Gå til innhold

Dere som ble igangsatt ca. 10 dager på overtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

… og da mener jeg dere som ble igangsatt mange dager på overtid, ikke før/til termindatoen😅

1. Hvor store var babyene deres så lenge etter paasert termindato?

2. Hvor lang var fødselen?

Jeg er 9 dager på overtid med nummer tre og ligger an til å bli igangsatt da jeg ikke har noen tegn til fødsel. De to andre barna kom av seg selv og var små, mens denne luringen her er estimert å veie nesten 4 kg og jeg er veldig stresset for å revne og bruke lang tid på pressfasen😩 har også blitt forberedt på at fødselen kan ta flere dager🫣

Anonymkode: 096dc...c0b

Skrevet

…. Oooog endte det i keisersnitt? Ts

Anonymkode: 096dc...c0b

Skrevet

Jeg gikk 8 dager på overtid. Min baby var bitteliten. 2600gr. Fødselen varte i 4 t. Vaginalt. 

Masse lykke til! Håper det går bedre enn du tror, og at du slipper å revne eller ta ks!

Anonymkode: 2df30...1d1

Skrevet

Du har født før, dette kommer til å gå bra! Det er lettere å sette igang en flergangsfødende, kroppen  skjønner hva den skal. Jeg ble satt igang med nr 1 i uke 42+0, det tok tre dager før baby var ute (ballong, piller, ta vannet, drypp). Mini veide 3.6 kg. Med nr to ble jeg strippet 41+0 og igjen 41+3, babyen kom da samme kveld (41+3) og veide 4.1 kg. Myyyye lettere andre gang til tross større baby. Husk og på at vektestimatene kan være på jorde. Begge mine ble estimert til 4.2 kg men endte opp i vilt forskjellige fødsler. 

Anonymkode: f3792...178

Skrevet

Nummer to (av fire) ble jeg igangsatt med 14 dager på overtid. Dette er lenge siden og grensen gikk på 14 dager den gangen. Hun var estimert til rett over fire kg og veide 3840 gr, så ikke fult så stor. Hun kom som stjernekikker, og var nok derfor ting ikke startet av seg selv da hun aldri la seg skikkelig ned og festet hodet. Måtte etter 1,5 timer med pressing ha hjelp med vakuum for å få henne ut. Ble kun noen pyntesting og frøkna var frisk og rask 😍. Alt i alt en fin fødsel, og for uten lystgass helt på slutten, så trengte jeg ikke noen smertelindring. 

Hvor mye man revner, henger nok sammen med hodeomkrets på barnet, hudens elastisitethos mor og hvor fort de kommer. Om de er ekstra gode og runde ellers tror jeg spiller mindre rolle. Det går helst bra dette her ❤️

Anonymkode: 6b793...4b5

Skrevet

Igangsatt med førstemann 12 dager over termin. 
Det eneste de gjorde var å ta vannet. Fikk rier 20 min etter det og baby var ute etter 4 timer. Ukomplisert og grei fødsel uten behov for verken lystgass eller epidural. Han veide 3550 gram. 

Anonymkode: f96e2...bd4

Skrevet

Ble igangsatt på +12 (fredag før helg) Fødselsvekt ca 3700g og 53 cm.Barn 2 

Kom inn på morgenen, fikk klyster (selvvalgt) som tok sin stund, så begynte de med igangsettingen, rolig dose virket det som, etter et par timer fikk jeg epidural. Epiduralen fikk virke i minst 45 minutter (ble beordret til å ligge) Så måtte jeg tisse og fødselen kom igang, ble klippet og barnet var ute på 20 minutter så pressfasen var veldig kort.  

Kom inn klokka 8, barn født kl 13,

Veldig glad jeg hadde avtalt igangsetting for jeg brukte med nummer 1 under 2 timer fra 8cm (første undersøkelse) til barn født) og under 5 timer totalt fra vannet gikk til født og sykehuset trodde ikke helt på meg når jeg ringte inn så jeg ble hjemme en god stund og meg måtte også sitte en god stund og vente på å få rom på føden. Var livredd det skulle gå mye fortere med nummer to. 

Anonymkode: 9682d...5eb

Skrevet

Andre barnet. De tok vannet 10 dager etter termin og derfra gikk det slag i slag, 4 timer etter var han født. 3914gr, estimert til 4200. 

Anonymkode: 30c9a...042

Skrevet

Med nr to ble vannet tatt 10 dager etter termin. Da tok det 1,5 intense timer til babyen var ute. 4500 g.

Ble målt til stor baby lenge før termin.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Igangsatt med førstemann 12 dager over termin. 
Det eneste de gjorde var å ta vannet. Fikk rier 20 min etter det og baby var ute etter 4 timer. Ukomplisert og grei fødsel uten behov for verken lystgass eller epidural. Han veide 3550 gram. 

Oppfølging til denne. 
Husker at jordmor antok at baby ville vært større om han kom til termin. Han hadde visst tegn på at vekten kan ha gått ned siste uka og var lang og tynn (53 cm og 3550 gr). Ergo er det ikke nødvendigvis noe sammenheng med større baby når man går over termin😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk min tredje 20 dager over, veide 3050 gr. 40 min styrtfødsel. 

Anonymkode: 15cd7...e50

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk min tredje 20 dager over, veide 3050 gr. 40 min styrtfødsel. 

20 dager over???? Trodde grensa var 10-12?

Mitt barn er født 10 dager over og ble tatt med vakuum 

Anonymkode: 3fa7e...c73

Skrevet

Fødte ble født ti dager på overtid, fødselen startet av seg selv, men varte i 26 timer fra riene var tette til han var ute. Vanlig vekt: 3850. Hadde tid til epidural og ble mindre «skadet» enn ved andre fødsel. 

Andre fødsel var tre dager på overtid, og hun kom på 45 min. Var ufattelig intenst, husker ingenting og måtte sy en del etterpå. Rakk ikke epidural. 

Anonymkode: 98d0f...c3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

20 dager over???? Trodde grensa var 10-12?

Mitt barn er født 10 dager over og ble tatt med vakuum 

Anonymkode: 3fa7e...c73

Man bestemmer jo selv da, finnes ingen "grense" så lenge baby har det bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man bestemmer jo selv da, finnes ingen "grense" så lenge baby har det bra. 

Selvfølgelig finnes det en grense. 20 dager stemmer ikke.

Annonse
Skrevet
hvaduikkeser skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig finnes det en grense. 20 dager stemmer ikke.

Det var litt andre regler for en del år siden, min første kom nesten 3 uker over tiden. De ville ikke engang se på meg før det var gått 14 dager over. Deretter var det kontroller på sykehuset hver dag for å sjekke at barnet hadde det bra. Startet av meg selv 18 dager på overtid, fødsel tok 25 timer så det ble 19 dager over. Han var tynn og ‘tørr’, jordmor mente at han nok hadde ligget i magen for lenge.

Anonymkode: b1ccc...a99

Skrevet

Barn nr. 1 født av seg selv 5 dager etter termin og veide 3.200 g

Nr2. Satt igang 6 dager etter termin. Barnet veide 3.800.

Det siste barnet ble født uten hjelp 5 dager før termin og veide 4.100 g

Anonymkode: 3fac7...8ec

Skrevet

10 dager på overtid med nummer 1. Igangsatt med ballong og piller. Stormrier, ikke en god opplevelse fordi jeg ikke fikk epidural før fødselen var nesten overstått. 12 timers fødsel. Det var absolutt ikke utdrivelsen eller pressriene som var verst. Barnet var litt over 4 kg. 

Anonymkode: 83bcc...e46

Skrevet

11 dager på overtid, ble satt i gang med drypp og ungen var ute 3,5 time etterpå :) Måtte ha hjelp av vakuum og revnet grad 2, men det var mitt første barn så det er jo vanligere å revne da! Selve fødselen gikk raskt og greit.

Anonymkode: ba5c7...9e7

Skrevet

Ble I gang satt 11 dager på overtid med barn nr 1 (som var makstid her for 12 år siden, kjenner ikke reglene nå).

H*n var 4200 gram og 52 cm. Dro inn på morgenen, hadde noen runder modningstabletter før riene startet utpå ettermiddagen. Tror jeg hadde rier ca 8 timer før h*n var ute. Fødselen var egentlig fin, fikk riestorm (lite pauser mellom riene), men selve pressfasen opplevde jeg enklere enn ved senere fødsler der jeg ikke gikk overtid og babyen var mindre. 

Anonymkode: ef9f9...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...