Thomasine Skrevet 18. mars 2006 #1 Skrevet 18. mars 2006 Har kjøpt meg "rice paper" i en innvandrerbutikk i Oslo. Kommer hjem og så står det ingen "bruksanvisning"... Skal de bløtlegges i varmt eller kaldt vann? Hvor lenge? Hvor raskt må jeg fylle dem før de friteres? Ca hvor mye fyll bør det være? De er litt større enn vanlige lomper. Par spiseskjeer med fyll? :klø: :klø:
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #2 Skrevet 18. mars 2006 Skal de bløtlegges i varmt eller kaldt vann? Hvor lenge? Jeg antar at du har kjøpt den tørkede varianten og ikke den frosne: Dypp dem i varmt vann til de blir myke, det tar noen sekunder. Hold på den hele tiden ellers får du bare en "ball." Hvor raskt må jeg fylle dem før de friteres? De kan stå en liten stund med fyll før de friteres. Ca hvor mye fyll bør det være? De er litt større enn vanlige lomper. Par spiseskjeer med fyll? Et par spiseskjeer er sikkert fint. Hvis de blir for fulle har de lett for å sprekke. Lykke til!
Thomasine Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2006 Takk, takk Ja det er ikke de frosne. De var tomt for det, men han mente disse var like fine så da må jeg bare satse på det...
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #4 Skrevet 18. mars 2006 sikkert for sent nå, men funket fint å bløte rispapiret i kaldt/lunkent vann. brukte en paiform med vann i, da ligger de flatt uten å krølle seg. husk å bløte dem nok, mine tok ikke et par sekunder men kanskje et halvt minutt, var de bløtet for lite så knakk de. bruker du stekepanne må du bruke mye olje, ellers svir de veldig lett.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #5 Skrevet 18. mars 2006 sikkert for sent nå, men funket fint å bløte rispapiret i kaldt/lunkent vann. brukte en paiform med vann i, da ligger de flatt uten å krølle seg. husk å bløte dem nok, mine tok ikke et par sekunder men kanskje et halvt minutt, var de bløtet for lite så knakk de. bruker du stekepanne må du bruke mye olje, ellers svir de veldig lett. ← Det tok sikkert lenger tid fordi du brukte kaldt/lunkent vann. Derfor anbefaler jeg varmt vann, og fordi de blir helt gjennombløte uten å knekke.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #6 Skrevet 18. mars 2006 Takk, takk Ja det er ikke de frosne. De var tomt for det, men han mente disse var like fine så da må jeg bare satse på det... ← Det går fint an å bruke den type papir, det blir en litt annen konsistens, men brukes like ofte i Asia som den frosne typen.
Thomasine Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2006 sikkert for sent nå, men funket fint å bløte rispapiret i kaldt/lunkent vann. brukte en paiform med vann i, da ligger de flatt uten å krølle seg. husk å bløte dem nok, mine tok ikke et par sekunder men kanskje et halvt minutt, var de bløtet for lite så knakk de. bruker du stekepanne må du bruke mye olje, ellers svir de veldig lett. ← ...ikke for sent, nei... Skal ikke lages før i morgen eller mandag. :bukke:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå