AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #1 Skrevet 22. juni 2025 Det har skjedd veldig mye det siste trekvart året i livet mitt nå, både egen sykdom, operasjon og andres sykdom og dødsfall, kombinert med det "vanlige" livet rundt. Det strammer i brystet med ujevne mellomrom, klarer ikke se noe mønster. Kjennes ut som om det virkelig snurper seg sammen. Har veldig ofte stress-følelse, selv om jeg gjør "ingenting". Hårkvaliteten har endret seg og jeg mister mye hår. I tillegg har jeg flere "vondter', særlig i knærne og nederst på den ene siden av ryggen. Jeg har vært på kanten flere ganger av å ringe legen og bedt om en time, for jeg føler rett og slett at jeg ikke helt takler alt nå. Men så tenker man at neida, det går jo litt til. Og sånn går nå dagene.... Jeg er riktignok 50, så noe kan kanskje være kombinert med overgangsalder (ingen andre symptomer og jeg har ikke hatt mensen på flere år pga et annet inngrep), men er det noen som har vært borti sånne ting hvor det har vært forårsaket av stress/overaktivt nervesystem? Litt usikker på hvor lenge jeg kan holde det gående som dette. Anonymkode: cab4e...92f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #2 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har skjedd veldig mye det siste trekvart året i livet mitt nå, både egen sykdom, operasjon og andres sykdom og dødsfall, kombinert med det "vanlige" livet rundt. Det strammer i brystet med ujevne mellomrom, klarer ikke se noe mønster. Kjennes ut som om det virkelig snurper seg sammen. Har veldig ofte stress-følelse, selv om jeg gjør "ingenting". Hårkvaliteten har endret seg og jeg mister mye hår. I tillegg har jeg flere "vondter', særlig i knærne og nederst på den ene siden av ryggen. Jeg har vært på kanten flere ganger av å ringe legen og bedt om en time, for jeg føler rett og slett at jeg ikke helt takler alt nå. Men så tenker man at neida, det går jo litt til. Og sånn går nå dagene.... Jeg er riktignok 50, så noe kan kanskje være kombinert med overgangsalder (ingen andre symptomer og jeg har ikke hatt mensen på flere år pga et annet inngrep), men er det noen som har vært borti sånne ting hvor det har vært forårsaket av stress/overaktivt nervesystem? Litt usikker på hvor lenge jeg kan holde det gående som dette. Anonymkode: cab4e...92f Typisk menopuse, stress forverrer og spiser av hormonstatusen din og særlig progresteron. Gjør ubalanser verre. Ta deg en tur til lege eller gyn. Ta litt blodprøver, er en del vitaminer og tilskudd man er anbefalt å ta i oa for å støtte nervesystemet ditt. Anonymkode: 2d34c...a45 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #3 Skrevet 22. juni 2025 Kjæresten min fikk uhelbredelig i 2021, og da var jeg 52 år og i begynnende overgangsalder. Han døde i oktober 2023, og jeg var fullstendig utslitt mentalt. To månader før han døde var jeg hos frisøren som påpekte at jeg hadde begynt å få litt tynt hår på toppen, og én måned etter at kjæresten min gikk bort var jeg tilbake hos den samme frisøren som ble veldig overrasket over hvor mye hår jeg hadde mistet på tre månader. Stress gjør at man mister håret, og særlig i kombinasjon med overgangsalder. Anonymkode: 57764...8f9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #4 Skrevet 22. juni 2025 Ja, slettes ikke uvanlig. Anonymkode: 0f93e...0a9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå