Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert sammen med kjæresten i et halvt år og fordi kontraktene våre for bolig går ut tenker vi det er smart å leie sammen og bo i samme by.

før vi ble sammen klarte jeg å få ut av han at han snakket med en eks på tlf. Då jeg ønsket å ha et seriøst forhold, og vi nesten var sammen var det like før jeg avsluttet det. Han sa han skulle si ifra at han hadde møtt meg.

nå, dagen før vi skal takke ja eller nei til å leie en leilighet sammen, sitter han å smiler til telefonen. Jeg kommer bort fordi jeg vil ta del i moroa. Da sender han videoer til en jente. Ikkje flørtete eller noe, men de holder kontakt. Jeg spør litt om henne. De gikk på grunnskole i 10 år og senere på kvelden spurte jeg om de hadde hatt sex. Han sa ja.

jeg ble sønderknust, fordi jeg aldri kunne ha holdt kontakt med en tidligere romantisk relasjon eller seksuell relasjon i forhold . Jeg er snart 30, ønsker seriøst forhold og i mitt tidligere forhold var typen emosjonelt utro, så det blir mye tull. Og min nåværende kjæreste vet om det.

jeg begynner å lure på hvor vanlig dette er, og om dette er grunn nok til å gå. Er jeg dramatisk? Jeg trenger virkelig svar, for jeg blir deprimert av at kranglene i mine forhold alltid skal handle om å tekste andre damer.

Anonymkode: 369ab...577

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, selv jobbet jeg i 15 år sammen med min eksmann, vi drev firma sammen og skulle min nye kjæreste nektet meg dette, hadde valget vært enkelt. 

Har også to barn med en annen, vi har mye kontakt, både fordi vi har barn og fordi vi er gode venner.

Ville aldri funnet meg i at noen nektet meg kontakt.

Når det er sagt, er grensen for utroskap det man gjør som man samtidig skjuler for parteneren sin, det man gjør bak ryggen på sin partner. 

Min nåværende er god venn med begge mine ekser og ikke noe skjer bak ryggen til noen av dem. 

Anonymkode: 7d1b7...150

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså, selv jobbet jeg i 15 år sammen med min eksmann, vi drev firma sammen og skulle min nye kjæreste nektet meg dette, hadde valget vært enkelt. 

Har også to barn med en annen, vi har mye kontakt, både fordi vi har barn og fordi vi er gode venner.

Ville aldri funnet meg i at noen nektet meg kontakt.

Når det er sagt, er grensen for utroskap det man gjør som man samtidig skjuler for parteneren sin, det man gjør bak ryggen på sin partner. 

Min nåværende er god venn med begge mine ekser og ikke noe skjer bak ryggen til noen av dem. 

Anonymkode: 7d1b7...150

Det er ikke akkurat sammenlignbart da.

Anonymkode: 46418...891

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke problemet. 

Har du et ekstremt kontrollbehov?

Vi har alle en fortid. Det at noen inngår et forhold med deg betyr ikke at man skal redigere sin fortid og kutte kontakt med mennesker.

Men at man skal være ærlig og trofast er en selvfølge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap kommer i flere former. Den er ikke bare fysisk. I ditt tilfelle høres det ut som det kan være emosjonelt utroskap. Google det litt. Jeg hadde ikke vært ok med det.

Anonymkode: c71a9...d48

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

utroskap er det man bevisst skjuler for partneren sin fordi man VET det man gjør ikke er OK. Men det er en hårfin linje mellom det og at amn lar vær å si ting fordi partneren er urimelig, kontrollerende osv.. Det å si at man ikke kan ha kontakt med noen av motsatt kjønn fordi man selv har dårlige erfaringer haller mer til siste enn første kategori, og JEG tenker at TS må jobbe med seg selv for å være klar for en seriøs relasjon der hun ikke er kontrollerende.. 

Anonymkode: ed399...762

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...