Gå til innhold

Å jobbe på geriatrisk avdeling

lil

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å søke en stilling ved geriatrisk avdeling.

Hvis noen her jobber/har jobbet på en slik avdeling:

Hvordan er det? Hvorfor jobber/jobbet du der??

Tusen takk til dem som evnt gidder å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Mener du sykehus?

Mener du demens avdeling på sykehjem?

Jeg har ikke hørt at det er noe som heter geriatrisk avd på sykehus,men....

Jeg jobber på sykehjem,så kanskje jeg har noe å fortelle deg hvis du skriver hva du mente ;)

Mvh Eliza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Sykehus har gjerne geriatriske avdelinger. Som oftest er pasientene der for utredning, gjerne i forhold til forskjellige demenstilstander. De har mye samarbeid med forvaltningskontorene med hensyn til hvor pasienten skal få plass/bolig etter utredning.

Jeg har ikke jobbet der selv, men har hatt endel samarbeid med geriatrisk avdeling siden jeg har jobbet mange år på sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er geriatrisk avdeling på et sykehus ja. Men for all del, Eliza, fortell om hvordan din jobb er, og hva som gjør at du gjerne vil jobbe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eliza_*
Det er geriatrisk avdeling på et sykehus ja. Men for all del, Eliza, fortell om hvordan din jobb er, og hva som gjør at du gjerne vil jobbe der?

Jeg er hjelpepleier og jobber på skjermet enhet; demens avdeling på privat sykehjem. Har hatt den samme jobben i 3 år nå. Jeg har erfaring fra medisinsk sengepost på sykehus og vanlig sykeavdeling på sykehjem.

Det er en helt annen måte å jobbe på, når det er demente pasienter. Vi har delt inn avdelingen i 2; på den ene er de som er "begynnende" demente og på den siden jeg jobber er pasientene kommet langt i sin demens.

Noen pasienter har flere diagnoser, og kan være ganske syke sånn "ellers" også,men felles for dem er at deres demens er et stort problem. Mange går litt i sin egen verden, surrer rundt og vet ikke hvor de er eller hvem de er. Det er vondt å se at de er sånn,men det er givende å se at man kan lyse opp dagen litt.

På en slik avdeling er det ikke så mye stell og sånt som en sykeavdeling; vi bruker mer tid på å sitte ned med pasientene. Det er viktig og beholde roen på en slik avdeling siden pasientene ofte blir litt forvirret og oppskaket hvis det er mye styr etc.

Min dag består av morgenstell, frokost- der vi setter oss ned med dem. Mellom frokost og middag prøver vi finne på noe aktiviteter på stua; ofte er det arragementer også.

Jeg synes det er kjempe koselig på avdelingen. Det er klart man blir sliten akkurat som på en sykeavdeling,men man blir lsiten på en annen måte- mer sliten i hodet liksom. Man bør ha veldig lyst for å jobbe med slike pasienter, hvis man skal fungere på avdelingen. Her nytter det ikke med kort lunte!

Jeg kunne ikke tenke meg en annen jobb fordi jeg synes det er utfordrende med slike typer pasienter- og man føler man kommer mer innpå pasientene på en slik type avdeling- man merker at man gjør noe for dem.

Nå var det kanskje ikke sykehjem du hadde lyst til å jobbe??! Men...Jeg kan ihvertfall anbefale å jobbe med slike pasienter og de utfordringer som føler med.

Lykke til! ;)

Mvh Eliza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...