Gå til innhold

Alkohol --> kviser?

Fremhevede innlegg

Gjest sparkly
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det er alkohol som gjør at jeg våkner søndag/mandag med en del kviser på haka og kinn. Det at jeg ofte sovner med sminke og spiser noe usunn mat hjelper nok ikke det heller..

Er det noen andre som har oppdaget det samme? I såfall, er det øl, vin eller sprit som er verst? Jeg drikker ofte alle tre, så har ikke klart å se noen sammenheng..

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Gjest camillo
Skrevet

Hvorfor mener du du får kviser av alkohol?

Jeg stemmer heller på sminka tror jeg...

Gjest sparkly
Skrevet
Hvorfor mener du du får kviser av alkohol?

Jeg stemmer heller på sminka tror jeg...

Jeg bruker mineralsminke.. Sovner av og til med det (uten å ha drukket) og merker ingenting.

Gjest camillo
Skrevet

Åja. Mineralsminke skal jo ikke ha slik effekt, vel.

Jeg vet ikke, jeg. Sikkert noen som har en mer faglig forklaring her, men jeg får ihvertfall aldri kviser dagen etter å ha drukket alkohol.

Gjest sparkly
Skrevet
Jeg får kviser av alkohol.

Hva drikker du? ;) Bare lurer på om jeg burde kutte ut feks øl..

Skrevet

jeg får kviser dagen etter en fest! selv om jeg er flink til å fjerne sminken... tror det gjelder all slags alkohol! og jeg har drukket mye rart, øl, vin, sprit.... =kviser! :(

Gjest Gjest
Skrevet
Hva drikker du? ;)  Bare lurer på om jeg burde kutte ut feks øl..

Jeg drikker mest vin, men får det egentlig når jeg drikker sprit og øl også.

• 8 måneder senere...
Gjest eksperten
Skrevet
Jeg er rimelig sikker på at det er alkohol som gjør at jeg våkner søndag/mandag med en del kviser på haka og kinn. Det at jeg ofte sovner med sminke og spiser noe usunn mat hjelper nok ikke det heller..

Er det noen andre som har oppdaget det samme? I såfall, er det øl, vin eller sprit som er verst? Jeg drikker ofte alle tre, så har ikke klart å se noen sammenheng..

Håper på svar

Har snakket med hudlegen min om dette. Han er utrolig flink, en av landets fremmste. Han sier øl gir mest utslag grunnet gjær og sukkerinholdet. Sprit er ikke like ille, men vin er absolutt best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...