AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Skal på jobbintervju, lurer på om det er lurt å nevne at man har en kronisk sykdom til potensiell arbeidsgiver, eller vente til eventuell ansettelse? Anonymkode: b5f40...a4e
voka Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde aldri nevnt det Anonymkode: a9632...4b4 Ikke etter eventuell ansettelse heller?
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni voka skrev (1 minutt siden): Ikke etter eventuell ansettelse heller? Ikke før etter prøvetiden, og du er sikret fast jobb. Anonymkode: 70ae6...dde 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Hvor mye påvirker det deg på jobb? Men nei, det er generelt ikke lurt å fortelle om slikt Anonymkode: 72463...670 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Hvorfor i pokker skal du nevne det? Med mindre du har tenkt til å være en av dem som er sykemeldt i ett år annahvert år, for da bør du vurdere å trygde deg istedenfor. Anonymkode: 97c1c...d4e 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Jeg ville aldri nevnt sykdom på jobbintervju. Da reduserer du sjansen for å bli ansatt betydelig. Anonymkode: 1b607...fbf 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor i pokker skal du nevne det? Med mindre du har tenkt til å være en av dem som er sykemeldt i ett år annahvert år, for da bør du vurdere å trygde deg istedenfor. Anonymkode: 97c1c...d4e Så en annen tråd her inne hvor en skrev at den var kronisk syk, hvor jeg så at arbeidsgivere skrev i tråden at det er å lyve hvis man ikke forteller det og at man vil at dette skal bli fortalt Anonymkode: b5f40...a4e
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni Selvsagt ikke. På linje som man ikke nevner om man er gravid hvis det er tilfellet. Anonymkode: ae115...0ba 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så en annen tråd her inne hvor en skrev at den var kronisk syk, hvor jeg så at arbeidsgivere skrev i tråden at det er å lyve hvis man ikke forteller det og at man vil at dette skal bli fortalt Anonymkode: b5f40...a4e Selvsagt vil en arbeidsgiver det, for da kan de gjøre tiltak (les:diskriminere). Anonymkode: ae115...0ba 18 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt vil en arbeidsgiver det, for da kan de gjøre tiltak (les:diskriminere). Anonymkode: ae115...0ba Var det jeg tenkte da jeg leste tråden. Flere som var arbeidsgivere skrev jo rett ut at de aldri hadde ansatt en som var syk. Anonymkode: b5f40...a4e 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni Jeg tenker at det ikke blir så lett for et godt samarbeid hvis du har en kronisk sykdom som gjør at du er mye borte/krever tilrettelegging, og ikke sier noe. Gjør sykdommen at du er mye borte feks? Anonymkode: 3d2bf...f1d
AnonymBruker Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni Vil denne sykdommen hindre deg i å utføre jobben som du vill gjort uten sykdommen? Hvis du faktisk ikke kan utføre jobben synes jeg det er urederlig å søke jobben uten å avklare funksjonsnivået ditt. Ja, jeg vet hva loven sier, men moral og lov er ikke alltid det samme. Anonymkode: 2f36e...639 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så en annen tråd her inne hvor en skrev at den var kronisk syk, hvor jeg så at arbeidsgivere skrev i tråden at det er å lyve hvis man ikke forteller det og at man vil at dette skal bli fortalt Anonymkode: b5f40...a4e Hvis du søker en jobb og får den er det ikke å lyve at du ikke forteller om kronisk sykdom. Det stod vel ikke i stillingsannonsen at den eller den sykdommen ikke er kompatibel med stillingen? Så hvis de får vite dette på et senere tidspunkt; hvem er det da som har juget? A. Du som har holdt tilbake det de anser som vesentlig informasjon? B. De som har holdt tilbake det du anser som vesentlig informasjon? Likevel vil jeg påpeke at det er dumt av deg om du søker på en jobb som ikke er kompatibel med egen helse. Så lenge du fungerer i jobben tenker jeg at iingen kan kreve at du skal måtte informere om uvesentlige ting de ikke etterspør. Anonymkode: 94e86...ecc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil denne sykdommen hindre deg i å utføre jobben som du vill gjort uten sykdommen? Hvis du faktisk ikke kan utføre jobben synes jeg det er urederlig å søke jobben uten å avklare funksjonsnivået ditt. Ja, jeg vet hva loven sier, men moral og lov er ikke alltid det samme. Anonymkode: 2f36e...639 Jeg har epilepsi, det vil ikke hindre meg men sannsynligvis kreve tilrettelegging eventuelt. Spørs helt på jobben Anonymkode: b5f40...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #17 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du søker en jobb og får den er det ikke å lyve at du ikke forteller om kronisk sykdom. Det stod vel ikke i stillingsannonsen at den eller den sykdommen ikke er kompatibel med stillingen? Så hvis de får vite dette på et senere tidspunkt; hvem er det da som har juget? A. Du som har holdt tilbake det de anser som vesentlig informasjon? B. De som har holdt tilbake det du anser som vesentlig informasjon? Likevel vil jeg påpeke at det er dumt av deg om du søker på en jobb som ikke er kompatibel med egen helse. Så lenge du fungerer i jobben tenker jeg at iingen kan kreve at du skal måtte informere om uvesentlige ting de ikke etterspør. Anonymkode: 94e86...ecc Jeg har epilepsi, så jeg søker ikke jobb som pilot akkurat. Jeg klarer nok å utføre arbeidet, de skriver jo arbeidsoppgaver på stillingsannonsen. Men kan hende jeg må ha tilrettelegging Anonymkode: b5f40...a4e
AnonymBruker Skrevet 20. juni #18 Skrevet 20. juni Jeg tenker at det spørs litt hva slags jobb det er. Jeg var ærlig på mitt intervju på en stilling der det er mye samarbeid. Jeg sa at jeg har en kronisk sykdom, men jeg vet jeg klarer jobben, men jeg trenger kanskje å sette meg et par minutter innimellom/trekke litt frisk luft. De satte stor pris på at jeg var ærlig, og jeg tror det var en av grunnene til at jeg fikk jobben. Og jeg tror det hadde blitt veldig dårlig stemning hvis jeg hadde kommet etterpå og sagt at helsa ikke er helt på topp. Uansett, lykke til på intervju😊 Anonymkode: 9cb9d...652 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #19 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at det spørs litt hva slags jobb det er. Jeg var ærlig på mitt intervju på en stilling der det er mye samarbeid. Jeg sa at jeg har en kronisk sykdom, men jeg vet jeg klarer jobben, men jeg trenger kanskje å sette meg et par minutter innimellom/trekke litt frisk luft. De satte stor pris på at jeg var ærlig, og jeg tror det var en av grunnene til at jeg fikk jobben. Og jeg tror det hadde blitt veldig dårlig stemning hvis jeg hadde kommet etterpå og sagt at helsa ikke er helt på topp. Uansett, lykke til på intervju😊 Anonymkode: 9cb9d...652 Er det lov å spørre hvilken sykdom du har? Anonymkode: b5f40...a4e
AnonymBruker Skrevet 20. juni #20 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det lov å spørre hvilken sykdom du har? Anonymkode: b5f40...a4e Kronisk migrene, der auraen er verst Anonymkode: 9cb9d...652
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå