Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den dagen jeg føler meg som en ei masekjerringen overfor en mann, er dagen jeg vet at forholdet er over. 

Anonymkode: a2bf2...6b4

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han manipulerer deg. Gjør deg selv en tjeneste og styr unna han her...

Anonymkode: adb86...104

Jeg tolker det mer at det er hun som manipulerer og kontrollerer. 

Hun er den som krever og setter krav. Han virker å være en fri sjel som ikke setter krav til noen.

Hvordan kan det ha seg at du da hevder at det er han som er den som manipulerer? 

Anonymkode: 3e0ec...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 13.47):

Hun er den som krever og setter krav. Han virker å være en fri sjel som ikke setter krav til noen.

Hvordan kan det ha seg at du da hevder at det er han som er den som manipulerer? 

Det ordnet seg, men jeg måtte si ifra at jeg mister gnisten om han ikke viser interesse. Det er da logisk? Aldri gøy å "mase" seg til et møte. Her i dette tilfelle var det visst misforståelse men han tok initiativ til å vik møtes i helgen. Vi får se hvordan alt utvikler seg, jeg venter enda på at en mann tar meg med storm 

Anonymkode: dff60...db5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 12.45):

Han er ikke tiltaksløs, han beveger seg jo på en måte som gjør at han får beholde det som passer han: han har deg som en halvveis relasjon, samtidig som han nok er åpen for andre også. Jeg regner med at dere har sex? Det er jo da grunnen til at han ikke ønsker å miste deg, ergo ikke ønsker å miste tilgang til sexen. Han liker ikke deg nok til å investere i deg, dessverre. 

Anonymkode: 3471a...a80

Hvordan skal jeg få vite at han vil mer enn kun sex? Nytter ikke å spørre, den samtalen har vi hatt uten å bli klokere av den grunn. 

Han nevnte at vi skulle finne på noe, det klinger bra i mine ører. Vi må vise oss, ut å gjøre ting sammen. Jeg nevnte det også så håper han våkner litt nå 

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (På 23.6.2025 den 12.35):

En mann som er interessert i å bli bedre kjent, viser det ganske tydelig. Da er han "på" og ivrig etter å møtes. 

For meg høres det ut som at han ikke er like interessert i å bli kjent, som det du er 🤔 En sånn vingle-petter av en fyr, hadde jeg ikke orket å forholde meg til 🤔 Move on! 😊

Gjelder dette for kvinner også? I så fall er det ingen kvinner som er interessert i meg i hvert fall i og med at det er alltid jeg som må ta initiativet.

Anonymkode: 86b9b...ed8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder dette for kvinner også? I så fall er det ingen kvinner som er interessert i meg i hvert fall i og med at det er alltid jeg som må ta initiativet.

Det bør selvfølgelig gå begge veier 😊 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger du å spørre konstant da? Hva med å bare trekke deg tilbake, ikke ta initiativ. Svar hyggelig om han tar kontakt, men ikke gi mer enn du får. Hvis han bare lar det svinne hen da så er han jo ikke interessert. 

Anonymkode: 370d4...e6e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 11.16):

Eller er det innafor? 

Vi har datet eingod stund, siden begynnelsen av mars. Jeg tar initiativ til å møtes, spør han alltid, han sjeldent. 

Jeg har nevnt dette for han ett par ganger men han sier jeg må slutte å tenke og overdranatisere alt. Slo meg til ro med det, men igjen føles det sånn og jeg var på nippen ved å gi opp. Han kaller meg virrehøne osv fordi han føler jeg vingler så. Er det rart? Jeg gir uttrykkelig beskjed om at jeg trenger at han gir meg mer. 

Kan han ikke bare gi meg opp da? Ser ikke ut som han helt vil det. 

3 mnd er ikke ei god stund, forholdet er i starten. Er dere kjærester eller bare "roter" dere? Litt viktig å avklare. Trekk deg litt tilbake, la han ta styringen innimellom og se hva som skjer når du gjør det. En mann som er interessert viser det på alle måter.

Anonymkode: 343ec...f07

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Det bør selvfølgelig gå begge veier 😊 

Ok. Da kan jeg bare gi opp da.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 13.47):

Fordi han bagatelliserer hennes behov når hun gir uttrykk for dem. 

Mennesker som ønsker å kontrollere andre har en tendens til å hevde at de overdramatiserer. Med andre ord: Det du føler er ikke så viktig. 

Hadde noen sagt det til meg så hadde jeg bedt om konkrete eksempler. 

Å si at man overdramatiserer alt. Er som å si du skal alltid ha det slik osv...

Det stemmer ikke bestandig. 

Er ingen andre mennesker som får lov til å bestemme over mine følelser. Mine følelser er mine, og de er ekte selv om de ikke samsvarer med andres. 

Når en person blir overveldet av følelser, så viser man forståelse og empati selv om man ikke er enig. Det går det faktisk an å gjøre. 

Hersketeknikker er ikke bra.

Screenshot_20250626-150727.png

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok. Da kan jeg bare gi opp da.

Du trenger da ikke gi opp 😊 Jeg har tro på at det finnes en kjæreste for de fleste. Så lenge man oppfører seg noenlunde normalt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trenger du å spørre konstant da? Hva med å bare trekke deg tilbake, ikke ta initiativ. Svar hyggelig om han tar kontakt, men ikke gi mer enn du får. Hvis han bare lar det svinne hen da så er han jo ikke interessert. 

Anonymkode: 370d4...e6e

Helt sant, skal gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi han bagatelliserer hennes behov når hun gir uttrykk for dem. 

Mennesker som ønsker å kontrollere andre har en tendens til å hevde at de overdramatiserer. Med andre ord: Det du føler er ikke så viktig. 

Hadde noen sagt det til meg så hadde jeg bedt om konkrete eksempler. 

Å si at man overdramatiserer alt. Er som å si du skal alltid ha det slik osv...

Det stemmer ikke bestandig. 

Er ingen andre mennesker som får lov til å bestemme over mine følelser. Mine følelser er mine, og de er ekte selv om de ikke samsvarer med andres. 

Når en person blir overveldet av følelser, så viser man forståelse og empati selv om man ikke er enig. Det går det faktisk an å gjøre. 

Hersketeknikker er ikke bra.

Screenshot_20250626-150727.png

Jeg er enig, jeg hadde håpet på at han kunne sett litt mer det han selv gjør. Hvis vi blir sammen så vil jeg ikke ende opp med en mann som aldri innrømmer sine feil. Jeg kan ta feil jeg også og få dårlig samvittighet, prøve å rette det opp igjen. Alle kan gjøre feil men det er hvadu gjør med det etterpå som sier mye. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (4 timer siden):

Du trenger da ikke gi opp 😊 Jeg har tro på at det finnes en kjæreste for de fleste. Så lenge man oppfører seg noenlunde normalt. 

Tror du virkelig det finnes en der ute for meg? Det er rart men jeg føler egentlig at dette ikke er den mannen jeg ender opp med men jeg tillater meg at jeg muligens blir brukt for en periode men det kan også være en forsiktig mann som bare er litt treig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det ordnet seg, men jeg måtte si ifra at jeg mister gnisten om han ikke viser interesse. Det er da logisk? Aldri gøy å "mase" seg til et møte. Her i dette tilfelle var det visst misforståelse men han tok initiativ til å vik møtes i helgen. Vi får se hvordan alt utvikler seg, jeg venter enda på at en mann tar meg med storm 

Så du lagde bare et kjempedrama bare fordi han ikke viste nok interesse på et par dager. Jesus altså. 

Ingenting er så herlig som ei god prinsesse som lager styr når ting ikke skjer etter hennes ønsker. 

Får håpe han ser galskapen med deg og finner seg ei som ikke har slike nykker.. Stakkar stakkars mann. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du lagde bare et kjempedrama bare fordi han ikke viste nok interesse på et par dager. Jesus altså. 

Ingenting er så herlig som ei god prinsesse som lager styr når ting ikke skjer etter hennes ønsker. 

Får håpe han ser galskapen med deg og finner seg ei som ikke har slike nykker.. Stakkar stakkars mann. 

Det har skjedd i perioder fra mars, så ikke bare ei gang. Lager ikke drama, jeg bare mister litt interesse og blir likegyldig. 

• Liker 3
Skrevet

Å være tydelig om sine behov, preferanser og ønsker er ikke å "overanalysere" og lage drama osv. Tvert imot er det å få høre andres behov og så måtte kategorisere det, dømme det, og definere det som noe negativt et tegn på at man er emosjonelt umoden. Og så mange av oss er jo emosjonelt umodne, så det trenger jo ikke være dealbreaker, men hvis en ikke tenker å jobbe med det, som denne type emosjonelt umodenhet der en bare klandrer den andre for å være "for mye" jobber sjelden med seg selv, fordi det er alle andre som er problemet. 

Si hva du trenger og gi ham plass til å møte deg der, gjør han ikke det, har du svaret ditt. "He's just not that into you". 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 11.29):

Takk🩷 er bare litt slitsomt. 

Har han rett med at jeg er surrehue og vinglete? Hvem hadde ikke reagert på dette. 

Mest sannsynlig ikke. Nå vet ikke jeg hvor sjeldent han tar insj. Noen legger faktisk sin egen uærlige disinteresse for andre på nettopp de som de ikke er interessert i. I stedet for å innrømme for seg selv og den andre at de ikke er interessert, så karakteriserer de den andres interesse og initiativ som drama, needy, overtenking (hersketeknikker) eller de finner feil overalt, etc. Så dumper de deg og får deg til å tro det var din feil fordi alle de ovennevnte greiene, selv om det handlet om at de selv ikke var interessert. Er faktisk ikke så unormalt, selv om det er forjævlig gjort. Hvis han er en sånn type så er det good riddance.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror du virkelig det finnes en der ute for meg? Det er rart men jeg føler egentlig at dette ikke er den mannen jeg ender opp med men jeg tillater meg at jeg muligens blir brukt for en periode men det kan også være en forsiktig mann som bare er litt treig. 

Ja, det tror jeg. Jeg har alltid hatt troen på kjærligheten 😊 Noen ganger må man lete litt ekstra for å finne den da. Men det er verdt det når det klaffer. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 11.16):

Kan han ikke bare gi meg opp da? Ser ikke ut som han helt vil det. 

Eller omvendt 🤷‍♀️ kan du ikke bare ta et hint 💔

Anonymkode: cad23...b01

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...