AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #1 Skrevet 21. juni 2025 Og jeg er skikkelig lei meg. Føles nesten som jeg har kommet inn i en sorg. Er dette vanlig? Jeg er 40+ og kvinne og tenker på alt jeg har ødelagt og feila på. Jeg føler meg rett og slett som verdens største fu*k up. Noen som er i samme situasjon eller har vært det tidligere som har noen oppløftende ord? Anonymkode: 13505...688 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #2 Skrevet 21. juni 2025 Om det er noen trøst, de rundt deg har mest sannsynlig mistenkt det i en årrekke og bitt tenna sammen for å akseptere deg slik du er. Anonymkode: 1b97f...732 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #3 Skrevet 21. juni 2025 Ikke vær lei deg, TS. Du visste ikke, hadde du visst så kunne du fått hjelp så mye før. Dessverre mange som er i din situasjon; ble ikke fanget opp tidligere, typisk for jenter, særlig de med uoppmerksom ADHD. Nå kan du se fremover, gjør det beste ut av det du har fra nå av. Bra du har funnet ut av det så du kan få hjelp ❤️ Anonymkode: 41868...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #4 Skrevet 21. juni 2025 Jeg er i en litt lignende situasjon, men jeg klandrer "verden" mer enn meg selv: Som 40 + og nydiagnostisert med ASF føler jeg en del sorg og bitterhet over at annerledesheten min ikke ble tatt på alvor av skolevesen og familie, slik at jeg kunne fått en sjanse til å jobbe meg gjennom svakhetene mine, spille på styrkene mine og utvikle meg. Ikke at bitterhet hjelper hverken meg eller andre, men hva hvis du også i det minste snur litt på det, og tenker at alt rotet ditt og alt det dumme du kan ha gjort i fortiden, nå har funnet i alle fall en delvis forklaring i din natur? Du fikk rett og slett ikke den hjelpen du skulle hatt som ung, men nå har du muligheten til å bli kjent med deg selv på en annen måte og kanskje til og med finne mer konstruktive måter å være til på. Riktignok jeg vil på det sterkeste fraråde å bygge noen identitet rundt ADHD-statusen din, men du kan ta den og bruke den til å være litt god og mer tilgivende mot deg selv. Livet er slett ikke over ved 40 +, du har fortsatt igjen mye å utrette og nyte. Anonymkode: b2c6c...528 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #5 Skrevet 21. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om det er noen trøst, de rundt deg har mest sannsynlig mistenkt det i en årrekke og bitt tenna sammen for å akseptere deg slik du er. Anonymkode: 1b97f...732 Dust. Anonymkode: 79ed2...cb3 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #6 Skrevet 21. juni 2025 TS, dette er en vanlig reaksjon. Du har sikkert fucka opp litt, men det har de uten adhd og. Noe har nok vært vanskeligere for deg enn andre, samtidig tipper jeg at du er et større fyrverkeri å være rundt i hverdagen, og jeg tror du har et indre liv som mange kan misunne. Når du kommer over kneika her, så vil du se at du har fått mye positivt med disse bokstavene også. Anonymkode: 79ed2...cb3 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #7 Skrevet 21. juni 2025 Ikke bruk energi på å gruble over hva du har mistet og hvordan det kunne vært. Gled deg heller over å ha fått svar og hvilke endringer du kan gjøre videre. Anonymkode: 2197e...c90 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #8 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er i en litt lignende situasjon, men jeg klandrer "verden" mer enn meg selv: Som 40 + og nydiagnostisert med ASF føler jeg en del sorg og bitterhet over at annerledesheten min ikke ble tatt på alvor av skolevesen og familie, slik at jeg kunne fått en sjanse til å jobbe meg gjennom svakhetene mine, spille på styrkene mine og utvikle meg. Ikke at bitterhet hjelper hverken meg eller andre, men hva hvis du også i det minste snur litt på det, og tenker at alt rotet ditt og alt det dumme du kan ha gjort i fortiden, nå har funnet i alle fall en delvis forklaring i din natur? Du fikk rett og slett ikke den hjelpen du skulle hatt som ung, men nå har du muligheten til å bli kjent med deg selv på en annen måte og kanskje til og med finne mer konstruktive måter å være til på. Riktignok jeg vil på det sterkeste fraråde å bygge noen identitet rundt ADHD-statusen din, men du kan ta den og bruke den til å være litt god og mer tilgivende mot deg selv. Livet er slett ikke over ved 40 +, du har fortsatt igjen mye å utrette og nyte. Anonymkode: b2c6c...528 Jeg er heldigvis ikke bitter på noen hverken verden eller foreldre. De kunne umulig vite det da jeg var lita jente. Sjenert men hadde venner og rolig og snill. Tror min mor ble litt sjokkert men at hun skjønner nå hvorfor jeg er som jeg er i voksen alder. Helt fersk diagnose så regner med jeg må bare venne meg til tanken TS Anonymkode: 13505...688
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #9 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke bruk energi på å gruble over hva du har mistet og hvordan det kunne vært. Gled deg heller over å ha fått svar og hvilke endringer du kan gjøre videre. Anonymkode: 2197e...c90 Skal prøve å ikke gråte over spilt melk. Kjenner jeg gleder meg til å få prøve medisiner for å se om jeg takler hverdagen litt lettere enn jeg gjør nå. TS Anonymkode: 13505...688
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #10 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og jeg er skikkelig lei meg. Føles nesten som jeg har kommet inn i en sorg. Er dette vanlig? Jeg er 40+ og kvinne og tenker på alt jeg har ødelagt og feila på. Jeg føler meg rett og slett som verdens største fu*k up. Noen som er i samme situasjon eller har vært det tidligere som har noen oppløftende ord? Anonymkode: 13505...688 Du har fått 4 bokstaver på er papir.Hvorfor skulle det gjøre noe?Du har jo vært slik bestandig uten disse 4 bokstavene.Ble det værre etter diagnosen? Anonymkode: 938f6...d35 2 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 22. juni 2025 #11 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og jeg er skikkelig lei meg. Føles nesten som jeg har kommet inn i en sorg. Er dette vanlig? Jeg er 40+ og kvinne og tenker på alt jeg har ødelagt og feila på. Jeg føler meg rett og slett som verdens største fu*k up. Noen som er i samme situasjon eller har vært det tidligere som har noen oppløftende ord? Anonymkode: 13505...688 Ikke vær lei deg for annet enn at det ikke ble oppdaget før. Det er mange som har fått diagnosen i voksen alder, og forstår da hvorfor ting har vært som de har. Du har ikke gjort noe feil, det har bare vært vanskelig for deg å navigere gjennom livet frem til i dag. Håper du får god hjelp og kanskje medisiner så du får det bedre. Lykke til videre i livet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #12 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du har fått 4 bokstaver på er papir.Hvorfor skulle det gjøre noe?Du har jo vært slik bestandig uten disse 4 bokstavene.Ble det værre etter diagnosen? Anonymkode: 938f6...d35 For meg føles dette papiret som at det er en bekreftelse på at jeg er mislykka som menneske. Har følt meg mislykka hele kivet og nå fikk jeg det bekrefta at ja jeg er faktisk det, ikke bare innbilt det TS Anonymkode: 13505...688
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #13 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For meg føles dette papiret som at det er en bekreftelse på at jeg er mislykka som menneske. Har følt meg mislykka hele kivet og nå fikk jeg det bekrefta at ja jeg er faktisk det, ikke bare innbilt det TS Anonymkode: 13505...688 Mislykka?Rar diagnose.Tror du overreagerer og har et forvrengt selvbilde.Ingen med adhd er mislykket,bare litt annerledes. Anonymkode: 938f6...d35 1
NakenPanda Skrevet 22. juni 2025 #14 Skrevet 22. juni 2025 Føles som voksne kvinner med ny diagnosistert ADHD er det nye Long Covid eller Fibromyalgi på vei mot målet uføretrygd. Sterkt overbruk av diagnosen generelt
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #15 Skrevet 22. juni 2025 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Føles som voksne kvinner med ny diagnosistert ADHD er det nye Long Covid eller Fibromyalgi på vei mot målet uføretrygd. Sterkt overbruk av diagnosen generelt Du får ikke ufør av adhd. Anonymkode: 938f6...d35 2
NakenPanda Skrevet 22. juni 2025 #16 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får ikke ufør av adhd. Anonymkode: 938f6...d35 Klart det er! Ofte i samenheng med andre lidelser selvfølgelig, men det må være en grunn til at godt voksne kvinner plutselig jakter på en slik diagnose ut over hva de ser på TikTok. Bare se på KG det florerer.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #17 Skrevet 22. juni 2025 NakenPanda skrev (48 minutter siden): Klart det er! Ofte i samenheng med andre lidelser selvfølgelig, men det må være en grunn til at godt voksne kvinner plutselig jakter på en slik diagnose ut over hva de ser på TikTok. Bare se på KG det florerer. Riktignok har jeg ASF-diagnose, ikke ADHD, men jeg jaget i alle fall slett ikke en diagnose. Jeg gikk til legen med angst og ble henvist til DPS, og så gikk det slag i slag derfra. Anonymkode: b2c6c...528
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #18 Skrevet 22. juni 2025 NakenPanda skrev (57 minutter siden): Føles som voksne kvinner med ny diagnosistert ADHD er det nye Long Covid eller Fibromyalgi på vei mot målet uføretrygd. Sterkt overbruk av diagnosen generelt Synes du skal være litt snillere i tankegangen din, det er ikke lett å ha ADHD, man er og føler seg "annerledes" noen er hardt angrepet, andre har det lettere, alle med ADHD er ulike. Men de er mennesker som fortjener respekt, minst like mye som du gjør. Mennesker med ADHD er ikke ute etter å bli ufør, de er ute etter forståelse og hjelp. Anonymkode: 396a2...872 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #19 Skrevet 22. juni 2025 Jeg håper jeg aldri blir ufør, jeg elsker å jobbe. Jobber 100 % så ser ikke for meg uføretrygd i min nærmeste fremtid TS Anonymkode: 13505...688
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #20 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Riktignok har jeg ASF-diagnose, ikke ADHD, men jeg jaget i alle fall slett ikke en diagnose. Jeg gikk til legen med angst og ble henvist til DPS, og så gikk det slag i slag derfra. Anonymkode: b2c6c...528 Jeg gikk til psykolog pga depresjon og endte opp her TS Anonymkode: 13505...688
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå