AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Jeg elsker å kjøre bil. Reise og ha en praktisk hverdag. I dag jobber jeg som elektriker og kjenner at det er på tide å bytte beite. Jeg er utrolig lei. Men tjener godt. Jeg har en mindre varebil og vanlig førerkort. Kan jeg tjene på transport? Hvor får man evt kunder fra? Jeg kunne ha spurt direkte hos de bedriftene jeg allerede kjenner. Men, vil det være lønnsomt nok? Noen som har erfaring? Evt hvilke kurs / førerkort bør man ha og hva bør man kjøre for å virkelig ha en inntekt å leve av. Anonymkode: af9e5...4f6
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Tenker du som budbil? Du trenger ikke noe spesielt førerkort så lenge du skal benytte vanlig bil. Men hvis du skal bruke bil som krever førerkort i tunge klasser så må du ha yrkessjåførkurs i tillegg. Sjekk ut hvilke budbilfirma i området ditt som har behov for flere sjåfører, og om de ansetter direkte, eller om de har kontrakter med selvstendige sjåfører. Å starte opp helt for seg selv, uten tilknytning til firma er tilnærmet umulig. Anonymkode: 6ef0b...5df 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tenker du som budbil? Du trenger ikke noe spesielt førerkort så lenge du skal benytte vanlig bil. Men hvis du skal bruke bil som krever førerkort i tunge klasser så må du ha yrkessjåførkurs i tillegg. Sjekk ut hvilke budbilfirma i området ditt som har behov for flere sjåfører, og om de ansetter direkte, eller om de har kontrakter med selvstendige sjåfører. Å starte opp helt for seg selv, uten tilknytning til firma er tilnærmet umulig. Anonymkode: 6ef0b...5df Tenker å frakte det jeg får plass til. Hva er det som vanligvis trenger frakt? Har hørt at det finnes div grupper på FB hvor det er bare å ta jobber. Høres jo veldig enkelt ut. Er de gruppene seriøse? Anonymkode: af9e5...4f6
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker å frakte det jeg får plass til. Hva er det som vanligvis trenger frakt? Har hørt at det finnes div grupper på FB hvor det er bare å ta jobber. Høres jo veldig enkelt ut. Er de gruppene seriøse? Anonymkode: af9e5...4f6 Kan ikke noe om de FB-gruppene du refererer til, men. Jeg kan ikke tenke meg at du får et stabilt og kontinuerlig kundegrunnlag ved å annonsere dine tjenester i diverse grupper på sosiale medier. Om du tenkte som en bijobb, greit nok. Om du skal leve av det, absolutt ikke. Og selv som budbilsjåfør i et firma tjener du nok langt mindre enn som elektriker.. Anonymkode: e8eb2...941 1 1
TBL12 Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni (endret) Mitt inntrykk er den del av transport bransjen som benytter mindre varebiler som kan kjøres på klasse b sertifikat er har dårligere arbeidsvilkår og lønn. Se mediaomtale om Foodora med utenlandske kjøretøy og sjåfører. Det er planlagt endringer der også en del varebiler blir omfattet av mer regulering enn idag. Tips er å ta oppdrag som elektriker med lengre kjøretid. 😇 Vil trolig tjene bedre på å ta litt for kjøring, og ordinære elektriker pris. Å jobbe som budbil sjåfør er varierende med oppdrag, og mange kortere oppdrag. Endret 19. juni av TBL12 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå