Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kan alle få en sprettrumpe, eller handler det mest om anatomi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som oppriktig lurer på dette: Hvorfor har så mange slanke damer en sprettrumpe, selv om de ikke nødvendigvis trener mye? Handler det om trening – eller om genetikk, beinstruktur, fettfordeling og anatomi?

Hos meg går ryggen nesten rett ned i rumpa, og rumpa rett ned i lårene. Den stikker verken særlig ut fra ryggen eller er markert mot lårene, og jeg kjenner at dette påvirker selvbildet mitt negativt. Jeg synes det ser flatt og “hengende” ut, og jeg sliter med å se for meg at det er mulig å få en rundere eller mer løftet form.

Derfor legger jeg ved noen bilder (selv om det er litt sårt), fordi jeg oppriktig ønsker å vite:
– Er det mulig for alle å trene seg til en mer sprettrumpe?
– Eller er noen av oss bare bygd sånn, og må lære å akseptere det?

Jeg setter stor pris på ærlige og respektfulle svar fra dere som har kunnskap eller erfaring med dette.

IMG_1986.jpeg

IMG_1985.jpeg

IMG_1984.jpeg

Anonymkode: 55806...201

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trening,trening,atter trening.Du kan få rumpe men det koster masse iform av trening.

Anonymkode: bfdf8...7ed

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener genetikk spiller en stor rolle. Om jeg legger på meg, så er det på rumpa. Overkroppen forblir tynn. Siden det meste av fettet legger seg på rumpa og jeg fortsatt er ung, så får jeg naturlig litt sprett der. Jeg trener sjeldent, og trener mest overkropp (siden jeg fort ser veldig spinkel ut oventil). 

Anonymkode: 95ac7...4e3

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min er nokså lik når jeg er utrent. 

Regelmessig styrketrening vil GARANTERT forbedre utseendet. Du er slank og da ser man forandringene raskt - men du må pushe deg litt på treningene. "Progressive overload" er viktig; det betyr at du jevnlig utfordrer musklaturen. 

Hold det enkelt i starten for å ikke bli for distrahert eller demotivert. Velg deg ut feks tre øvelser som du alltid gjør, 2-3 dager i uken. Jeg vil anbefale deg step ups (beviselig det som aktiverer rumpa mest), hip thrust og RDL eller bulgarsk utfall. 

Spis nok! Du kan ikke ligge i underskudd i denne prosessen. 

Gjør du dette så vil du begynne å se forskjell innen slutten av juli. Jeg lover. 

Anonymkode: e75da...cb2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig og oppriktig syns jeg din rumpe er mye finere enn sprettrumper. Store rumper gjør at man ser tykkere ut. Du ser slank og fin ut. Bare ikke gå rundt i stillongs og tights, det er ikke fint på noen. 

Anonymkode: fc833...bc7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent styrke i 1 & 1/2 år, og ser tydelig forskjell på den tiden! 

trener styrke 3-4 ganger i uken, med mye fokus på bein og rumpe. Men det hjelper ikke bare trene, du må spise riktig også! Mye proteiner og næringsrik mat, så har kroppen det den trenger for å bygge muskler.

Anonymkode: 14bcc...184

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi er ganske lik. Det er genetikk!! Nordiske damer har oftere liten rumpe, mens afrikanske damer har digre rumper.. slik er det bare. 

Og motebildet forandrer seg. På 70-80 tallet var en slik rumpe du og jeg har skikkelig hot. 

Det har noe om hvordan man legger på seg, jeg legger lett på meg rundt magen og andre rundt hofte/rumpe. Jeg kommer aldri til å få stor spretteumpe, det er genetisk umulig for meg. Men jeg trener flere ganger i uken likevel. Er likevel fornøyd med kroppen min :)

Anonymkode: 069f6...f1f

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan få en sprettrumpe, men da må du legge inn en god innsats med trening flere ganger i uka minst et år. Jeg trener for fult og det tar tid. (Jeg trener ikke for å få rumpe da).  Selvfølgelig er det også litt genetikk på noen. Uansett så er du fin som du er.

Anonymkode: 689cb...a67

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er mest gener. Jeg er feks slank med middels store sprettpupper. Mange tror jeg har silikon pga denne formen. Også etter jeg fikk barn. Jeg har bare vært maks heldig for dette kan jo ikke trenes. Trene gjorde jeg sist for 15 år siden.

Rumpa mi er egentlig ganske flat. Men pga kraftig svai i ryggen og brede hofter, ser den litt bred og fyldig ut. På en fin måte, særligmimkjoler. Så her blir nok gutta kanskje litt skuffet når de ser meg naken eller i bikini. Og de ser den egentlig er nokså slapp og til og med litt hengete.

Det at så mange ser ut som de har sprettrumpe handler nok også like gjerne om at det finnes så mange jukse hjelpemidler i dag. Utallige varianter av push-up truser og bukser og de der tightsene som alle har som klemmer rumpeballene opp og deler dem i to.  Det ser jo ut som de har hatt brazilian butt lift hele gjengen

Anonymkode: a6bc2...7b3

Skrevet

Største muskelen i kroppen vet du, jada, du kan definitivt få mer spretten rumpe ved å trene knebøy, utfall osv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Startpunktet er genetisk, men mennesker har ganske lik muskeløkning om man trener styrke og spiser korrekt. Kvinner kan med noen år med trening øke muskelstørrelse med 40-50% og menn kan øke muskelstørrelse med 80-100%.

Økningen er mest dramatisk i starten, du kan få ca. 1/3 av den totale mulige muskeløkningen din det første året.

Så ja der er kvinner som har større rumpemuskler uten å trene enn hvor store rumpemuskler du kan bygge på 5+ år med trening, men alle kan bygge muskler så det er bare å starte :)

Utfall er noe du kan gjøre hvor som helst og helt gratis, du kan også lett gjøre det vanskligere med å holde noe tungt i hendene dine. Du kan gjøre bulgarsk utfall, eventuelt skrå utfall om du har noe å stå oppå med en fot for enda bedre bevegelsesutslag. Knebøy er også noe du kan gjøre hvor som helst når som helst, men det krever at du holde mer vekt etter litt erfaring, så det er bedre om du har et treningssenter å gå til.

Uten progressiv overbelastning og en god diett stagnerer du raskt.

Anonymkode: afe25...df0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den buksa i hoppdress stoff, var ikke den som hjalp mest til heller.

Med bare å velge riktig bukse så er jeg sikker på at du kan få en veldig fin rumpe, har bare gjort et lite eksperiment med å forandre formen litt på Yoke sømmen, og den ble litt rundere med en gang.

image.png.d61a2fe317ddace87bc57167e82b89d6.png

Anonymkode: d7905...070

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Genetikk og trening. 

Den tightsen løfter ikke akkurat frem noe former heller 🫣 

Tren styrke (tung styrke) 3-4 ganger i uka. Fokuser på kjernemuskulaturen, rumpe og  lår. Spis nok og riktig! 👍 

Gå mye i oppoverbakker, trapper og fjellturer.

Jeg merker stor forskjell etter jeg byttet jobb😅 Gikk mer i trapper og var generelt mer på beina i den forrige jobben min, nå har jeg en mer stillesittende hverdag og det første som skjedde var at rumpa forsvant🫣 Du ser veldig slank ut så du må ikke være redd for å spise mye hvis du skal trene mye. Viktig meg nok mat for at kroppen skal klare å bygge muskler. 

Anonymkode: b4d54...cac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trening,trening,atter trening.Du kan få rumpe men det koster masse iform av trening.

Anonymkode: bfdf8...7ed

Bare å gå ofte i skogsterreng og klemme sammen rumpeballene når man går.

Anonymkode: cb3c1...3c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mest genetikk, jeg har en enorm rumpe, det er der alt fettet legger seg, kan ha bmi på 18, og da ser jeg grusom ut på overkroppen, finnes ikke noe fett der, og ansiktet uthulet, men rumpe har jeg fortsatt. Men trening hjelper jo noe.

Anonymkode: ea507...5e7

• Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter 30 år med å prøve å trene rumpe…så kan jeg si: noen har det noen har det ikke. Ser det på venninner også. Jeg synes selv det er kjipt, men det er så mye mer som er viktig. Til tross har jeg trent i 30 år og ser fremdeles ingen forskjell 😅 jeg er ellers veldig fornøyd. Sett pris på kroppen du har- den fungerer ! Uff kjipt å føle på sånne ting 

Anonymkode: 9406f...3d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter 30 år med å prøve å trene rumpe…så kan jeg si: noen har det noen har det ikke. Ser det på venninner også. Jeg synes selv det er kjipt, men det er så mye mer som er viktig. Til tross har jeg trent i 30 år og ser fremdeles ingen forskjell 😅 jeg er ellers veldig fornøyd. Sett pris på kroppen du har- den fungerer ! Uff kjipt å føle på sånne ting 

Anonymkode: 9406f...3d8

Da lurer jeg veldig på hvaslags trening du bedriver?

Jeg kan garantere deg at vi hadde fått resultater på deg med riktig trening ig teknikk, og riktig kosthold.

Med 100% sikkerhet. 

Anonymkode: f5131...04d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri trent en dag i mitt liv, men er "født med" sprettrumpe fra naturens side. Tror det er mest genetisk for de fleste, enten har du det eller anlegg for det, eller så har du det ikke. Noen får det ikke uansett trening.

Anonymkode: e3261...9b0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!
Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som oppriktig lurer på dette: Hvorfor har så mange slanke damer en sprettrumpe, selv om de ikke nødvendigvis trener mye? Handler det om trening – eller om genetikk, beinstruktur, fettfordeling og anatomi?

Hos meg går ryggen nesten rett ned i rumpa, og rumpa rett ned i lårene. Den stikker verken særlig ut fra ryggen eller er markert mot lårene, og jeg kjenner at dette påvirker selvbildet mitt negativt. Jeg synes det ser flatt og “hengende” ut, og jeg sliter med å se for meg at det er mulig å få en rundere eller mer løftet form.

Derfor legger jeg ved noen bilder (selv om det er litt sårt), fordi jeg oppriktig ønsker å vite:
– Er det mulig for alle å trene seg til en mer sprettrumpe?
– Eller er noen av oss bare bygd sånn, og må lære å akseptere det?

Jeg setter stor pris på ærlige og respektfulle svar fra dere som har kunnskap eller erfaring med dette.

IMG_1986.jpeg

IMG_1985.jpeg

IMG_1984.jpeg

Anonymkode: 55806...201

Gener spiller en stor rolle, folk legger på seg/går ned forskjellige plasser! Noen trener ikke, noen må trene litt og andre må virkelig kjempe for det! Syns baken din er fin jeg :)

Anonymkode: d5cd8...a50

AnonymBruker
Skrevet

Det er trening som former rumpa. 
Men genene påvirker hvor lett det er. 

Men klær og holdning er også viktig for hvordan kroppen fremstår. 

Jeg er relativt godt trent, og har mye muskler i bakenden. Men jeg kan ta tre bilder, i ulike underdeler, og det vil kunne se ut som tre ulike personer. 

Anonymkode: d081a...033

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...