Gjest Hj Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Har merket noen ganger nå at jeg har hatt blod i avføringen. Det er friskt blod, så det tyder vel på at bet er nært enden? De gangene det har kommet er når jeg har sittet lenge på toalettet f.esk hvis jeg har treg mage eller noe, men det er jo ikke så ofte da. Nå er det vel over et halvt år siden sist jeg merket noe. Men i går så hadde jeg litt treg mage og mye luft, og da kom det igjen. Er det normalt når en sitter lenge på do?
Ann Mari Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Gå til legen, blod i avføringen forteller at noe er galt. Kan jo bare være hemoroider
murmeldyret Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Sannsynligvis hemmorider ja, hvis bliodet er friskt (og ikke store mangder). Men kontakt legen hvis det vedvarer!
Gjest vimse Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Det kan også være en rift i endetarmsåpning, hvis det er hard og treg avføring. Men er dette noe som er vedvarende og/eller gjentagende, kan det være lurt å ta en tur til legen, bare for å få avklart hvorfor, slik at du evt kan forebygge at det skjer igjen.
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Frisk blod fra åpningen ved avføring tyder på hemorider. Du kan jo søke litt på det, så finner du mange gode råd. Hvis det er blod i/ inni avføringen så bør du komme deg sporenstraks til lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå