Gå til innhold

Bruker dere goretex joggesko til løping/jogging når det er vått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller står dere i det og blir våte? Synes gtx føles så stive ut,(hvertfall de jeg har testet) frister liksom ikke å kjøpe det for å jogge i :ler:  Foreløpig jogger jeg kun ved opphold, men blir det en våt sommer/høst så må man jo ut uansett til slutt, og bakken kan jo være litt klinete/våt lenge etter regnperiode

Anonymkode: 500d9...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker kun goretex om det er våt snø eller slaps. Altså vinterstid. 
Bryr meg ikke om jeg blir våt på sommeren når det er greie temperaturer ute. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om vinteren gjør jeg ofte det, for det er så ekkelt å plutselig tråkke i en sørpedam og få kuldesjokk på føttene. 

Om sommeren gjør jeg det kun når jeg løper til jobb, og må bruke løpeskoene når jeg drar hjem også (de tørker ikke selv i tørkeskapet ila en arbeidsdag). 

Ellers løper jeg i vanlige sko og blir våt. Så lenge det ikke er iskaldt vann, gjør det meg lite, blir jo uansett våt av svette på sokkene. 

Anonymkode: d5df2...397

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis jeg hovedsakelig skal løpe på asfalt eller grusvei i sommerhalvåret. Hvis jeg skal løpe i terreng der jeg forventer at det er vått velger jeg gjerne goretex-skoene.  

Anonymkode: b3093...603

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper i Goretex-sko om det regner, misliker veldig våte sko. Men det er helt riktig at de kan være fryktelig stive.

Anonymkode: 44256...adf

AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid Goretex, men bruker terrengsko som ikke er stive overhodet. 
Problemet med å bruke joggesko som slipper inn ferskt kaldt vann når det er vått er at man blir ekstra utsatt for skader. Kaldt vått er ikke bra for de fine leddene i ankelen og fotbladet. 

Anonymkode: 6fd08...ac7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bruker alltid Goretex, men bruker terrengsko som ikke er stive overhodet. 
Problemet med å bruke joggesko som slipper inn ferskt kaldt vann når det er vått er at man blir ekstra utsatt for skader. Kaldt vått er ikke bra for de fine leddene i ankelen og fotbladet. 

Anonymkode: 6fd08...ac7

tips til slike sko? Har liksom prøvd flere ( i butikk bare), men synes ingen har vært noe gode :ler: 

Anonymkode: 500d9...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke gore tex, men bruker sokker i ullblanding. Brukte gore tex på lang skogstur hvor jeg var uheldig og plumpet uti slik at foten ble våt inni skoen, og da ble resten av turen bare ubehagelig. 

Anonymkode: c4f40...13a

Skrevet

Nei ikke goretex, men ullsokker i vanlige løpe/joggesko/terrengsko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...