Gå til innhold

Sammenligne to leiligheter i samme borettslag

Anbefalte innlegg

Gjest DINK2000
Skrevet (endret)

.

Endret av DINK2000
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt forskjell i prisen, den ene har litt høyere fellesgjeld enn den andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Likte best den i 1.etasje. Men tror nok jeg hadde valgt den i 3.etasje. Mindre sjanse for innbrudd, mer uforstyrret uteplass og godt å komme litt oppi høyden :)

Anonymkode: a3687...d16

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest DINK2000
Skrevet
Brunhilde skrev (6 minutter siden):

Det er litt forskjell i prisen, den ene har litt høyere fellesgjeld enn den andre. 

Under 10.000 i forskjell, men ja, litt forskjell er det jo. 

Skrevet

Har dere små barn eller planlegger barn? Jeg ville da tenkte at den i første etasje var mest praktisk med tanke på barnevogn/barnet kan fortsette å sove i vogna når man kommer hjem fra trilletur. Likte også både kjøkken og bad bedre på den i 1.etasje. 

Ser ut som vinduene er såpass høyt over bakken at ingen går klistret inntil veggen og kikker inn. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

1 etasje prises alltid mye rimeligere enn høyere etasjer. Da jeg kjøpte bolig for noen år siden i Oslo lå det på ca 100 000 ekstra pr etasje opp. De er nok priset likt fordi den i 1 etasje er mer påkostet og pusset opp. Se bad f eks. Jeg ville valgt det som var mest komfortabelt vedrørende etasje. Det er det eneste man ikke kan endre på senere. 

Anonymkode: c22d6...82a

• Liker 3
Skrevet
DINK2000 skrev (2 minutter siden):

Under 10.000 i forskjell, men ja, litt forskjell er det jo. 

😂😂😂 Det blingset jeg litt ja, da jeg kikket fikk jeg det sannelig til å bli mer. Sorry.

Jeg ville nok valgt den i 3 etasje, føler den er mest privat og så likte jeg det kjøkkenet best. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg likte best den i 1. etasje. Uteplassen er større. Den er godt skjermet bak hekken. Deilig å ikke måtte bære varer opp to etasjer, spesielt hvis dere har eller skal ha små barn. Kjøkkenet i 1 etasje var greit nok, mens det grå kjøkkenet i 3. etasje var nitrist.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Interessant at 3.etasjen har høyere fellesutgifter. Ellers anbefaler jeg deg å lese takst og papirer. Kanskje badet i 3.etasje er gammelt, og da ryker fort 200k i verdivurdering. Takstmannen bør ha redegjort for prisvurderingen.

De har også ulik beliggenhet, jmf gate og lekeplass.

Endret av DollyDelux
  • Liker 1
Skrevet

Jeg likte leiligheten i 1. etg best, men likte ikke uteplassen. Alle i etg over kan se rett ned på deg, og det ser ut som den er rett ved siden av inngangsdøren. Hvis jeg skulle bodd der hadde jeg satt opp en slags pergola for å skjerme den mer, men ikke sikkert det er lov. Ville heller ikke gått fra barnevogn ute der da det ser veldig lett ut for noen å gå inn og ta den med seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt den i 3. etasje, synes den var finere og jeg trives bedre oppi høyden. Trappene tar jeg som lett, daglig trim

Anonymkode: d29be...8ee

• Liker 2
Skrevet (endret)

Badet i 1. er fra 2018, og badet i 3. er fra 2008. Der har du en stor grunn til pris. Og her er resten av prisforskjellen.

3. etasje:

image.png.5ff79d2e5071239b69530a89fc751f31.png

1.etasje:

image.png.6ca352c345d990bedb83d60b1fe6735c.png

Endret av DollyDelux
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om dere planlegger barn, ville jeg aldri gått for tredje etasje uten heis. 

Anonymkode: 05745...270

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt den i 3. etasje.

Den i 1. har uteplass rett ved der alle går inn/ut samt er dårlig skjermet. 1. etasje er mer utsatt for innbrudd. Tørr du å sove med åpne vinduer? 1. etasje har vel bare kjeller under og det blir gulvkaldt.

Anonymkode: dcb72...062

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde valgt den i 3. etasje.

Den i 1. har uteplass rett ved der alle går inn/ut samt er dårlig skjermet. 1. etasje er mer utsatt for innbrudd. Tørr du å sove med åpne vinduer? 1. etasje har vel bare kjeller under og det blir gulvkaldt.

Anonymkode: dcb72...062

Personlig ville jeg aldri bodd i 1. etasje. Jeg føler meg mer beskyttet og trygg høyere opp. 

Anonymkode: 5441f...f62

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker 1. etg. og kommer ikke til å velge annerledes selv om det er litt større sjanse for innbrudd (har faktisk opplevd innstigningsinnbrudd i en tidligere leilighet).  Det kan like gjerne begynne å brenne, da er det bra å være i 1. etg. Eller noen skader seg og sliter med trapper i kortere eller lengere tid. Velg leiligheten dere liker best.

Jeg orker ikke leve livet mitt etter alt som kanskje kan skje (hvor ofte tar f.eks. noen med seg en barnevogn i Norge, sammenlignet med hvor mange vogner som står ute). Alderen på badet kunne vært en faktor ja, det er dyrt å pusse opp.

Anonymkode: 24abb...0ef

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest DINK2000
Skrevet
Eneri skrev (18 minutter siden):

Har dere små barn eller planlegger barn? Jeg ville da tenkte at den i første etasje var mest praktisk med tanke på barnevogn/barnet kan fortsette å sove i vogna når man kommer hjem fra trilletur. Likte også både kjøkken og bad bedre på den i 1.etasje. 

Ser ut som vinduene er såpass høyt over bakken at ingen går klistret inntil veggen og kikker inn. 

Vi har planlagt tidligst om 3-4 år og folk blir stort sett ikke boende lengre enn det i dette borettslaget etter hva jeg har hørt. Da får man barn og flytter. Badet er åpenbart finere i første etasje, men kjøkkenet synes jeg er bedre i tredje etasje (Svane). Enig i fargevalget på kjøkkenet i tredje etasje er kjedelig, men kan bytte fronter og male veggen bak der.

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten i 1. etasje var finest, likte kjøkkenet veldig godt, men hadde aldri turt å bo på bakkeplan. 

Anonymkode: 3fe4e...2ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
DINK2000 skrev (5 minutter siden):

Vi har planlagt tidligst om 3-4 år og folk blir stort sett ikke boende lengre enn det i dette borettslaget etter hva jeg har hørt. Da får man barn og flytter. 

Da ville jeg gått for tredje. Området har ekstremt mange kommunale boliger og er dermed utsatt for ting jeg ikke hadde vært så bekymret for med en lav første etasje mange andre steder. 

Anonymkode: 05745...270

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom det er litt tid til visning hadde jeg tatt turen dit og hengt i området på ulike tidspunkt/dager. for å få en lfølelse av støy /aktivitetsnivå osv. Om dere er i byen allerede mener jeg,.

Anonymkode: 08581...d8f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...