Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler det er ingen andre arbeidsplasser hvor det er så mye jævlige kvinnemennesker. Særlig sykehjem. Skal liksom være omsorgspersoner, men behandler kollegaer ræva. Baksnakker, nedsnakker og lager drama ut av ingenting. Prøver å hevde seg selv og trykke andre ned. Kjenner jeg er dritt lei nå. Må bare lette på trykket.

Anonymkode: 7a010...6c1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Alaenera
Skrevet

Mulig brannfakkel, men jeg synes stort sett at det er enklere å jobbe med menn enn med kvinner. Mye drama med oss kvinnfolk. :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Føler det er ingen andre arbeidsplasser hvor det er så mye jævlige kvinnemennesker. Særlig sykehjem. Skal liksom være omsorgspersoner, men behandler kollegaer ræva. Baksnakker, nedsnakker og lager drama ut av ingenting. Prøver å hevde seg selv og trykke andre ned. Kjenner jeg er dritt lei nå. Må bare lette på trykket.

Du har rett. Men jeg tror ikke årsaken er primært at de er kvinner. Heller det at de er lavt utdannede (har ikke blitt trent i logisk tenking, refleksjon, se flere sider av en sak) i en slitsom hverdag. Kall meg hva du vil, men gjennom høyere utdanning lærer man mer enn bare fag. Man lærer for eksempel selvregulering (møte opp på skolen, lese til eksamen selv om man egentlig har mer lyst til å chille med en øl) som kanskje kan hjelpe i å takle stresset som er i helsevesenet. Har du ikke blitt drillet i selvdisiplin og selvregulering er det lett å la frustrasjonen gå ut over kollegaer og pasienter. 

Anonymkode: fcc4f...103

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke unikt for helsevesenet, dessverre.. Jeg jobbet på et par steder i ungdomstiden som var svært kvinnedominerte (hotellbransjen). Samme leksa der: Baksnakking, sjalusi, nedtrykking av vikarer og lærlinger. De stakkars lærlingene trodde jo det var normalt, så de begynte jo også å hakke løs på alle nye, for å hevde seg selv. Ond sirkel.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har rett. Men jeg tror ikke årsaken er primært at de er kvinner. Heller det at de er lavt utdannede (har ikke blitt trent i logisk tenking, refleksjon, se flere sider av en sak) i en slitsom hverdag. Kall meg hva du vil, men gjennom høyere utdanning lærer man mer enn bare fag. Man lærer for eksempel selvregulering (møte opp på skolen, lese til eksamen selv om man egentlig har mer lyst til å chille med en øl) som kanskje kan hjelpe i å takle stresset som er i helsevesenet. Har du ikke blitt drillet i selvdisiplin og selvregulering er det lett å la frustrasjonen gå ut over kollegaer og pasienter. 

Nå er ofte sykepleiere de verste da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde og dette i helsetjenesten. Det var de eldre som var ille. Håper ikke dette er en kultur som viderebringes. Har for øvrig jobbet på en arbeidsplass med mest menn og og mannlig sjef. Det var også masse drama. Men ikke blant de av oss yngre som jobbet der. Ellers har jeg opplevd lite av det.

Anonymkode: 691d9...71b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent til du dater en kvinnelig psykolog. Venninnegjeng på 4 stk som baksnakket, lo av, og fullstendig brøt taushetsplikten. Snart så mange slike kvinneyrker at man må spørre seg om det er yrkene eller kjønnet. 

Anonymkode: 719b9...094

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det er endel av sånt overalt, folk er generelt ikke veldig snille med hverandre dessverre 👀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er ofte sykepleiere de verste da

Sykepleie er fortsatt ikke høy utdanning selv om det har blitt bachelorgrad i nyere tid. Tre år på skole, halvparten er praksis hvor mange mistrives og rapporterer å bli brukt som gratis arbeidere uten noe godt læringsutbytte. Og de sykepleierne du møter på sykehjem har sjelden søkt seg til sykehjem fordi de synes det er så spennende å jobbe der. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mandalorianxx skrev (15 minutter siden):

Tror det er endel av sånt overalt, folk er generelt ikke veldig snille med hverandre dessverre 👀

Det er tragisk! Lurer på hvor mange som har blitt syke/falt utenfor arbeidslivet pga. giftige arbeidsmiljø... Kjenner meg noe igjen i det trådstarter snakker om, baksnakking, hierarki, sladring til sjefen pga. trivialiteter, folk som leter etter feil med andre, urimelige sinneutbrudd etc. 

Anonymkode: d8c7b...441

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sykepleie er fortsatt ikke høy utdanning selv om det har blitt bachelorgrad i nyere tid. Tre år på skole, halvparten er praksis hvor mange mistrives og rapporterer å bli brukt som gratis arbeidere uten noe godt læringsutbytte. Og de sykepleierne du møter på sykehjem har sjelden søkt seg til sykehjem fordi de synes det er så spennende å jobbe der. 

For en stygg kommentar. Hilsen sykepleier med master som frivillig jobber på sykehjem. Synes sykehjem er mye med komplekst og utfordrende enn sykehus. På sykehus har jeg kjedet meg hver gang.

Over til HI. På min arbeidsplass er det også slik. Det er særlig de gamle hjelpepleierne som oppfører seg sånn, men det smitter litt over på hele gruppen. Jeg tror mye handler om at vi alltid er lite fagfolk på jobb, mye unge vikarer og under stort press. Det fører til at dersom noen enten er treige, usikre eller gjør feil, så kan det potensielt velte lasset. Da går man konstant å irriterer seg over de kollegaene som er treige, nye eller usikre. Det blir fort en ukultur som er vanskelig å snu dessverre. Samt at man ser ofte dårlig ledelse som ikke tar tak i noe av negativiteten som er i avdelingen 

Anonymkode: 2f29f...60a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er stress kombinert med at man HELE TIDEN må holde maska i jobbsituasjoner. Jeg har jobbet i kontor der det også er mye stress, men alt stresset er på datamaskinen. Så det er ingen som har behov for å hakke på hverandre fordi man ikke konstant må passe på eget ansiktsuttrykk og kroppsspråk og toneleie.

Anonymkode: e9d79...10b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vent til du dater en kvinnelig psykolog. Venninnegjeng på 4 stk som baksnakket, lo av, og fullstendig brøt taushetsplikten. Snart så mange slike kvinneyrker at man må spørre seg om det er yrkene eller kjønnet. 

Det er vel en grunn til at det kalles for "psykologmafiaen". Har selv opplevd en som navnga en person som hadde forsøkt selvmord.... jeg måtte gå ut og puste for å ikke bli forbanna....

Anonymkode: 59994...b3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er enig. 

Anonymkode: 5fd91...e51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Anonymkode: 719b9...094

Det er idiotisk å generalise ut fra ett eksempel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er stress kombinert med at man HELE TIDEN må holde maska i jobbsituasjoner. Jeg har jobbet i kontor der det også er mye stress, men alt stresset er på datamaskinen. Så det er ingen som har behov for å hakke på hverandre fordi man ikke konstant må passe på eget ansiktsuttrykk og kroppsspråk og toneleie.

Anonymkode: e9d79...10b

Dette er også veldig sant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig jeg også. Utdanningsnivå er det avgjørende, ikke kjønn. Jeg jobber med ca like mange av hvert kjønn, muligens liten overvekt av kvinner, de aller fleste med master, og det er virkelig ikke sånn på min ganske store arbeidsplass.

Har opplevd det sånn på en tidligere jobb i helsevesenet i kommunen da, preget av mange damer og mange lavt utdanna.

Tror utdanning gjør noe med selvinnsikt, toleranse og romslighet ift hva man henger seg opp i.

Anonymkode: 63467...8dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er generelt sånn på de fleste arbeidsplasser hvor det er mest damer 

Anonymkode: 7279d...cd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan vel det fleste det å møte opp på skolen å lese til eksamen, selv om det er mer fristende å chille med en øl. Om man trenger høyere utdanning for å lære det, så er det noe gale. Måten du skriver på viser jo også at du har en nedlatende holdning til folk. Tenker du må jobbe med seg selv, før du kan uttale deg om noe sånt. Å kaste sten i glasshus er et fint ordtak. Akkurat nå fremstår det som at det er det du holder på med. 

Anonymkode: 7279d...cd3

• Nyttig 1
Skrevet

Det handler mye om stress- både fysisk og emosjonelt. Det er de rsom gjør miljøet surt. Men som man må jeg si at jeg foretrekker arbeidsplasser med minst 90% kvinner. Det kjipe med å gå over til teknologi var at jeg måtte forholde meg til andre menn på daglig basis. Det er utrolig slitsomt for meg som ikke ser hensikten med andre menn, og gjerne kunne vært den eneste mannen i verden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...