Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Bruker dere goretex joggesko til løping/jogging når det er vått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller står dere i det og blir våte? Synes gtx føles så stive ut,(hvertfall de jeg har testet) frister liksom ikke å kjøpe det for å jogge i :ler:  Foreløpig jogger jeg kun ved opphold, men blir det en våt sommer/høst så må man jo ut uansett til slutt, og bakken kan jo være litt klinete/våt lenge etter regnperiode

Anonymkode: 500d9...6a6

Skrevet

Bruker kun goretex om det er våt snø eller slaps. Altså vinterstid. 
Bryr meg ikke om jeg blir våt på sommeren når det er greie temperaturer ute. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om vinteren gjør jeg ofte det, for det er så ekkelt å plutselig tråkke i en sørpedam og få kuldesjokk på føttene. 

Om sommeren gjør jeg det kun når jeg løper til jobb, og må bruke løpeskoene når jeg drar hjem også (de tørker ikke selv i tørkeskapet ila en arbeidsdag). 

Ellers løper jeg i vanlige sko og blir våt. Så lenge det ikke er iskaldt vann, gjør det meg lite, blir jo uansett våt av svette på sokkene. 

Anonymkode: d5df2...397

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis jeg hovedsakelig skal løpe på asfalt eller grusvei i sommerhalvåret. Hvis jeg skal løpe i terreng der jeg forventer at det er vått velger jeg gjerne goretex-skoene.  

Anonymkode: b3093...603

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper i Goretex-sko om det regner, misliker veldig våte sko. Men det er helt riktig at de kan være fryktelig stive.

Anonymkode: 44256...adf

AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid Goretex, men bruker terrengsko som ikke er stive overhodet. 
Problemet med å bruke joggesko som slipper inn ferskt kaldt vann når det er vått er at man blir ekstra utsatt for skader. Kaldt vått er ikke bra for de fine leddene i ankelen og fotbladet. 

Anonymkode: 6fd08...ac7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bruker alltid Goretex, men bruker terrengsko som ikke er stive overhodet. 
Problemet med å bruke joggesko som slipper inn ferskt kaldt vann når det er vått er at man blir ekstra utsatt for skader. Kaldt vått er ikke bra for de fine leddene i ankelen og fotbladet. 

Anonymkode: 6fd08...ac7

tips til slike sko? Har liksom prøvd flere ( i butikk bare), men synes ingen har vært noe gode :ler: 

Anonymkode: 500d9...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke gore tex, men bruker sokker i ullblanding. Brukte gore tex på lang skogstur hvor jeg var uheldig og plumpet uti slik at foten ble våt inni skoen, og da ble resten av turen bare ubehagelig. 

Anonymkode: c4f40...13a

Skrevet

Nei ikke goretex, men ullsokker i vanlige løpe/joggesko/terrengsko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...