Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skulle dele info om et familiemedlem typ adresse og tlf med et annet og brukte 1881.no da jeg liksomhar trodd at dette alltid er riktig, men det var det ikke - de hadde en adresse vedkommende aldri har bodd på en gang og tlf nr var 13 år gammelt 🤪 og for å toppe det hele når jeg sa fra til personen så har denne forsøkt "hundre ganger!!" å få det rettet uten hell så nå har de gitt opp.. 

Spm er da - kan man stole på 1881.no egenltig?  Andre som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 36f65...419

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg skulle dele info om et familiemedlem typ adresse og tlf med et annet og brukte 1881.no da jeg liksomhar trodd at dette alltid er riktig, men det var det ikke - de hadde en adresse vedkommende aldri har bodd på en gang og tlf nr var 13 år gammelt 🤪 og for å toppe det hele når jeg sa fra til personen så har denne forsøkt "hundre ganger!!" å få det rettet uten hell så nå har de gitt opp.. 

Spm er da - kan man stole på 1881.no egenltig?  Andre som har opplevd det samme? 

Informasjonen der er kun så rett som informasjonen som blir puttet inn.

Jeg tar utgangspunkt i at det er rett frem til jeg får høre noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Informasjonen der er kun så rett som informasjonen som blir puttet inn.

Jeg tar utgangspunkt i at det er rett frem til jeg får høre noe annet.

hva mener du her? Personen har ikke selv lagt inn denne informasjonen og når vedkommende tar kontakt med 1881 om at det er feil blir det ikke korrigert.. 

Skrevet

De bruker jo data som ligger tilgjengelig. Det er dataene som hentes som personen må endre på, ikke hva som er på 1881.

AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (9 minutter siden):

De bruker jo data som ligger tilgjengelig. Det er dataene som hentes som personen må endre på, ikke hva som er på 1881.

men denne addressen har vedkommende aldri bodd på så hvor de har fått den er usikkert.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke 1881 som lager denne informasjonen. De henter det fra teleoperatørene. Sist jeg hadde feil adresse der, måtte jeg gå til kilden for å rette de opp, altså min mobilleverandør (eller den forrige operatøren rettere sagt).

Hvis det ligger helt ukjent info der, har de hentet det fra en kilde med feil data, kan vedkommende ha vært utsatt for noe ID-tyveri eller lignende?

Jeg opplever selv 1881 til å være en ganske riktig kilde, men det er en del tilfeller av ikke oppdaterte adresser etter flytting. Men direkte feil adresser som man aldri har bodd på, det har jeg ikke hørt om før.

Anonymkode: 28a30...755

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men denne addressen har vedkommende aldri bodd på så hvor de har fått den er usikkert.. 

Mest sannsynlig fra et gammelt mobilabonnement.

Kan logge seg inn på 1881 og endre adressen selv, så tipper den du snakker om ikke har prøvd veldig hardt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...