Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere har som har fått dette pga graviditet og amming ?

Blodårene mine virkelig står ut av hendene .. ser så ekstremt ut :( lurer på om dette er normalt og om det vil gå over av seg selv når jeg ikke ammer lenger 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det veldig på underarmene. Det er ikke sånn nå (1,5 år siden ammeslutt) men vet ikke når det gikk over. Bare husker at jeg bekymret meg for det en stund og det var mot slutten av min perm tror jeg.. Spurte fastlegen på en time om noe annet og han avfeide det som ikke noe jeg skulle tenke på..

Anonymkode: 4d441...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk veldig utstående blodårer på brystene og oppover kragebena når jeg ammet. Opplevde at det gradvis forsvant når jeg sluttet å amme. Kom tilbake rundt 4-5 mnd i neste svangerskap. 

Anonymkode: b0936...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gikk over lenge før ammingen var ferdig. Var verst den første tiden.

Anonymkode: 4d00f...0a6

AnonymBruker
Skrevet

Interessant at flere har opplevd dette, jeg hadde ikke hørt om det. Legen jeg var hos mente det var fordi jeg bar så mye på baby, som var en form for trening, og trening kunne gi utstående blodårer (kombinert med at jeg gikk ned i vekt under amming) 😄 Men føltes som at han bare sa noe fordi han ikke visste. 

Anonymkode: 4d441...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Man har mer blod i kroppen under graviditet, så ikke så rart om man opplever mer framtredende blodårer, kanskje særlig hvis de ikke ligger så dypt i utgangspunktet. Jeg har dype blodårer, så opplever bare utstående blodårer på puppene når det er lenge siden jeg har ammet.

Anonymkode: 01434...49a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det til vanlig, ikke hele tiden, men ofte. For min del har det ikke med amming å gjøre. Men er ikke noe problem/skummelt. 

Anonymkode: 3aa0b...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...