Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva anbefaler dere? 
Redd for at babyen skal bli kald i en sovepose. Ser de fleste er uten armer. 

Anonymkode: 6cb83...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva anbefaler dere? 
Redd for at babyen skal bli kald i en sovepose. Ser de fleste er uten armer. 

Anonymkode: 6cb83...ac9

Finnes med ermer også, du kan ikke ha armene under dyna heller, du må alltid ha dyna litt lengre ned og armene over dyna🙂

AnonymBruker
Skrevet

Sovepose 100%! Dyna kan sparkes av/flytte på seg og de ligger som regel ikke med armene ned uansett 😅 kommer an på hvor kaldt dere har det og tog-verdien på posen, men vår hadde på tynn ullpysj eller ullbody under på vinteren. Har brukt de fra easygrow.

Anonymkode: 38a2d...04b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva anbefaler dere? 
Redd for at babyen skal bli kald i en sovepose. Ser de fleste er uten armer. 

Anonymkode: 6cb83...ac9

Bruk dyne. 

Anonymkode: 801e4...069

Skrevet

Ville uten tvil tatt dyne, da jeg selv synes det er mest behagelig

 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke peiling på hva som er best. Men her brukes det ihvertfall kun dyne. 🙂

Anonymkode: 1a0ba...16b

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 brukte dyne, hu lå rolig. 
nr 2 bruker sovepose, han sover urolig. 
er det kaldt bruker vi varmere pysj, og eventuelt et ullteppe på posen. Aldri opplevd at den siste er kald i posen. 

Anonymkode: 71dad...007

AnonymBruker
Skrevet

Brukte dyne helt i staten, men da baby ble mer mobil og sparket av seg dyna (ca 4mnd) byttet vi til sovepose. Har pysj under. 

Anonymkode: c721f...063

AnonymBruker
Skrevet

Sovepose bruker vi, fungerer veldig bra på en aktiv baby 😅 han hadde garantert sparka av seg dyna, 

Anonymkode: 99ef9...94d

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte også sovepose, med ermer. Og pysj i tillegg avhengig av temperatur.

Anonymkode: 615ef...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Husker at vi brukte nøstebarnpysj og sovepose i 100 % merinoull til våre 3 barn. Dyna bare sparket de av seg, eller dro over hodet og fikk panikk.

Anonymkode: fa823...672

AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (1 time siden):

Finnes med ermer også, du kan ikke ha armene under dyna heller, du må alltid ha dyna litt lengre ned og armene over dyna🙂

Hvis man svøper trenger ikke armene å være over dyna, eller det går jo ikke :) Vi svøpte i 2 måneder og hadde dyne over. Så gikk vi over til sovepose. På vinteren har jeg hatt et strikkapledd med hullmønster over soveposen (og over armene til baby) og da kan baby puste gjennom i tilfelle det skulle havne over fjeset, men det har det ikke gjort. 

Anonymkode: 18d58...40f

AnonymBruker
Skrevet

Dyne er håpløst, de ruller seg ut eller sparker den bort. Bruk sovepose! elsker sovepose og alle mine har brukt det fra nyfødt til 3 år

Anonymkode: 6fd8b...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ullteppe som det er mulig å dytte ned i madrassen og sengekanten slik at baby ikke får den over hodet. 

Anonymkode: ed108...20d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke sånn sovepose til babyer ser noe behagelig ut å sove i. Har brukt en liten og lett dyne på mine unger, det har ikke vært noe problem.

Jeg synes sovepose ser litt sånn innestengt ut - man kan ikke ta armene under hvis man trenger å varme seg opp, og man kan ikke ta en fot eller to på utsida om man trenger å kjøle seg litt ned (ikke aktuelt for helt nyfødte, så klart, men ser jo folk skriver at de bruker soveposer til ungene er 2-3 år gamle). 

Anonymkode: bbf92...25e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 
Ser noen av de soveposene har armer man kan ta av og på. Er det å anbefale foran de uten ermer? Babyen skal ha på seg pysj under soveposen. 

Anonymkode: 6cb83...ac9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! 
Ser noen av de soveposene har armer man kan ta av og på. Er det å anbefale foran de uten ermer? Babyen skal ha på seg pysj under soveposen. 

Anonymkode: 6cb83...ac9

https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/sengetilbehor/1742746_soveposer/jollein-sovepose-avtagbar-erm-60-cm-riverside?gad_source=1&gad_campaignid=17336516760&gclid=EAIaIQobChMIgp-6n7-AjgMVdgWiAx3_HB9REAQYASABEgLM_vD_BwE
 

du har jo denne, men finnes flere varianter. Nå er det jo litt finere vær. Men ja til vinteren må du ha noe annet da 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dyne er håpløst, de ruller seg ut eller sparker den bort. Bruk sovepose! elsker sovepose og alle mine har brukt det fra nyfødt til 3 år

Anonymkode: 6fd8b...e4c

Viktig å påpeke at de ikke kan bruke sovepose fra nyfødt dersom hodet deres er så lite slik at halsen på soveposen kan gå over hodet. Tro det eller ei, men jeg vet også om babyer født til termin der det var tilfelle. Så det er lurt å ha både dyne og nattpose hjemme, så man ikke står der første natta kun med en nattpose man ikke kan bruke. Det er litt kjipt. Det er veldig lurt å svøpe den første tiden fordi babyen har ikke kontroll over armene sine og sover derfor bedre som svøpt. 

Anonymkode: 18d58...40f

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved bruk av sovepose tar man jo fra barnet muligheten til å kunne sparke av seg dynen dersom barnet føler seg varmt. Er ikke alle barn som trives med å skulle ha noe over seg.

Anonymkode: 51d5e...b95

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sovepose, definitivt, ville aldri valgt noe annet. Har flere i forskjellig materiale/tog-verdi, og varierer klær under (langermet, kortermet, ull, bambus). Har aldri opplevd at ungen er kald, og han holder seg mer i ro. 2,5 år nå. 

Anonymkode: 0325f...1e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...