AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni For ett år siden fikk jeg blomster to ganger på døra. Uten kort, og jeg trodde det var typen hver gang. Han har nektet. Jeg fikk i mars, uten kort, og i går fikk jeg ny. Butikken kan ikke utgi hvem det er siden personen vil være anonym. Har noen opplevd det samme? Hvorfor kan de ikke utgi hvem som sender? Er rart. Anonymkode: b9ca0...f9a
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Betyr de datoene du har fått blomster, noe spesielt for deg (eller for noen du kjenner/har kjent)? Har du en jobb der du har kunder/brukere, og er det noe mønster i hvem du har truffet der kort tid før du har fått blomster? Anonymkode: 0ee2a...564 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Betyr de datoene du har fått blomster, noe spesielt for deg (eller for noen du kjenner/har kjent)? Har du en jobb der du har kunder/brukere, og er det noe mønster i hvem du har truffet der kort tid før du har fått blomster? Anonymkode: 0ee2a...564 Nei, har ikke bursdag før sent på året. Og har ikke noen nære relasjoner på arbeid. Har spurt alle familiemedlemmer Anonymkode: b9ca0...f9a
AnonymBruker Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, har ikke bursdag før sent på året. Og har ikke noen nære relasjoner på arbeid. Har spurt alle familiemedlemmer Anonymkode: b9ca0...f9a Du har vel en hemmelig beundrer da om typen nekter. Rart at typen ikke blir sjalu egentlig Anonymkode: e3b6c...884 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har vel en hemmelig beundrer da om typen nekter. Rart at typen ikke blir sjalu egentlig Anonymkode: e3b6c...884 Han liker det ikke nei. Det er jo dyrt å sende blomster på døra. Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil sende uten at jeg skal skjønne hvem det er. Kunne nesten ønske han bare tok på seg æren Anonymkode: b9ca0...f9a
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni Kan du si til blomsterbutikken at du ikke ønsker å motta blomster fra avsenderen? Anonymkode: 03a36...72a 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, har ikke bursdag før sent på året. Og har ikke noen nære relasjoner på arbeid. Har spurt alle familiemedlemmer Anonymkode: b9ca0...f9a Kan de datoene være andre ting enn bursdager? F.eks. dødsdato, bryllupsdato, dato for brudd, dato for forlovelse. Eller kan det være bursdagen til noen du kjente i ungdomstiden. Noe som ligger langt tilbake i tid. Og den som sender blomster behøver ikke stå deg nær (nå). Det kan være en du så vidt har snakket med, men at du på et eller annet vis har gjort dypt inntrykk på vedkommende f.eks. fordi du hjalp vedkommende med noe. Anonymkode: 0ee2a...564 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Blomster uten navn og hilsen er creepy! Husk å låse døra! Anonymkode: 8e7d6...781 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For ett år siden fikk jeg blomster to ganger på døra. Uten kort, og jeg trodde det var typen hver gang. Han har nektet. Jeg fikk i mars, uten kort, og i går fikk jeg ny. Butikken kan ikke utgi hvem det er siden personen vil være anonym. Har noen opplevd det samme? Hvorfor kan de ikke utgi hvem som sender? Er rart. Anonymkode: b9ca0...f9a Ja opplevde det. Heldigvis var ikke de i butikken fan av at de ville ha det anonymt å sa navnet 😅 Anonymkode: 4af1b...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja opplevde det. Heldigvis var ikke de i butikken fan av at de ville ha det anonymt å sa navnet 😅 Anonymkode: 4af1b...0bf Åååå heldig. De sier de ikke kan pga personvern Anonymkode: b9ca0...f9a
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blomster uten navn og hilsen er creepy! Husk å låse døra! Anonymkode: 8e7d6...781 Ja, vi er forskjellig. Jeg hadde ikke syntes det var creepy, men heller litt artig mystisk. Har selv opplevd det for mange år siden, så vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 14cfc...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Kan det være at det blir sendt til feil person? Anonymkode: 14cfc...4b3 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, vi er forskjellig. Jeg hadde ikke syntes det var creepy, men heller litt artig mystisk. Har selv opplevd det for mange år siden, så vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 14cfc...4b3 Svaret mitt bærer nok preg av at jeg har en guffen stalker-episode å minnes noen år tilbake. Anonymkode: 8e7d6...781 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, vi er forskjellig. Jeg hadde ikke syntes det var creepy, men heller litt artig mystisk. Har selv opplevd det for mange år siden, så vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 14cfc...4b3 Artig mystisk? At noen gjentatte ganger sender blomster anonymt vitner om et menneske som liker å ha makt og skape usikkerhet. Spesielt i ts' tilfeller hvor hun ikke har den fjerneste begrep på hvem det kan være. Hadde vært noe annet om ts var singel og datet noen eller merket at noen har et godt øye til henne, hun spør og vedkommende sier "ja, det var jeg som sendte blomstene til deg". Normale mennesker ønsker gjerne å takke den eller de som sender blomster på døra. Her har hun ikke mulighet til det, og avsender gjør henne bare mer og mer usikker ved å fortsette å sende blomster anonymt. Jeg synes det er stygt. Man får følelsen av at noen holder øye med en, at noen ønsker at de skal leve i usikkerhet. Jeg hadde IKKE frydet meg, følt meg spesiell og dandert blomstene fint i en vase om jeg for 3-4. gang hadde fått blomster anonymt. Hadde fått en vond smak i munnen og de blomstene hadde gått i søpla. Anonymkode: babdf...019 6 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni Hadde jeg fått blomster slik på døra hadde jeg nok tenkt at det var noen som var ute etter å ødelegge ekteskapet mitt. De hadde ikke havnet i en vase, men i søpla. Anonymkode: 2bd49...c85 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #16 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): For ett år siden fikk jeg blomster to ganger på døra. Uten kort, og jeg trodde det var typen hver gang. Han har nektet. Jeg fikk i mars, uten kort, og i går fikk jeg ny. Butikken kan ikke utgi hvem det er siden personen vil være anonym. Har noen opplevd det samme? Hvorfor kan de ikke utgi hvem som sender? Er rart. Anonymkode: b9ca0...f9a Si fra til butikken at du ikke ønsker å motta når mottager er anonym. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja opplevde det. Heldigvis var ikke de i butikken fan av at de ville ha det anonymt å sa navnet 😅 Anonymkode: 4af1b...0bf Da er i butikken til å stole på. De har jo taushetsplikt og hvis noen ber de om noe og betaler for det så skal de gjøre det kunden ønsker. Anonymkode: 3ae9a...777 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #17 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Artig mystisk? At noen gjentatte ganger sender blomster anonymt vitner om et menneske som liker å ha makt og skape usikkerhet. Spesielt i ts' tilfeller hvor hun ikke har den fjerneste begrep på hvem det kan være. Hadde vært noe annet om ts var singel og datet noen eller merket at noen har et godt øye til henne, hun spør og vedkommende sier "ja, det var jeg som sendte blomstene til deg". Normale mennesker ønsker gjerne å takke den eller de som sender blomster på døra. Her har hun ikke mulighet til det, og avsender gjør henne bare mer og mer usikker ved å fortsette å sende blomster anonymt. Jeg synes det er stygt. Man får følelsen av at noen holder øye med en, at noen ønsker at de skal leve i usikkerhet. Jeg hadde IKKE frydet meg, følt meg spesiell og dandert blomstene fint i en vase om jeg for 3-4. gang hadde fått blomster anonymt. Hadde fått en vond smak i munnen og de blomstene hadde gått i søpla. Anonymkode: babdf...019 Ja, jeg hadde tatt det sånn.... Vi er forskjellige. Jeg har opplevd det. Jeg fikk ikke følelsen av at noen holdt øye med meg. Jeg var helt sikker på at det var tull og hvis ikke, håpet jeg at det kunne være en beundrer. Ikke alle tenker krise for alt! Jeg må ha mer tegn enn dette for å tro at noen stalker meg..... Anonymkode: 14cfc...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #18 Skrevet 19. juni Bare be butikken om at du ikke vil motta blomster fra denne anonym. Verre er det ikke. Anonymkode: 31d8d...a69 1 1
Hedda-78 Skrevet 19. juni #19 Skrevet 19. juni Du har altså fått blomster totalt firw ganger? Var det på samme datoer i år som i fjor?
Seff Skrevet 19. juni #20 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Åååå heldig. De sier de ikke kan pga personvern Anonymkode: b9ca0...f9a Be dem om å vise deg den paragrafen som sier at de ikke kan si navnet til personen. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Si fra til butikken at du ikke ønsker å motta når mottager er anonym. Da er i butikken til å stole på. De har jo taushetsplikt og hvis noen ber de om noe og betaler for det så skal de gjøre det kunden ønsker. Anonymkode: 3ae9a...777 Tull. Det er ingen lover som sier at butikkansatte er forpliktet til å behandle sånne anonyme bestillinger. Heller ikke taushetsplikt, det er noe butikker ofte har i interne retningslinjer. Det er altså opp til butikkeier om han eller hun vil beskytte denne kundens anonymitet eller ikke. TS, du kan finne ut hvem som eier butikken og så kontakte vedkommende og forklare. Hvis du fremdeles ikke får oppgitt identitet, må du nesten bare si fra om at du ikke ønsker å motta noe. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå