AnonymBruker Skrevet 20. juni #21 Skrevet 20. juni Trådstarter her. Tusen takk for alle gode svar så langt! Jeg skal definitivt legge mer fokus på bakenden i treningen fremover. Når det gjelder klær, synes jeg det er vanskelig å finne tights og olabukser som sitter pent bak og fremhever rumpa. Har dere noen favorittmerker eller tips å anbefale? Igjen, tusen takk for alle gode råd! Anonymkode: 55806...201
pia mater Skrevet 20. juni #22 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Trådstarter her. Tusen takk for alle gode svar så langt! Jeg skal definitivt legge mer fokus på bakenden i treningen fremover. Når det gjelder klær, synes jeg det er vanskelig å finne tights og olabukser som sitter pent bak og fremhever rumpa. Har dere noen favorittmerker eller tips å anbefale? Igjen, tusen takk for alle gode råd! Anonymkode: 55806...201 Finnes mye scrunch tightser på markedet. Jeg kjøper vanligvis fra Famme. Syns de er fine uten at de fremhever for mye rumpe. Og må bare si meg enig med de før meg i tråden, trening er alfa omega for å bygge en sprettrumpe. Uavhengig av fettfordeling, for fettet gir ikke den sprett"effekten" du er ute etter, det er det kun muskelmasse som gjør.
AnonymBruker Skrevet 20. juni #23 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min er nokså lik når jeg er utrent. Regelmessig styrketrening vil GARANTERT forbedre utseendet. Du er slank og da ser man forandringene raskt - men du må pushe deg litt på treningene. "Progressive overload" er viktig; det betyr at du jevnlig utfordrer musklaturen. Hold det enkelt i starten for å ikke bli for distrahert eller demotivert. Velg deg ut feks tre øvelser som du alltid gjør, 2-3 dager i uken. Jeg vil anbefale deg step ups (beviselig det som aktiverer rumpa mest), hip thrust og RDL eller bulgarsk utfall. Spis nok! Du kan ikke ligge i underskudd i denne prosessen. Gjør du dette så vil du begynne å se forskjell innen slutten av juli. Jeg lover. Anonymkode: e75da...cb2 Ikke GARANTERT! Jeg fikk synlige muskler over hele kroppen, trente tung knebøy, hip trust, utfall og alskens greier med full fokus på rumpa. Den var like flat. Selvsagt fast og helt fin, men noen sprettrumpe fikk jeg aldri. Var aktiv styrkeløfter og kunne gått på fitnesscenen når som helst, hadde det ikke vært for min rumpe som aldri fikk sprett. Så ikke lov ting du ikke kan holde, det funker ikke for alle. Når det er sagt, er det mye finere med en fast og flat rumpe enn en slaskete flat rumpe Anonymkode: 47e46...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #24 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke GARANTERT! Jeg fikk synlige muskler over hele kroppen, trente tung knebøy, hip trust, utfall og alskens greier med full fokus på rumpa. Den var like flat. Selvsagt fast og helt fin, men noen sprettrumpe fikk jeg aldri. Var aktiv styrkeløfter og kunne gått på fitnesscenen når som helst, hadde det ikke vært for min rumpe som aldri fikk sprett. Så ikke lov ting du ikke kan holde, det funker ikke for alle. Når det er sagt, er det mye finere med en fast og flat rumpe enn en slaskete flat rumpe Anonymkode: 47e46...1b8 Da har du Ikke klart å aktivere rumemusklene rett og slett. Det er veldig vanlig med sovende setemuskulatur, og uten å aktivere setet er det mange som ender med å kun øke lår og ikke rumpe. Anonymkode: 1d9c9...a69 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #26 Skrevet 20. juni Jeg begynte å få flat gammeldamerumpe, men trening har gjort den mye mer spretten og mye finere. Så noe er nok genetikk og noe er nok trening. Anonymkode: 635ea...f32
AnonymBruker Skrevet 20. juni #27 Skrevet 20. juni Jeg har ikke rumpe, trent hele livet, men den er bare ikke mulig for meg å få. Nå har jeg akseptert at mine gener er slik. Også super vanskelig for meg å få definerte armer. Mens mage og rygg kommer mye lettere. Anonymkode: a66e8...477
AnonymBruker Skrevet 20. juni #28 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Trådstarter her. Tusen takk for alle gode svar så langt! Jeg skal definitivt legge mer fokus på bakenden i treningen fremover. Når det gjelder klær, synes jeg det er vanskelig å finne tights og olabukser som sitter pent bak og fremhever rumpa. Har dere noen favorittmerker eller tips å anbefale? Igjen, tusen takk for alle gode råd! Anonymkode: 55806...201 Tror det er best at du finner ditt eget favorittmerke, det merket som passer deg best. Gå til en butikk hvor du vet betjeningen har peiling og legg frem hva du er ute etter. Men har lagt ved en liten guide. Bukse som gir sprettrumpe! 5 tips: Livhøyde: Høyere liv gir en lengre og større rumpe, lavere liv en mindre og kortere rumpe. Lommestørrelse: Bør være proporsjonal til fasongen din. Liten rumpe bør ha mindre lommer, større rumpe bør ha større lommer. Lommeplassering: Høye lommer gir lenger rumpe, lave kan gi en saggete bak. Lang avstand kan gjøre at du ser bredere ut. Yoke: Sømmen som går mellom midjebånd og baklommer. En V-formet yoke gir mer fasong og fremhever stussen. Vask: Lyse partier fremhever og forstørrer, mørke skjuler. https://carlings.com/no/stories/inspirasjon--trender/jeans-som-lofter-baken-5-detaljer-du-bor-kunne/ Anonymkode: d7905...070
NoaideBiehtar Skrevet 21. juni #29 Skrevet 21. juni Det er mye genetikk. Alle kan forbedre utgangspunktet sitt, men ikke alle vil få "sprettrumpe" som resultat. Det er jo også forskjell på hvor mye innsats man må legge i for å få det resultatet man ønsker, og for mange voksne mennesker vil det være en grense for hvor mye ensidig trening man synes det er verdt å legge i en litt finere rumpe. Hva som er mulig for deg er jo umulig å mene noe om uten at du aktivt har forsøkt. Tren tungt, tren styrke 2, kanskje 3, ganger i uka, spis godt. Velg øvelser som tar best på rumpa. Det trenger ikke være så omfattende og krevende, 1 time trening to ganger i uka, trapp opp til tre økter hvis resultatene uteblir eller du har lyst til å trene oftere. Ta mål før du begynner, så kan du revurdere om 3 måneder om du ser små resultater og om det er verdt det. Husk at uansett resultat på rumpa så er styrketrening gull for helsa, så du har ingenting å å tape. Og du - lær deg å verdsette kroppen din også slik den er nå. Du har flotte bein! Jeg ser heller ikke noe galt med rumpa. Styrketrening har gitt meg bedre forhold til kroppen min, fordi jeg opplever at den er sterk og at jeg mestrer masse, selv om kroppen ellers ikke er tight og perfekt. Om rumpa mi spretter gir jeg fullstendig faen i, når jeg først ble bitt av styrketreningssbasillen var det utvikling i styrke som ble viktig, og ikke visuelle resultater. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #30 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 11.47): Da har du Ikke klart å aktivere rumemusklene rett og slett. Det er veldig vanlig med sovende setemuskulatur, og uten å aktivere setet er det mange som ender med å kun øke lår og ikke rumpe. Anonymkode: 1d9c9...a69 Nei. Uttalelser som dette viser at du ikke aner hva du snakker om. Setemusklene sover ikke og trenger ikke å aktiveres. Det er utdatert kunnskap. Det finnes selvfølgelig øvelser og variasjoner av øvelser som tar bedre på rumpa, men muskulaturen sover jo ikke. 😂 Anonymkode: 21c53...082
AnonymBruker Skrevet 21. juni #31 Skrevet 21. juni pia mater skrev (På 20.6.2025 den 11.30): Finnes mye scrunch tightser på markedet. Jeg kjøper vanligvis fra Famme. Syns de er fine uten at de fremhever for mye rumpe. Og må bare si meg enig med de før meg i tråden, trening er alfa omega for å bygge en sprettrumpe. Uavhengig av fettfordeling, for fettet gir ikke den sprett"effekten" du er ute etter, det er det kun muskelmasse som gjør. Jeg kjøpte en scrunch tights fra vila vilani, men kjenner godt at det er en ekstra, hard søm som gnager seg inn i rumpen når jeg trener. Er det samme med famme, eller har jeg bare vært uheldig med valg av tights? Anonymkode: 6c96e...f71
pia mater Skrevet 21. juni #32 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjøpte en scrunch tights fra vila vilani, men kjenner godt at det er en ekstra, hard søm som gnager seg inn i rumpen når jeg trener. Er det samme med famme, eller har jeg bare vært uheldig med valg av tights? Anonymkode: 6c96e...f71 Aldri hatt det problemet med Famme. Syns heller tightsene ligger "utenpå" rumpa, føler ikke de går så mye inn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå