men... Hmm, bare lurer jeg, siden min situasjon er ganske lik din.

Kos deg med dansen!

Jeg kommer til å være 50% sykemeldt en god stund tror jeg nok, så jeg har planer om å bruke de 50%ene godt og søke jobber og annet som helst ikke gjøres på jobb.

jeg er sykemeldt pga situasjoner på jobb, og jeg vet ikke om jeg kommer til å friskmeldes helt så lenge jeg fremdeles må være der (les: i oppsigelsestiden), så jeg er nesten nødt til å søke mens jeg er sykemeldt.

om jeg kommer til å fortelle om sykemeldingen ved et evt intervju vet jeg ikke rett og slett.

som legen min sa, de har ikke krav på å vite noe.

og det er vel neppe positivt å fortelle at man er sykemeldt pga jobbsituasjon, misstrivsel på jobb etc, så det kommer litt an på.

får ta det litt som det kommer tror jeg, jeg har IKKE tenkt å sitte å vente til jeg er friskmeldt ihvertfall, jeg vil jo gjerne ha meg jobb med en gang jeg er ferdig i oppsigelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så lenge man er noen prosent på jobb så er det jo mye greiere. Har tenkt å avvikle stillingen min selv, så må jo tilbake på jobb, men det blir nok ikke heltid her heller. Nå ble jeg plutselig mye mer motivert til å begynne med søkingen :-D

Håper det går bra med søkingen din, keep us posted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, om det er noe av samme grunner som meg, altså misstrivsel på jobb som fører til problemer som man blir sykemeldt for, så er det ingen grunn til ikke å komme seg videre. :)

for min del vet jeg at det ikke har noe verken med arbeidslyst, arbeidskapasitet, moral eller evne, det har KUN med misstrivsel til selve arbeidsstedet å gjøre, og jeg har aldri opplevd slik misstrivsel før selv om jeg har vært på arbeidsplasser før også hvor det til tider var ufint.

så dette går bra. ;)

du kan jo slenge innom her og si hvordan ting går sånn i ny og ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss :sjokkert: er det her du er..

Visste ikke at du hadde egen dagbok jeg

Skal du svikte boka vår nå eller????

Måkke bli helt borte for meg vet du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart jeg ikke blir tullpeis, fant den bare frem igjen, trenger litt spark en viss plass om dagen så jeg kommer meg bort fra der jeg er.

skal vel se om jeg ikke klarer å være begge steder.

men akkurat nå er jeg lite både her og der, siden jeg har brukte mesteparten av dagen på å ringe rundt for referanser etc og å skrive ferdig cv og sendt min første forespørsel!

ikke egentlig en søknad, men ei av referansene mine ville gjerne ha papirene mine, dersom hun fikk en åpning ville hun gjerne ha meg inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var også første direkte søknad sendt!

så har jeg fem til å kaste meg over, men tar noen i morgen også tror jeg, må begynne å gjøre litt annet her snart.

også begynner maskina mi å gå varm... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...