Orly Skrevet mandag kl 06:39 #21 Skrevet mandag kl 06:39 Lillemor_Meg skrev (5 minutter siden): Det mest interessante med denne saken er at hovedpersonene selv ikke ønsker oppmerksomhet rundt privatlivet sitt, men at mediene ikke respekterer dette, og i tillegg mener at de er "ofre" fordi hovedpersonene ønsker å holde privatlivet privat. Enig, blir flau av se og hør som prøvde å komme seg inn in! I kirken , pinlig . At det er offentlig sted betyr ikke at man bør drite i hvordan man oppfører seg. 11
Orly Skrevet mandag kl 06:39 #22 Skrevet mandag kl 06:39 pop up bruker skrev (8 timer siden): Jeg syns også det er litt rart at det hsr vært så mye ettersom jeg opplever Martin Ødegår som relativt privat. Leser at de skla ha brukt 3-5 mill på bryllupet. Det er helt sjukt mye penger på et bryllup.. Reagert på at en reporter fra se og hør ble fjernet med fysik makt fra en offentlig plass. Det er ikke greit, og bra det ble anmeldt. Ikke greit? Han prøvde å gå inn i kirken , totalt unødvendig og tåpelig oppførsel 12
Palmemor Skrevet mandag kl 06:54 #23 Skrevet mandag kl 06:54 Orly skrev (14 minutter siden): Ikke greit? Han prøvde å gå inn i kirken , totalt unødvendig og tåpelig oppførsel Men så er vel kirken en offentlig plass og hvor alle kan gå inn 1
Lillemor_Meg Skrevet mandag kl 07:05 #24 Skrevet mandag kl 07:05 Palmemor skrev (2 minutter siden): Men så er vel kirken en offentlig plass og hvor alle kan gå inn Ikke hvis det er et lukket arrangement https://www.kirken.no/globalassets/kirken.no/om-kirken/slik-styres-kirken/lover-og-regler/8 bestemmelser vedr. kirken kirkelig inventar og utstyr/regler om bruk av kirkene 13. april 2024.pdf Sitat § 17. Adgang til kirken Enhver har adgang til de arrangementer som holdes i kirken. En person kan bare bortvises dersom han forstyrrer arrangementet eller krenker kirkens verdighet. Ved bruk av kirken til vigsler og begravelser kan presten utfra sitt pastorale skjønn i særlige tilfeller bestemme at handlingen skal foregå for lukkede dører. 5 6
Littelulla Skrevet mandag kl 07:16 #25 Skrevet mandag kl 07:16 Er det noen som gidder å forklare meg logikken i at når man er lei skriverier om en sak, så velger man å selv skape enda mer skriverier om den saken man er så lei? 😅 8 6
Tough cookie Skrevet mandag kl 07:17 #26 Skrevet mandag kl 07:17 Martin Ødegaard er en veldig privat fotballspiller og ønsket ikke noe blest om sitt bryllup, men siden han er kaptein på Arsenal og hadde mange verdenskjente fotballspillere som gjester, var bryllupet av stor interesse for mediene. Det er blir jo litt agurknyheter, siden det eneste som skjer for tiden i resten av verden er krig og elendighet. 7
A-hunter Skrevet mandag kl 07:31 #27 Skrevet mandag kl 07:31 Tough cookie skrev (9 minutter siden): Martin Ødegaard er en veldig privat fotballspiller og ønsket ikke noe blest om sitt bryllup, men siden han er kaptein på Arsenal og hadde mange verdenskjente fotballspillere som gjester, var bryllupet av stor interesse for mediene. Det er blir jo litt agurknyheter, siden det eneste som skjer for tiden i resten av verden er krig og elendighet. Blir ikke dette med "stor interesse for mediene" å snu helt rundt på saken? Media - som lever av at folk klikker - lager saker om det folk klikker på. De lager jo ikke sakene, de formidler dem. Når en konkret sak ligger på toppen gjennom en hel helg skjer det bare fordi det foregår en helt enorm klikking på dem. 2
cerruti Skrevet mandag kl 07:35 #28 Skrevet mandag kl 07:35 pop up bruker skrev (9 timer siden): Jeg syns også det er litt rart at det hsr vært så mye ettersom jeg opplever Martin Ødegår som relativt privat. Leser at de skla ha brukt 3-5 mill på bryllupet. Det er helt sjukt mye penger på et bryllup.. Reagert på at en reporter fra se og hør ble fjernet med fysik makt fra en offentlig plass. Det er ikke greit, og bra det ble anmeldt. Han tjener vel flere mill i uka, så egentlig ikke så rart at de bruker under en mnd-lønn på bryllupet. 5
tirben Skrevet mandag kl 08:46 #29 Skrevet mandag kl 08:46 cerruti skrev (1 time siden): Han tjener vel flere mill i uka, så egentlig ikke så rart at de bruker under en mnd-lønn på bryllupet. Med dagens kurs har Ødegaard en ukeslønn på 3,1 millioner kroner og en årslønn på svimlende 164,9 millioner kroner. 2
Istapp Skrevet mandag kl 09:31 #30 Skrevet mandag kl 09:31 tirben skrev (42 minutter siden): Med dagens kurs har Ødegaard en ukeslønn på 3,1 millioner kroner og en årslønn på svimlende 164,9 millioner kroner. Horribelt lønnsnivå på fotballspillere. De gjør ikke noe vettugt og noe som egentlig gagner verden - de løper etter en lærkule og skal få denne lærkula forbi en mann mellom tre målstenger. Hadde nå dette lønnsnivået tilfalt arbeidstakere som gjorde noe fornuftig, som verdenssamfunnet og menneskeheten hadde nytte av. 8 5
Orly Skrevet mandag kl 14:51 #31 Skrevet mandag kl 14:51 Istapp skrev (5 timer siden): Horribelt lønnsnivå på fotballspillere. De gjør ikke noe vettugt og noe som egentlig gagner verden - de løper etter en lærkule og skal få denne lærkula forbi en mann mellom tre målstenger. Hadde nå dette lønnsnivået tilfalt arbeidstakere som gjorde noe fornuftig, som verdenssamfunnet og menneskeheten hadde nytte av. Gjør ikke noe vettugt? Det kommer nok fra noen som ikke liker fotball ja 5 1
Colourmaker Skrevet mandag kl 14:57 #32 Skrevet mandag kl 14:57 Litt rar pengebruk uansett hva man tjener. For de millionene brukt på bryllupet så kunne mange veldedige organisasjoner gjort mye hvis det ble donert til de i stedet. 1
Vma Skrevet mandag kl 15:03 #33 Skrevet mandag kl 15:03 Det sier jo egentlig mest om IQ nivået til store deler av leserne når slike saker selger så bra. 2 1
Johan uten land Skrevet mandag kl 15:04 #34 Skrevet mandag kl 15:04 En får bare la det gå at de kommersielle tabloidmediene kjører på med dette. Men det jeg reagerer på er at NRK.no en god stund hadde de to øverste sakene med dette bryllupet. Det synes jeg faktisk ikke er helt greit. På NRK.no synes jeg de bør ha et visst vett til å prioritere vesentlighet i sakene sine. NRK er statlig finansiert og jeg ser virkelig ikke poenget med at de priortiterer kjendisstoff.... men den NRK-skuta er jo ute av kurs. Til og med en Dagsnytt-melding, altså en sånn kortsendings om går hver time, presterte de å få med en melding om at det er slutt mellom en influenser og en kjæreste. Helt utrolig. Det sier litt om at de faktisk ikke helt skjønner samfunnsoppdraget sitt. 6
K_mb Skrevet mandag kl 15:10 #36 Skrevet mandag kl 15:10 Orly skrev (4 minutter siden): Gjør ikke noe vettugt? Det kommer nok fra noen som ikke liker fotball ja Jeg liker fotball, men synes også lønnsnivået er hinsides. Fotballspillere (ikke alle) er hovne og arrogante i takt med lønnsnivået. Det er gøy med fotball og jeg følger tett laget mitt i eliteserien og landslaget, men det er ikke den viktigste jobben her i verden, og ei heller verdens undergang om vi taper. Kjipt ja, men det finnes viktigere ting her i verden. Personlig har jeg ingen interesse av dette bryllupet, men jeg synes at det er over grensen og å fysisk kaste ut en fotograf som er på jobb, og som har all rett til å fotografere. Sorry, men når du er så priviligert å tjener enorme summer på å utøve verdens mest populære sport, er en offentlig person, kommer fra lille Norge og har invitert mange kjente mennesker så bør du regne med at det er en viss interesse rundt bryllupet. 3 2 2
Christiane_W Skrevet tirsdag kl 01:13 #37 Skrevet tirsdag kl 01:13 (endret) Tough cookie skrev (17 timer siden): Martin Ødegaard er en veldig privat fotballspiller og ønsket ikke noe blest om sitt bryllup, men siden han er kaptein på Arsenal og hadde mange verdenskjente fotballspillere som gjester, var bryllupet av stor interesse for mediene. Det er blir jo litt agurknyheter, siden det eneste som skjer for tiden i resten av verden er krig og elendighet. Han er også kaptein på det norske landslaget i fotball og kona har vært proffdanser i flere sesonger av Skal vi danse. Greit nok at han er privat, men det burde ikke komme som en bombe for dem at mediene var interessert i bryllupet. Vil tro de kunne spart seg for mye uønsket oppførsel fra fotografer/journalister/folk flest om de hadde stilt opp på noen bilder i løpet av de to dagene bryllupet ble feiret. Jeg bor i Lier, ikke langt fra Svensefjøset der de hadde festen fredag kveld. Der samlet det seg en del tenåringer utenfor porten som håpet å få et glimt av idolene sine. Sønnen til en venninne av meg var blant dem og i følge ham hadde vaktene vært veldig bryske og ufine mot dem når de nærmet seg den lukkede porten inn til gården (merket med rosa). Porten ligger ca 100 meter fra gårdstunet der festen ble holdt (merket med turkis) og tunet er skjermet, så man ser ingenting av det som skjer der inne fra porten, så det var ikke sånn at de forstyrret festen på noen måte. De flyttet seg fra porten og ut til parkeringsplassen på barneskolen (merket med gult) som ligger rett ved krysset der man tar av inn til Svensefjøset og da bussene med gjestene forlot stedet fikk ungdommene pes fra vaktene for at de fortsatt hang der. På kommunens eiendom, 200 meter fra tunet der festen foregikk og 100 meter fra porten. Joda, tenåringer kan sikkert være irriterende og påtrengende, men å kjefte for at de hang på en parkeringsplass utenfor eiendommen der festen ble holdt i håp om å få et glimt av idolene sine er unødvendig i min verden. Endret tirsdag kl 01:15 av Christiane_W La til link til Finn kart som skjermdump er fra. 1 2
Colourmaker Skrevet tirsdag kl 08:41 #38 Skrevet tirsdag kl 08:41 Christiane_W skrev (7 timer siden): Han er også kaptein på det norske landslaget i fotball og kona har vært proffdanser i flere sesonger av Skal vi danse. Greit nok at han er privat, men det burde ikke komme som en bombe for dem at mediene var interessert i bryllupet. Vil tro de kunne spart seg for mye uønsket oppførsel fra fotografer/journalister/folk flest om de hadde stilt opp på noen bilder i løpet av de to dagene bryllupet ble feiret. Jeg bor i Lier, ikke langt fra Svensefjøset der de hadde festen fredag kveld. Der samlet det seg en del tenåringer utenfor porten som håpet å få et glimt av idolene sine. Sønnen til en venninne av meg var blant dem og i følge ham hadde vaktene vært veldig bryske og ufine mot dem når de nærmet seg den lukkede porten inn til gården (merket med rosa). Porten ligger ca 100 meter fra gårdstunet der festen ble holdt (merket med turkis) og tunet er skjermet, så man ser ingenting av det som skjer der inne fra porten, så det var ikke sånn at de forstyrret festen på noen måte. De flyttet seg fra porten og ut til parkeringsplassen på barneskolen (merket med gult) som ligger rett ved krysset der man tar av inn til Svensefjøset og da bussene med gjestene forlot stedet fikk ungdommene pes fra vaktene for at de fortsatt hang der. På kommunens eiendom, 200 meter fra tunet der festen foregikk og 100 meter fra porten. Joda, tenåringer kan sikkert være irriterende og påtrengende, men å kjefte for at de hang på en parkeringsplass utenfor eiendommen der festen ble holdt i håp om å få et glimt av idolene sine er unødvendig i min verden. Tips pressen, de er interessert i gode tips.
Beyond the Scoop Skrevet tirsdag kl 08:48 #39 Skrevet tirsdag kl 08:48 monican94 skrev (På 22.6.2025 den 23.46): bare å scrolle forbi det du ikke liker💪 det klarer du nok Det er lett å skrolle forbi det i diverse nettaviser, men når det kommer på nyhetssendingene på tv er det ikke like lett. Det er faktisk ikke noe å ha på nyhetene. Det er ingen nyhetssak! At Nrk hadde om det på lørdagsrevyen er slett en stor vits. De hadde garantert hatt faktisk sport å ha der i stedet. 1
Fantorangen-Oslo Skrevet tirsdag kl 09:48 #40 Skrevet tirsdag kl 09:48 (endret) Christiane_W skrev (9 timer siden): Han er også kaptein på det norske landslaget i fotball og kona har vært proffdanser i flere sesonger av Skal vi danse. Greit nok at han er privat, men det burde ikke komme som en bombe for dem at mediene var interessert i bryllupet. Vil tro de kunne spart seg for mye uønsket oppførsel fra fotografer/journalister/folk flest om de hadde stilt opp på noen bilder i løpet av de to dagene bryllupet ble feiret. Jeg bor i Lier, ikke langt fra Svensefjøset der de hadde festen fredag kveld. Der samlet det seg en del tenåringer utenfor porten som håpet å få et glimt av idolene sine. Sønnen til en venninne av meg var blant dem og i følge ham hadde vaktene vært veldig bryske og ufine mot dem når de nærmet seg den lukkede porten inn til gården (merket med rosa). Porten ligger ca 100 meter fra gårdstunet der festen ble holdt (merket med turkis) og tunet er skjermet, så man ser ingenting av det som skjer der inne fra porten, så det var ikke sånn at de forstyrret festen på noen måte. De flyttet seg fra porten og ut til parkeringsplassen på barneskolen (merket med gult) som ligger rett ved krysset der man tar av inn til Svensefjøset og da bussene med gjestene forlot stedet fikk ungdommene pes fra vaktene for at de fortsatt hang der. På kommunens eiendom, 200 meter fra tunet der festen foregikk og 100 meter fra porten. Joda, tenåringer kan sikkert være irriterende og påtrengende, men å kjefte for at de hang på en parkeringsplass utenfor eiendommen der festen ble holdt i håp om å få et glimt av idolene sine er unødvendig i min verden. Spot on! Spilling har selv lagt ut en god del privat etter at hun ble sammen med Ødegård. Før det var det kun fra studioet og noe fra SVD. Da jeg klikket inn på noen av reportasjene ifm bryllupet ble jeg litt sånn "Hæ? Er du du blitt den nye Märtha Louise (og DV) sånn som dere får vaktene til å holde opp store, hvite laken foran dere og bilene kjørte rett inni hvite, store telt for at ingen skulle se hvem som gikk ut av bilene"..Det var knapt verdenskjendiser der. Hadde Haaøand deltatt i bryllupet ville det være mye villere tendenser. Ødegård har ikke den it-faktoren han har, han er litt tam og kjedelig og det er mest fotballinteresserte som følger med på han. Spilling har jeg alltid likt, men synes kanskje nesen har gått litt i været etter at hun ble sammen med han og den jordnære jenta ikke lenger er like jordnær...bortsett fra at det var litt kult å se at de bestilte 40 Dominos-pizzaer som nattmat, det er det ikke mange "verdenskjendiser" som gjør i bryllupet sitt i sine a la "Chateu Marmont-palasser" hvor de ofte feirer...her var det norskt, men allikevel ville de være de "hot shot`ene" som feirer som a la Nette Nestea og Jon Olsson..de kunne stilt opp på et par bilder så hadde det blitt roligere. Forsvarer allikevel ikke Se og Hør-fotografen som var på vei opp kirketrappen. Frekt og unødig, men igjen - hele greia synes jeg var "cringe" som ungdommen sier..Spilling har regien, ser det ut som..vekk med disse lamme laknene. Endret tirsdag kl 11:12 av Fantorangen-Oslo 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå