Armarillo Skrevet 22. juni 2025 #1 Skrevet 22. juni 2025 Jeg syns barnet mitt sitter rart i Axkid minikid 4. Hun er 3 år, og på grunn av nakkestøtten blir hun sittende med haka ned mot brystet på en måte. Det kan vel ikke være sånn de skal sitte?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #2 Skrevet 22. juni 2025 Kanskje du har stilt inn nakkestøtten feil, eller helning er feil? Nakkestøtten skal vel være sånn at ørene er innafor, hodet ikke stikker opp, selene kommer ut rett bak skuldrene (ikke nedenfor eller langt over). Helning for 3-åring skal være maks 25 grader tror jeg, men gjerne mindre (rettere). Har du noen innlegg i stolen? Husker ikke på minikid men mange stoler kommer jo med innlegg som må tas ut når barnet vokser. Eventuelt trenger hun kanskje innlegg hvis hun er liten av vekst. Du kan finne bilstolgruppen på facebook og legge inn bilder der (sladde barnets ansikt) så er det mange som er flinke til å komme med tips til hvordan stille inn bilstolen bedre Anonymkode: 75201...cec
kjærring Skrevet 23. juni 2025 #3 Skrevet 23. juni 2025 Armarillo skrev (På 22.6.2025 den 19.30): Jeg syns barnet mitt sitter rart i Axkid minikid 4. Hun er 3 år, og på grunn av nakkestøtten blir hun sittende med haka ned mot brystet på en måte. Det kan vel ikke være sånn de skal sitte? Nakkestøtten skal hvile på skuldrene, men ikke slik at den presser på de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå