AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Hei. Det virker som det er vanskelig å kjøpe hus før man får solgt det man har. Men er ikke det greien med mellomfinansiering? Jeg snakket med Nordea nå for å sjekke "stemningen" for finansieringsbevis før vi har solgt da det dukket opp et fint hus vi vil ha. Men hun var ganske bestemt på at de trekker fra 10% av verdien på huset samt noen hundretusen enn det megleren har satt som prisantydning, i tilfelle det ikke blir solgt til den prisen men mindre. Så da sitter vi igjen med rundt 50 000 i egk, kontra 500 000🤡🤡 Er alle banker så firkantet om dagen? Anonymkode: badbe...7c3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. Det virker som det er vanskelig å kjøpe hus før man får solgt det man har. Men er ikke det greien med mellomfinansiering? Jeg snakket med Nordea nå for å sjekke "stemningen" for finansieringsbevis før vi har solgt da det dukket opp et fint hus vi vil ha. Men hun var ganske bestemt på at de trekker fra 10% av verdien på huset samt noen hundretusen enn det megleren har satt som prisantydning, i tilfelle det ikke blir solgt til den prisen men mindre. Så da sitter vi igjen med rundt 50 000 i egk, kontra 500 000🤡🤡 Er alle banker så firkantet om dagen? Anonymkode: badbe...7c3 Ja. Det er ikke firkantethet, det er reglement. Det er ikke for å være kjipe at banken har de reglementene, det er for at DERE skal slippe å havne i økonomisk uføre. (Sånn at banken slipper å tape masse penger). Anonymkode: d4d87...185 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Det er ikke firkantethet, det er reglement. Det er ikke for å være kjipe at banken har de reglementene, det er for at DERE skal slippe å havne i økonomisk uføre. (Sånn at banken slipper å tape masse penger). Anonymkode: d4d87...185 Jeg har vært i samme situasjon noen ganger før og det har gått helt fint med mellomfinansiering, har da forhandlet med ulike banker og fått greie tilbud. Men nå virket det veldig låst, derfor jeg lurer på om dette er normalen nå eller det fortsatt varierer fra bank til babk Anonymkode: badbe...7c3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni Ja, vi var i samme situasjon for to år siden. Totalt ble 650k låst til etter salget. Veldig irriterende. Anonymkode: b215d...4aa
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni Ja. Sånn var de da vi kjøpte før vi solgte i 2015 og i 2021 også. Anonymkode: 4b998...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå