Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har anmeldt eksen min og lurte på om noen har vært i samme båt? Ble kjent med han da jeg bodde utenlands, han er fra det landet og det er i det landet han er anmeldt. 

Han er anmeldt for psykisk vold og seksuelt overgrep. Det er vondt å røske opp i gamle sår men tror det er bra for meg å stå opp for meg.

Anonymkode: a0613...df2

• Hjerte 2
Skrevet

Jepp, men hvordan stiller det landet seg til kvinner? 

Anmeldt eksen min for voldtekt og drapsforsøk. Han fikk 2 måneder her i Norge. Sterke beviser, men han fikk strafferabatt fordi han innrømmet skyld 🤦‍♀️

Anonymkode: 67cce...35e

Skrevet

Etterforskning- og rettsprosess er så krevende at jeg valgte å la være. Blir som regel ord mot ord og man får seg en ny psykisk knekk. Jeg valgte å verne egen helse over prinsippet, mannen hadde kostet meg for mange år allerede.

Ønsker deg lykke til og håper du får noe ut av det❤️

Anonymkode: 97a10...53e

• Nyttig 2
Skrevet

«Psykisk vold»? Lykke til med dét søksmålet utenfor Skandinavia. 

Anonymkode: 4cbfa...545

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Psykisk vold»? Lykke til med dét søksmålet utenfor Skandinavia. 

Ja det er det som blir det i oversatt betydning. På engelsk er det controlling and coercive behavior. Var faktisk politiet selv som reiste sak, jeg visste ikke at det var en ting en gang. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anmeldt eksen min for voldtekt og drapsforsøk. Han fikk 2 måneder her i Norge. Sterke beviser, men han fikk strafferabatt fordi han innrømmet skyld 🤦‍♀️

Det er England, vet at de er blitt strenge med slike hendelser mot kvinner. 
Hvordan føler du deg i dag, han er vel fri og ute av fengsel. Er du redd osv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja det er det som blir det i oversatt betydning. På engelsk er det controlling and coercive behavior. Var faktisk politiet selv som reiste sak, jeg visste ikke at det var en ting en gang. 

Ok, det var bra

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da var ikke strafferammen særlig høy. 2 måneders fengsel er usedvanlig lite.

Strafferabatt er nærmest ikke tema på så lave strafferammer. Han ville Max ha fått 90 dager, sannsynligvis.

Det finnes ikke rettferdighet nok for mishandlede kvinner verden over.

Anonymkode: 61f65...1b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 7.40):

Etterforskning- og rettsprosess er så krevende at jeg valgte å la være. Blir som regel ord mot ord og man får seg en ny psykisk knekk. Jeg valgte å verne egen helse over prinsippet, mannen hadde kostet meg for mange år allerede.

Ønsker deg lykke til og håper du får noe ut av det❤️

Anonymkode: 97a10...53e

Jeg anmeldte, men det ble faktisk verre da. 2 år kontakt- og besøksforbud gjorde han rasende, og han ga faen i forbudet. Kom på døra, knuste vinduene mine, skar opp alle dekkene på bilen min 2 ganger. Hang på terrassen min når jeg var på jobb. Han la igjen tydelige spor på at han hadde vært der. Sendte meg trusselmeldinger fra andres mobilnummeret. Fikk nye damer som skulle "ta meg". Anmeldte alle bruddene på besøksforbudet. Sikkert 30 anmeldelser. Endte med rettsak, men han måtte ikke opp. Egentlig var jeg bare et vitne for politiet i en samlesak mot han, flere tyverier og innbrudd her og der, innførsel av mindre mengder narkotika. Han ble dømt til å betale en bot på 80.000. Jeg krysset ikke av på krav om erstatning. Det er lettere å få besøksforbud da.

Hvis det er fysisk vold/ seksuelle overgrep, og du har solide bevis, dropp det. Jeg ble helt utkjørt av prosessen. Det var ikke verdt det. 

Lykke til 

Anonymkode: dc564...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Anmeldte min x for fysisk vold med beviser. Flere år siden nå. Det var visst så uviktig at de glemte til og med å henlegge det.  Ikke hørt noe mer. 

Anonymkode: 39722...df0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tort å anmelde. Han bor rett i nærheten og jeg står helt alene i det, oppi mitt hode er det uansett min egen skyld så jeg ser for meg at jeg anmelder han og så er det JEG som ender opp med fengsel. Vet ikke om det går an en gang. Men håper det går bra for deg i alle fall ❣️

Anonymkode: b2bd9...c33

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvordan strafferammen er i det landet du har anmeldt, men her i Norge har jeg valgt å ikke anmelde pga lav strafferamme, og vanskelig å bevise psykisk vold, stalking og voldtekter. Han kommer til å få lav straff eller sakene bli henlagt, og jeg kommer til å bli utsatt for hevn av den mannen til den dagen jeg dør. Derfor ignorerer jeg bare, i håp om at han går lei tilslutt.

Anonymkode: 0f2ba...381

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...