AnonymBruker Skrevet 23. juni #41 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du begynte, med å legge på meg bagasje og mangel på objektivitet, så du får tåle å få tilbake. Flere av anmeldelsene setter fingeren på at hun har traumer og at disse påvirker forholdet i stor grad. Det gjør filmen selv også, selv om du vil at det skal være "likt". Filmen er også et portrett av traumer og oppgjør med traumer, selv om han selvfølgelig har sin del i at forholdet også er vanskelig. Det er helt åpenbart og er noe av det som gjør filmen sterk. Hun er også den som vokser mest i filmen, mot slutten, fordi hun forstår at hun sliter og forakter seg selv. Slutten er for øvrig ganske forstyrrende, gitt hvilken effekt traumene har påført henne. Anonymkode: 68cd1...832 Gosh. Her var det heftig krangling 🤣🤣skjønner godt at det blir krig i verden Anonymkode: 54903...24d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #42 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi kan krangle sånn. Har ikke sett filmen, men det kan bli litt høyt volum ja. Men hos oss kan det bli slik fordi jeg er sånn som ofte tar opp problemer, og vil snakke om ting. Mannen min synes det er slitsomt, og vil helst ikke plages med slikt, han er elendig på å kommunisere og har en tendens til å "melde seg ut". Det er utrolig provoserende for meg, og av og til klarer jeg ikke holde meg rolig. Mannen holder jo alt som plager han inni seg helt til det kan eksplodere. Dere som aldri krangler, er dere bare alltid enige da? Eller gir en part alltid seg uten noe styr? Jeg om mannen er uenige om mye vi, og han er veldig sta og gir seg sjelden. Må si det virker deilig å ikke krangle. Anonymkode: 10fd6...a1d Normalt utviklede voksne evner å diskutere noe uten å krangle. Anonymkode: 9514e...aa7
AnonymBruker Skrevet 23. juni #43 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Gosh. Her var det heftig krangling 🤣🤣skjønner godt at det blir krig i verden Anonymkode: 54903...24d Ja, alltid så kult å stå på utsiden og peke på andre for å heve seg over andre også Anonymkode: 68cd1...832 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #44 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Normalt utviklede voksne evner å diskutere noe uten å krangle. Anonymkode: 9514e...aa7 Normale voksne kan krangle de også. Ærlig talt. Anonymkode: 68cd1...832
AnonymBruker Skrevet 23. juni #45 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du begynte, med å legge på meg bagasje og mangel på objektivitet, så du får tåle å få tilbake. Flere av anmeldelsene setter fingeren på at hun har traumer og at disse påvirker forholdet i stor grad. Det gjør filmen selv også, selv om du vil at det skal være "likt". Filmen er også et portrett av traumer og oppgjør med traumer, selv om han selvfølgelig har sin del i at forholdet også er vanskelig. Det er helt åpenbart og er noe av det som gjør filmen sterk. Hun er også den som vokser mest i filmen, mot slutten, fordi hun forstår at hun sliter og forakter seg selv. Slutten er for øvrig ganske forstyrrende, gitt hvilken effekt traumene har påført henne. Anonymkode: 68cd1...832 Ingen behov for at du skal prøve å overbevise noen her. Dette er din oppfatning av filmen og slik du mener den skal tolkes. Deg om det. Anonymkode: 4d331...884 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #46 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Gosh. Her var det heftig krangling 🤣🤣skjønner godt at det blir krig i verden Anonymkode: 54903...24d Du kan så si😅 Anonymkode: 4d331...884
AnonymBruker Skrevet 23. juni #47 Skrevet 23. juni Vet ikke helt hvordan de kranglet i den filmen, men jeg kranglet ofte høylytt og heftig med min eks. Kunne ikke ta opp noenting uten at det ble en heftig krangel. Med min nåværende samboer derimot, krangler jeg aldri med. Vi har diskusjoner og kan fint diskutere friskt og være uenige, men det eskalerer aldri til krangel. Vært sammen i 8 år. Så nei, i min verden er ikke heftig krangel normalt. Det var veldig unormalt slik det ble med min eks. Anonymkode: 0cd17...da1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #48 Skrevet 24. juni Med eksen skjedde det hele tiden. Ble verre med årene, spesielt etter barn. Han klarte ikke å ha en konstruktiv diskusjon uten å gå til angrep eller forsvare seg selv. En dag skrek han til meg på åpen gate med en gråtende baby. Den dagen døde alt av siste rest av følelser. Skilte meg. Med forloveden skjer sånt aldri. Vi har gode diskusjoner og utfordrer hverandre, men aldri skriking eller sier stygge ting til hverandre ❤️ Anonymkode: e7166...9ed
AnonymBruker Skrevet 24. juni #49 Skrevet 24. juni Nei det er ikke vanlig i sunne forhold. Dermed er det vanlig i giftige forholdene og en av de største tegnene på at det er giftig. Anonymkode: 1a691...afc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #50 Skrevet 24. juni Jeg var sikkert veldig irriterende når jeg og eksen kranglet/diskuterte. Han var høylytt og lekset av dei styggeste glosene han kunne finne på. Og når jeg ikke bet på eller han ikke fikk den reaksjonen han ville ha (jeg var helt "flat" og rolig) ble han bare mer forbanna og kunne gå i raseri. Jeg var nok mettet av ham og fremstod som veldig kald. Med han nye, diskuterer vi (som voksne folk) og det er som natt dag i forhold til eksen. Anonymkode: 54903...24d
AnonymBruker Skrevet 24. juni #51 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingen behov for at du skal prøve å overbevise noen her. Dette er din oppfatning av filmen og slik du mener den skal tolkes. Deg om det. Anonymkode: 4d331...884 Jeg har ingen særlige behov her. Du har et behov for å sette meg opp mot "resten" og isolere meningen min som en subjektiv feil. Hvorfor du har det, gidder jeg ikke analysere. Anonymkode: 68cd1...832 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #52 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen særlige behov her. Du har et behov for å sette meg opp mot "resten" og isolere meningen min som en subjektiv feil. Hvorfor du har det, gidder jeg ikke analysere. Anonymkode: 68cd1...832 Gå tilbake til de første innleggene og ta en sjekk med deg selv om dette er noe du bør fortelle deg selv, og ikke meg. Ha en fin dag videre Anonymkode: 4d331...884 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå