Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke lett å nekte henne adgang når hun står på døra klokka 21 på kvelden, etter 8 timers biltur. 

Anonymkode: 71363...cba

Da får hunden sove i bilen frem til hun har ordnet pass. Be henne legge frem en plan for hundepass den uken hun er hos dere. 

Anonymkode: 31259...76b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke lett å nekte henne adgang når hun står på døra klokka 21 på kvelden, etter 8 timers biltur. 

Og om hun tar hunden med, til tross for at du har sagt klart og tydelig at den ikke er velkommen, er det nettopp dette hun utnytter. 

Hun setter deg med vilje i en veldig vanskelig situasjon, og hun VET at det er vanskelig å nekte når hun først står der, og det bruker hun til å drite i dine grenser. 

Jada, det blir et "relasjonssår", men det blir det jo uansett? Enten viser du at du godtar at hun driter i dine grenser, og at hun er velkommen til å drite over hele deg, noe som vil skade dine følelser for henne, eller så sier du rolig at du har sagt klart ifra at hunden ikke er velkommen og ikke får være med, og om hun blir dypt såra og krenket av dette, vel, så er det jo hun selv som har laget problemet. 

Anonymkode: 5addf...d6f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har planer om å si at hunden skal være på rommet, men vet hun kommer til å slippe den ut når jeg ikke er hjemme (« den stakkars hunden hadde det vondt på rommet alene»)

Skrevet

Hundene mine er i sofaen hjemme, men de får ikke lov hos fremmede. Det vet de, og de tilhører en stri hunderase.  Hunder er flinke til å tilpasse seg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si at det er jo ikke du som er den vanskelige her. Du har vært tydelig hele tiden og regelen er ganske enkel og forholde seg til. Dette virker som ei dame som spiser hele armen om du tilbyr henne en liten finger, så her bør du ikke rikke deg. Og jeg skjønner det er vanskelig, men det er hun som gjør det vanskelig. Om situasjonen blir klein og forholdet vanskelig er det hennes feil. 
Står hun på døra deres med hunden eller at du tydelig, før og under avreise poengterer at hunden ikke er velkommen, ja da kan du henvise til nærmeste campinghytte eller noe i den duren. Kjempevanskelig ja, men det er hun som har gjort det slik. Du har vært tydelig hele veien. 

Anonymkode: c239b...bea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde glatt nektet henne å komme inn med hund. Du har vært tydelig fra start, så da må du bare fortsette. Her kommer ingen inn med hund, både pga allergi men også fordi vi har katt og barna er redd hunder. 

Anonymkode: 9e891...d63

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er en mann i 40-årene, som bor med kone og 3 ganske små barn. Kona er redd hunder, og barna har lite erfaring. 
Min mor kommer snart kjørende langveisfra for å besøke oss. Jeg liker ikke besøk fra henne (jeg liker ikke personligheten hennes), skulle ønske hun ble hjemme, men forstår at besøk av farmor er en del av pakka. Så hun får selvfølgelig komme, får eget rom, og vi har ingen problemer med å betale mat og andre utgifter for henne når hun er her. 

Problemet er hunden, en middels stor terrier, som hun vil ha med. Hun fikk den da den var 5 år, den hadde opplevd mye vondt, og har en noe vanskelig personlighet. Men hun er snill med den, og den har det nok bra nå. 

Men vi vil ikke ha hund her. Hunder er skitne, vi vil ikke ha uvaskede hunderumper i sofaen, og vi er bekymret for om hunden skal bite 3-åringen (i ansiktet). Omtrent i hver eneste samtale med mor har jeg gjentatt at hunder er uønskede, men hun sier alltid «vi får se på det», « den er jo ikke farlig», « jeg forstår ikke hvorfor den ikke er velkommen».

Mor kommer på besøk i neste uke, og hun hadde først avtalt at hunden skulle være hos noen venner. Hun sier imidlertid nå at vennene ikke kunne ha hunden likevel, og at hunden blir med. 

Hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke kaste henne på dør når hun ringer på med hunden på slep. Og dersom vi aksepterer hunden nå, så vil det bli vanskeligere å nekte den senere. 

1 hvorfor tror du at hunder er skitne? Ser du for deg alle hunder med bæsj i rumpa og lopper på seg?

2 hvorfor skal denne hunden bite deres barn i ansiktet? Er den sint? Voldelig? 

Vi har hund, den er verken skitten eller biter barna 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må si rett ut at hunden ikke skal inn i dere hus, og svarer hun «vi får se» så må du bare si at det er ikke noe å se an, hunden er ikke velkommen og må passes av andre. Jeg hater at hundeeiere tar det som en selvfølge at hunden skal være med.

Anonymkode: c997d...21e

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (35 minutter siden):

1 hvorfor tror du at hunder er skitne? Ser du for deg alle hunder med bæsj i rumpa og lopper på seg?

Altså. De blir jo ikke akkurat vasket i rompa hver gang de bæsjer...

Anonymkode: 328fe...f84

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (37 minutter siden):

Vaske dere hunden hver gang dere har gått tur?

Anonymkode: 06189...94f

AnonymBruker
Skrevet

Da må hunden stå i bånd ute og bo i bilen.

Anonymkode: 251ff...e71

AnonymBruker
Skrevet

Så synd at du ikke fikk ordnet pass til hunden. Da må vi nesten bare utsette besøket fra deg til du får ordnet pass til hunden. Som du vet, så ønsker vi ikke å ha hunden hos oss. 

Ferdig snakka!! 

Anonymkode: acad0...b80

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vaske dere hunden hver gang dere har gått tur?

Anonymkode: 06189...94f

Nei. Men  dusjer dere hver gang dere går til butikken eller tur? Ja om min min ruller i gjørme dusjer vi han.. men han blir jo ikke møkke etter gå en tur 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kan selvfølgelig nekte henne adgang, men relasjonssåret blir i så fall mye dypere og vanskeligere å reparere. 

Det såret er jo alerede hugd ut av henne som overkjører grensene dine.

Min mor har drevet med det der så lenge jeg kan huske, hun overkjører grenser og krever sympati for problemene hun selv skaper. Det er uaktuelt å mate slike tendenser for min del ihvertfall.

Moren din ville ha hund men vil ikke ta konsekvensene av å eie hunden hun har valgt.

Det er ikke deres problem at hun ikke tar sitt ansvar.

Anonymkode: 9b764...f7c

AnonymBruker
Skrevet

Håper for hundens del at de finner på å reise til andre på tur isteden . Hunden og dyr som har opplevd vonde ting kan være ekstra følsomme . 😢❤️

Anonymkode: cfc3b...9e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne vært typen til å nekte motsatt vei, for min del. At folk som har små barn, ikke får ta barna med inn i mitt hjem. Barn er grisete, høylytt, rotete og alltid seige på hendene. Ikke kan de spise uten å grise til alt rundt seg heller. 

Hvordan ville foreldre takle det? 

Det kan da ikke være et problem å få barnepass når man skal til folk som ikke liker barn, og ikke vil ha barn inn i huset sitt?

Anonymkode: addcc...982

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kunne vært typen til å nekte motsatt vei, for min del. At folk som har små barn, ikke får ta barna med inn i mitt hjem. Barn er grisete, høylytt, rotete og alltid seige på hendene. Ikke kan de spise uten å grise til alt rundt seg heller. 

Hvordan ville foreldre takle det? 

Det kan da ikke være et problem å få barnepass når man skal til folk som ikke liker barn, og ikke vil ha barn inn i huset sitt?

Haha, det samme kunne jeg gjort. Barn bråker, er skitne og ekle med snått som renner. Dessuten forventer ofte hysteriske foreldre at alt skal tilrettelegges for deres avkom. Ikke i mitt hjem, der får man ha kontroll på ungene sine. 

Anonymkode: b15b1...ea6

Skrevet

Hunder er renslige 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (29 minutter siden):

Nei. Men  dusjer dere hver gang dere går til butikken eller tur? Ja om min min ruller i gjørme dusjer vi han.. men han blir jo ikke møkke etter gå en tur 

Mennesker har på sko som de tar av når de går inn.

Anonymkode: 328fe...f84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha, det samme kunne jeg gjort. Barn bråker, er skitne og ekle med snått som renner. Dessuten forventer ofte hysteriske foreldre at alt skal tilrettelegges for deres avkom. Ikke i mitt hjem, der får man ha kontroll på ungene sine. 

Anonymkode: b15b1...ea6

😁 Ja, det er da ikke en selvfølge at folk som ikke har barn eller liker dem, må tvinges til å omgå andres barn i sitt eget hjem? 

Jeg liker ikke at unger flyr rundt og klasser på mine ting, roter og skal ha all oppmerksomhet hele tiden. Man får jo ikke kost seg og pratet avslappet med unger rundt seg.

Så jeg lurer oppriktig på om foreldre ville taklet å få beskjed om at barnet må plasseres et annet sted imens? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...