Gå til innhold

Når helsa svikter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i min beste alder men desverre biter revmatismen meg sakte men sikket. sliter jo en del med det og må tilrettelegge for en mest mulig god hverdag og det går fint når det går litt på skinner både privat og i jobb. Enklere hjemme men noe skurrer på jobb de nekter tilrettelegge noe som helst og  jeg blir konsekvent satt til de tyngste oppgavene. Blitt tom flyttet fra min vanlige jobb til en tungre en akkurat som de vil gjøre det vanskligre for meg? Prøvd å ta det opp gang på gang men de skylder på styringsretten de har men den trumfer da vel ikke tilretteleggingsplikten?   
Da er det jo såre enkelt da å tilrettelegge for min vei utt av arbeidslivet en gang for alle. 

Hvor kan jeg få hjelp? Liten bedrift så verneombud er nest sjefen og tillitsvalgte bestisen så hjelper lite å få hjelp derfra. 

Anonymkode: 79be6...1ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er i min beste alder men desverre biter revmatismen meg sakte men sikket. sliter jo en del med det og må tilrettelegge for en mest mulig god hverdag og det går fint når det går litt på skinner både privat og i jobb. Enklere hjemme men noe skurrer på jobb de nekter tilrettelegge noe som helst og  jeg blir konsekvent satt til de tyngste oppgavene. Blitt tom flyttet fra min vanlige jobb til en tungre en akkurat som de vil gjøre det vanskligre for meg? Prøvd å ta det opp gang på gang men de skylder på styringsretten de har men den trumfer da vel ikke tilretteleggingsplikten?   
Da er det jo såre enkelt da å tilrettelegge for min vei utt av arbeidslivet en gang for alle. 

Hvor kan jeg få hjelp? Liten bedrift så verneombud er nest sjefen og tillitsvalgte bestisen så hjelper lite å få hjelp derfra. 

Anonymkode: 79be6...1ff

Først, det er vel ikke greit at verneombudet er en del av ledelsen? 

Er du organisert? 

Anonymkode: 9a739...069

• Liker 1
Skrevet

Prøver de muligens å skvise deg ut?

Kanskje sykemelding er en tanke for så å få NAV inn på banen og sammen få til en ordning. Da blir det mer offisielt og de på topp kan ikke rotte seg sammen like lett.

Anonymkode: 49d34...1b3

• Liker 1
Skrevet

Tilretteleggingspliktrn gjelder bare så lenge det ikke går ut ovr andre ansatte eller drift. Hvis du ikke mester jobben sp kan det jo vøre greit å søke på andre jobber man kan klare. 

Anonymkode: b9a58...666

Skrevet

De er ufine og prøver å skvise deg ut. Det er vanskelig å se hvordan man skal få dette til å fungere når ledelsen oppfører seg slik. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg om etter ny jobb, i en større bedrift hvor det er mer ryddig og profesjonelt.. 

Anonymkode: b8bea...135

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...