AnonymBruker Skrevet 17. juni 2025 #1 Skrevet 17. juni 2025 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg må bare.. Jeg har tre forbrukslån/kredittkort. På det største lånet har jeg en ganske grei rente på 8 %. Selvsagt ikke en lav rente, men lavere enn andre kredittkort. Nå har jeg gått ned i inntekt grunnet arbeidsavklaringspenger. Håper jo ikke dette blir langvarig, men jeg ønsker så sende en mail til kreditorene om dette, og om de kan hjelpe meg å sette ned renten noe slik at jeg kan makte å håndtere lånene til tross for inntektsnedgang. Men.. er det dumt å gjøre? jeg fikk jo grei rente pga. ganske høy inntekt, det er vel ikke noe risiko for at de setter OPP renten når jeg opplyser om inntekten nå..? Anonymkode: 553da...a19
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2025 #2 Skrevet 17. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg må bare.. Jeg har tre forbrukslån/kredittkort. På det største lånet har jeg en ganske grei rente på 8 %. Selvsagt ikke en lav rente, men lavere enn andre kredittkort. Nå har jeg gått ned i inntekt grunnet arbeidsavklaringspenger. Håper jo ikke dette blir langvarig, men jeg ønsker så sende en mail til kreditorene om dette, og om de kan hjelpe meg å sette ned renten noe slik at jeg kan makte å håndtere lånene til tross for inntektsnedgang. Men.. er det dumt å gjøre? jeg fikk jo grei rente pga. ganske høy inntekt, det er vel ikke noe risiko for at de setter OPP renten når jeg opplyser om inntekten nå..? Anonymkode: 553da...a19 Du kan innbille deg at du får endret renten på usikret gjeld. I tillegg er dette fersk gjeld og enda m8ndre forhandlbar gjeld. Finn heller en mer realistisk måte å betale tilbake gjelden din på. Anonymkode: 113b0...3b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå