AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Hei, jeg har aldri hatt så fin hud som etter at jeg i fjor startet på Medik8 crystal retinal 20. Den inneholder 0,20 % retinal. Vil dette produktet påvirkes at de nye retinol-reglene som kommer? Forstår det slik at produkter som inneholder mer enn 0,3 % retinol vil bli forbudt. Medik8 inneholder bare 0,2%, men det er jo retinal og ikke retinol. Jeg er forvirret og blir glad om noen vet 😊 Anonymkode: bba87...4aa
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Du kan heller starte på adapelen eller tretinoin på resept. Ser også nett/video legene reklamerer for at de skriver ut resept på tretinoin. Jeg har aldri hatt så fin hud som etter at jeg startet med differin (adapelen) bruker det vær 2 til 3 dag. Huden tåler det så mye bedre enn alle disse hudpleie retinol produktene jeg har prøvd inkludert medik8. Anonymkode: b65e4...bbc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ser også nett/video legene reklamerer for at de skriver ut resept på tretinoin. Ok, interessant! Men hvem er nett/video-legene? Får ikke resultat på det i google. Sliter ikke med akne, men hadde gjerne prøvd tretinoin mot solskader, ujevn hudtone og linjer. Anonymkode: bba87...4aa
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Man får vel ikke resept på tretionin sånn uten videre. Anonymkode: 35227...09b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ok, interessant! Men hvem er nett/video-legene? Får ikke resultat på det i google. Sliter ikke med akne, men hadde gjerne prøvd tretinoin mot solskader, ujevn hudtone og linjer. Anonymkode: bba87...4aa Differin (adapelen) anbefales mot acne. Den er mildere enn tretinoin så hadde prøvd den først. Jeg har kjøpt flere tuber over disk i utlandet og tenkte bare å gå til fastlegen når jeg er tom. Min hud er veldig sensetiv men tåler den fint. Huden har blitt kjempe fin etter at jeg startet med den. Jeg husker ikke hvilken av disse video legene det var men det var et av disse store nye firmaene som jeg leste kunne skrive ut resepter. Anonymkode: b65e4...bbc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man får vel ikke resept på tretionin sånn uten videre. Anonymkode: 35227...09b Man får resept viss mann har en hud som har acne. Eller mann er over en viss alder og ønsker å gjøre noe med aldringstegn. Anonymkode: b65e4...bbc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Tretinoin er sikkert kjempebra, men ser ikke for meg at en 35 år gammel kvinne som ikke har noen større hudproblemer enn noen linjer og små pogmentflekker her og der får respept på det. Men er det noen som vet om det vil være mulig å kjøpe Medik8 crystal retinal 20 også etter at retinol-forbudet trer i kraft? For meg har dette vært et vidunderprodukt, men det må være den høyeste styrken som altså er 0,2% retinAL. Ts Anonymkode: bba87...4aa
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tretinoin er sikkert kjempebra, men ser ikke for meg at en 35 år gammel kvinne som ikke har noen større hudproblemer enn noen linjer og små pogmentflekker her og der får respept på det. Men er det noen som vet om det vil være mulig å kjøpe Medik8 crystal retinal 20 også etter at retinol-forbudet trer i kraft? For meg har dette vært et vidunderprodukt, men det må være den høyeste styrken som altså er 0,2% retinAL. Ts Anonymkode: bba87...4aa Det kommer helt an på din lege. Jeg har selv fått, og kjenner flere andre som får resept på tretnoin hos legen uten problemer. Finner ingenting om at retinAL blir begrenset? I følge linken gjelder det retinol, retinylacetat og retinylpalmitat, ikke retinAL. https://beths.no/blogg/blir-retinol-ulovlig-i-norge/ Her en en grei oversikt over ulike typer retinol https://www.heltkrem.no/produkt/guidetilretinoltyper Sånn at det kanskje er litt mindre forvirrende. Anonymkode: d25a2...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det kommer helt an på din lege. Jeg har selv fått, og kjenner flere andre som får resept på tretnoin hos legen uten problemer. Finner ingenting om at retinAL blir begrenset? I følge linken gjelder det retinol, retinylacetat og retinylpalmitat, ikke retinAL. https://beths.no/blogg/blir-retinol-ulovlig-i-norge/ Her en en grei oversikt over ulike typer retinol https://www.heltkrem.no/produkt/guidetilretinoltyper Sånn at det kanskje er litt mindre forvirrende. Anonymkode: d25a2...eb4 Tusen takk! Ts Anonymkode: bba87...4aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå